Kerstmuziek

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ik kon zo 1, 2, 3 niet een topic hierover vinden, dus bij deze.

Het is alweer bijna kerst en daarmee tijd voor kerstmuziek. Helaas met regelmaat verschrikkelijke muziek.
Nou heb je altijd wat parels er tussen zitten, vaak van al geliefde artiesten. Ben benieuwd of jullie hier voorbeelden van hebben. Hebben jullie misschien een favoriet kerstalbum dat je hier wilt delen?

Ik zal alvast beginnen, een kerstalbum van een van mijn favoriete artiesten:

 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Kerstnummers zijn toch wel een quilty pleasure voor mij. Ik luister daarnaast zelf vaak deze lijst van KINK rond de kerst :

Ik word zelf altijd ook erg blij van The pogues - Fairytale of New York en we all stand together van Paul McCartney.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
The Killers hebben een hele serie aan kerstnummers:

Don’t shoot me Santa vind ik een leuke.

Dropkick Murphy’s heeft deze:
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

WTTNightMare

Playlistbediener
7 nov 2023
14
20
The Magic of Christmas Day (God Bless Us Everyone) is een liedje dat Dee Snider schreef voor zijn vrouw, maar dat uiteindelijk door Celine Dion is opgenomen voor haar album These Are Special Times (1998) (op één na best verkochte kerstalbum ooit van een vrouwelijke artiest). Celine Dion heeft, naar wens van Snider zelf ("Do not tell her Satan wrote a Christmas song"), jarenlang niet geweten wie het lied geschreven heeft.

In 2020 heeft Snider samen met Lzzy Hale een eigen versie opgenomen:



Verder nog een eervolle vermelding voor iedereen die liever in een Grinch stemming komt: Set It Off - This Christmas (I'll Burn it to the Ground)



En ook nog een on-eervolle vermelding: Motionless in White - Santa's Pissed
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
The Pogues ft. Kirsty MacColl - Fairytale of New York en Chris Rea - Drivong Home For Christmas zijn toch wel mijn favorieten.

Voor de rest maak ik altijd een wachtrij door de playlists door te scrollen en alles wat ik enigszins leuk vind te selecteren. Veel John Lennon, Paul McCartney, Elvis Presley, Sufjan Stevens en dergelijke gooi ik er dan allemaal bij. Af en toe wat aparte opzoeken (Beuk de ballen uit de boom, Father Christmas van The Kinks en natuurlijk Gary Fomdek)
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Davidd

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
203
175
Om in de kerststemming te komen zet ik meestal even Ice Nine Kills - Merry Axe-Mas aan.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Ja hoor, ik ben hier weer met mijn k-pop...
Ik heb zelf helemaal niets met Kerstmuziek, maar dit is zowat het enige nummer waar ik steeds naar terug grijp de voorbije winters. Geweldige jazzy akkoordprogressie.

 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987

Nee, geen kerstmuziek, maar wel het album dat deze dagen veel uit mijn koptelefoon/speakers te horen is. Fijne dagen allemaal!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Tinus101

Gebruikers die dit onderwerp bekijken