Toen ik op vrijdag aankwam (Psychonaut t-shirt), dacht ik nog hoe ga ik nu
Lawaaipapegaai ergens spotten? Niet dus, volgende keer maar een herkenningspunt of zo afspreken. Wij zijn jou dan zeker gepasseerd op het terras(je) van L'Osteria op band naar Paard voor het weekend-bandje.
Vrijdag werd gestart door
Gloin die dankzij de no-show van
Mad Foxes plots plan A werden, helaas niet volledig gezien omdat 1. Zwarte Ruiter langzaamaan een oververhitte sauna werd en 2. ik
Marathon live en volledig wou ontdekken (zeer fijn optreden), daarna
FOMIES centraal vooraan, goede vibe, sfeer en ritme (op te volgen). 2de poging Zwarte Ruiter voor
Wax Head, jammer maar de hitte viel op je dak (of het mijne) na één seconde binnen, dus toch maar snel weg om
Maquina eindelijk eens volledig te zien, super genieten van die Portugezen, helaas is de nieuwe plaat nog niet uit, een vinyl die ik zeker gekocht had. Tot kort voor de trip naar Den Haag was er nog twijfel tussen
Bad Nerves en
Gros Coeur maar komende van Maquina werden we de foyer binnen gezogen door
Gros Coeur, wat een ontdekking, voor ons dé verrassing van het weekend, die staan meteen op de radar om verder te gaan zien.
L'Osteria deden wij pas op zaterdag (Sniester t-shirt), we hadden niet echt veel zin in
Pauw, wisten ook niet wat juist te verwachten en na amper anderhalf nummer ergens in hun set stonden we al terug buiten (=biertjes bestellen).
Dead Stilettos bleek de juiste start van de avond, net zoals
Lawaaipapegaai hierboven al schreef waarna
Ronker het Koorenhuis kapot wou schreeuwen.
Ronker live zien en horen was beter dan vooraf gevreesd maar de bijna non-stop schreeuwerige zang hoeft voor mij niet, een nummer als Snuff bewijst dat het anders ook kan, maar tegen alle verwachtingen in de hele set gebleven. Fijn maar ik zou ze niet opnieuw gaan (tegen betaling

). De oren moesten bekomen en dan niet naar
Badminton gegaan maar even tot rust aan de merch gestaan die men nog maar net aan het vullen was met overpriced t-shirts en hun nieuwste vinyl, binnen de kortste keren stond de bassist er al en werd al onmiddellijk gevraagd om te signeren door de eerste fan (=
Lawaaipapegaai ?)
Dan
Iguana Death Cult, vooraf niets dan lof over hen live gehoord, dus redelijk wat verwachtingen, een groot deel van het publiek was mee maar mij deed het helemaal niets, muzikaal weinig samenhangende performance, kan ik er een genre op plakken? ook niet echt? Een act? Ja, eigenlijk wel, dus vroegtijdig de gepakte zaal verlaten richting naar De Poot om een groot deel
Black Leather Jacket nog maar eens te zien. Strakke garagerock tegen 200 per uur van het begin. Vooraf vreesde ik (voor hen) de downgrade van Koorenhuis zaal (vorig jaar) naar podium De Poot maar dat bleek achter een zeer geslaagde move want het publiek was helemaal inclusief de crowdsurfende Sniester-kat.
Black Leather Jacket zit volledig in het straatje van
SONS van de eerste 2 platen.
Servo had ik voorheen ontdekt als voorprogramma van
Chalk in
Trix en dat was zo goed binnengekomen, dus vooraf aangekruist als must tot het blokkenschema
Gurriers ernaast zette, jammer maar helaas). Door hun wervelende passage in het Gentse Wintercircus moesten we
Gurriers zeker opnieuw gaan zien. Hun show was heel fijn maar niet zo sterk als de vorige keer, dus de AB in december zal het niet worden.
Uiteindelijk toch op aanraden van enkele limburgse nederlanders (of nederlandse limburgers)

nog een stuk
Zig Zags meegenomen (ipv
Soapbox die ik vorige editie al had gezien) om rond 1u richting camping Duinhorst (=topper) te fietsen, jaja, geen pokkedure taxi's meer 's nachts maar zalig nog een halfuurtje rustig aan fietsen, uiteraard wel geholpen door het schitterende weer deze editie.
Ondanks voorafgaande teleurstelling qua lineup en blokkenschema hebben mijn metgezel en ik toch weer ervaren wat een geweldig tijd een weekendje Sniester/Den Haag elke jaar toch weer is. De supergezellige sfeer, alle de locatie's, de openheid, de vriendelijkheid, etc...
Kortom, volgend jaar staan we er toch gewoon weer maar om een of andere reden zijn wij nooit op tijd ingelicht over de blindcats?

Wanneer gaan die meestal online?