Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gurriers in de Muziekgieterij. Op plaat "wel tof genoeg om eens live te checken", live echt fucking vet. Laatste twee nummers hadden wat mij betreft wel gewisseld mogen worden, maar echt genoten en heel enthousiast publiek ook. Dikke aanrader.
Was er ook bij. Goede en vooral energieke show. Publiek ging flink los, prima opkomst ook. Verwacht dat ze in de komende jaren wel 'ns snel kunnen doorgroeien. Zang is wel niet echt aan me besteed, maar dat heb ik bij veel postpunk bands.

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Gurriers in de Muziekgieterij. Op plaat "wel tof genoeg om eens live te checken", live echt fucking vet. Laatste twee nummers hadden wat mij betreft wel gewisseld mogen worden, maar echt genoten en heel enthousiast publiek ook. Dikke aanrader.

Eens met bovenstaande, was erg goed. De kleine zaal geeft ook altijd wat magistraal aan het optreden.

Bijlagen

• IMG_1638.jpeg
    IMG_1638.jpeg
    1.022,6 KB · Weergaven: 14
Grote geelstraat+W!zard in mezz. Grote geelstraat speelt veel laatste tijd en het is duidelijk te zien, het charmante knullige is er een beetje vanaf en de band begint steeds beter te worden zeker voor hun leeftijd. Gaan we nog vaak zien op festivals komende tijd en terrecht want hun geluid is iets dat wat weinige nl bands nu hebben.

W!zard was erg goed, flinke dosis noise rock met mathrock en post hardcore invloeden die er goed in knalt met veel energie. Echt zo band die schreeuwt om middag shows op iets als Misty fields of loose ends waar ze veel zieltjes kunnen winnen

Ik ben naar Ghost geweest in het Sportpaleis afgelopen dinsdag en het was heel tof maar minder dan de vorige keren dat ik ze gezien heb,
Om te beginnen bij het begin, wat is het toch heerlijk dat er in België een tram/metroticket bij je concertkaartje zit. Auto parkeren bij de Kinepolis en vervolgens lekker met de tram richting Sportpaleis. Daar aangekomen een stempel gekregen aangezien je je telefoon moest opbergen omdat het een phone free show was. Eerlijk is eerlijk, ik was bang voor lange rijen die dit zou veroorzaken maar niks daarvan klopt. Binnen enkele minuten telefoon in het hoesje en met een soort locksysteem zodat je hem zelf onmogelijk kan open maken, Gevolg daarvan, er wordt veel meer gepraat tijdens het wachten. Ook met andere mensen die om je heen staan. Toen Ghost eenmaal begon heb ik pas echt gemerkt hoe fijn zo een phone free show. De eerste tonen worden gespeeld en de eerste beelden worden getoond en je ziet gewoon alles ipv duizenden telefoontjes de lucht ingaan. Ik wil niet teveel spoilen voor de mensen die ze nog ergens anders gaan zien maar het is echt een topshow, het zit allemaal top in elkaar en loopt moeiteloos over. Enigste jammere in het sportpaleis vond ik dat de bas en de drums te hard stonden afgesteld... Daardoor vielen stukken zang & gitaar soms weg helaas. Tot op heden heb ik ze 3x gezien, 1x in de RTM Stage van Ahoy. 1x in de AFAS Live en dan nu in het Sportpaleis. Nadeel van de grote zalen is dat het een stukje minder intiem is. RTM Stage is denk ik de beste x dat ik ze gezien heb, al was AFAS ook heel goed. Sportpaleis was mweh door het geluid

• Leuk
Waarderingen: Joris
Grote geelstraat+W!zard in mezz. Grote geelstraat speelt veel laatste tijd en het is duidelijk te zien, het charmante knullige is er een beetje vanaf en de band begint steeds beter te worden zeker voor hun leeftijd. Gaan we nog vaak zien op festivals komende tijd en terrecht want hun geluid is iets dat wat weinige nl bands nu hebben.

W!zard was erg goed, flinke dosis noise rock met mathrock en post hardcore invloeden die er goed in knalt met veel energie. Echt zo band die schreeuwt om middag shows op iets als Misty fields of loose ends waar ze veel zieltjes kunnen winnen

Eigenlijk was ik niet van plan te gaan vanavond, want iets anders op de agenda, maar als ik dit zo lees dus wellicht toch maar via de Muziekgieterij naar huis om nog een stukje Izzy en de zwarte bomen mee te pakken en dus W!zard. Maar sws helaas geen Geelstaart voor mij

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Gisteren bij Alice Phoebe Lou geweest in TivoliVredenburg (surprise). Begon lekker rustig met mooie folknummers, aandachtig publiek en likeable zangeres. Later was leukere indie nummertjes. Al met al leuke show en gewoon 1:45 volgemaakt zonder dat het mij te lang duurde. Ik zie dat ze wel op BBK Live staat deze zomer, maar op haar webiste staat niets anders. Zou voor een festival met een zonnetje een heerlijke act zijn. Positieve verrassing.

Eigenlijk was ik niet van plan te gaan vanavond, want iets anders op de agenda, maar als ik dit zo lees dus wellicht toch maar via de Muziekgieterij naar huis om nog een stukje Izzy en de zwarte bomen mee te pakken en dus W!zard. Maar sws helaas geen Geelstaart voor mij
Zeker een aanrader, echt origineel is het natuurlijk niet, ze spelen ook nogal leentjebuur bij bij veel jaren 80 post-punk waar gang of four echt van uitspringt, maar wat ze doen doen ze goed.

Laatst bewerkt:
The Wombats - Botanique 16/04

Het grote feest der ironie. Eerst en vooral dat ze in een hopeloos uitverkochte Botanique "moesten" spelen. 650 uitverkorenen die het mochten meemaken, terwijl ze in de UK voor 20.000 mensen zitten spelen, onwezenlijk eigenlijk. Maar goed, blij om dergelijke kanjers ook in kleine zalen te kunnen zien, want wat een feest was dit weer.

Maar we begonnen de avond bij Red Rum Club. Ik kende ze niet, maar schitterende band. Zanger zweefde ergens tussen Alex Turner en Franz Ferdinand, maar straalde vooral pure vreugde en plezier af. Strak gespeeld, dijken van nummers en vooral heel leuk om een zeskoppige band mét trompetist te zien. Een van de beste voorprogramma's die ik al mocht meemaken. Enkel Circa Waves in 2019 was nog een beter voorprogramma, toevallig ook voor dezelfde hoofdact.

The Wombats, al jaar en dag vaste begeleider in mijn leven en playlist. Een van de bands die elk jaar in mijn Spotify Wrapped belandt. En terecht. De nieuwe plaat is weliswaar een pak rustiger/volwassener, maar live staat alles als een huis. Baspartijen komen harder door, lyrics komen beter binnen. En zowat elk nummer werd als een anthem onthaald. Oud of nieuw, maakte weinig uit, het publiek - of toch waar wij stonden, en dat was zeker niet tegen het podium gedrukt - brulde elk woord mee. Feels like christmas came early zongen ze, en zo voelde het ook.

The Wombats is een van die schandalig ondergewaardeerd bands die we koste wat het kost moeten blijven koesteren. Technische problemen tijdens de set werden met de glimlach opgelost, en ze stonden alle drie met een ongezien spelplezier op het podium, wat alleen maar aanstekelijk kon werken. Ergens is het jammer dat ze hier niet het aanzien genieten dat hen in hun thuisland wel ten deel valt - uitverkochte O2 Arena's en al - maar wat ben ik blij dat we ze hier nog steeds in de meest ideale omstandigheden kunnen zien.

Dit was gewoon een grote homerun, en ik ben serieus aan het twijfelen om ze nog eens mee te pakken op Suikerrock of all places komende zomer. Want dit is geen Bridget Jones uiteindelijk. 😉

Na dit gelezen te hebben, kijk ik nu al uit naar hun optreden op Nirwana later dit jaar.

• Geweldig
Waarderingen: swissepfan
Vanavond naar Gurriers geweest in Burgerweeshuis in Deventer. Voorprogramma was Mood Bored. Wat is dat een lekker bandje zeg! En Gurriers zette weer een topshow weg, maar kreeg helaas niet echt het publiek mee. Wat ze ook probeerden. Ik heb trouwens echt genoten van de bassist. En wat is ‘Nothing Happens Twice’ een fantastisch nummer!

Vanavond naar Gurriers geweest in Burgerweeshuis in Deventer. Voorprogramma was Mood Bored. Wat is dat een lekker bandje zeg! En Gurriers zette weer een topshow weg, maar kreeg helaas niet echt het publiek mee. Wat ze ook probeerden. Ik heb trouwens echt genoten van de bassist. En wat is ‘Nothing Happens Twice’ een fantastisch nummer!
Gurriers kreeg het publiek niet mee? Speelden ze in een rusthuis ofzo haha

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Ik weet nog dat Mood Bored tijdens de eerste optredens wat rommelig was maar dat hebben ze al een aantal jaar niet meer en ze zijn erg goed in wat ze doen. Fijn om weer eens wat anders dan klote herrie uit Tilburg te hebben behalve bandjes als Crybabies die niet echt de regio lijken te ontspringen.

• Leuk
Goede samenvatting. Ik denk dat er, net als ik, veel mensen op hun tandvlees liepen na een mooi maar vermoeiend weekje voor Deventer 😅 .

• Leuk
Gister bij Ride in Tivoli geweest. Deze giganten uit de Shoegaze verkochten de Ronda bij lange na niet uit, zoals generatiegenoten Slowdive dat 3 weken terug wel deden, maar dat mocht het spelplezier niet bederven. Sympathiek optreden en aandachtig publiek. De set zelf bouwde langzaam op naar een climax van gitaargeweld met Vapour Trail en Seagull. Toegift ging nog even op dezelfde voet verder met onder andere Leave Them All Behind. Heerlijk optreden.

• Leuk
Waarderingen: Lion

Users who are viewing this thread