Ik was er ook en kan dit volledig beamen. Wil wel vanuit mezelf nog wat meer enthousiasme voor Verwoed toevoegen. Omdat ik Dool dit voorjaar nog in de Annabel had gezien, was ik niet direct van plan te gaan, maar toen ik enkele weken geleden het bericht zag dat het de laatste show van Verwoed ging zijn, heb ik wel kaarten gehaald. Ze zijn een vrij recente ontdekking voor mij, maar ik wilde niet de laatste kans om ze live te zien laten schieten. En ik ben blij dat ik die keuze gemaakt heb! Wat een sound heeft die band live, heerlijk. Gelaagd, melodieus, intens. En die bassist had vaak heerlijke groovy riffs. Echt een hele sterke show, jammer dat het hun slotakkoord was. Begreep dat het financieel niet haalbaar voor ze was om door te gaan, wat het einde extra zuur maakt. De zanger had het er ook wel zwaar mee, we hebben wel aan de merch tafel nog even de kans gehad hem te bedanken en een hart onder de riem te steken, dat was fijn.Gisteren de een na laatste van het jaar gehad: Dool in Doornroosje. Ook hier stonden de nodige mensen van middelbare leeftijd die meer bezig waren met andere dingen dan met het concert, maar gelukkig kan ik me hier wel altijd goed van afschermen en alsnog goed in het concert raken.
Voorprogramma Verwoed kon me eigenlijk wel bekoren. De geluidsmix was niet al te goed, maar de nummers waren erg gelaagd en strak gebracht. Nu zag ik op het verhaal van Dool dat dit hun laatste concert ooit was helaas.
Dan Dool zelf. Ik had ze al eens eerder gezien dit jaar op Baroeg open air alleen toen kon ik het helaas niet helemaal afkijken omdat ik de trein moest halen. Gisteren de herkansing dus en ik ben toch wel weer tot het besef gekomen dat dit muzikaal toch wel een van het beste is van Nederlandse bodem. Het laatste album is bizar goed (jammer dat de rij voor de merch te lang was want ook nu moest ik weer mijn trein halen) en die songs worden gewoon super goed gebracht. Niet te veel lullen en gewoon spelen! Hoe Raven het zelf zei: “wij doen geen toegift want dat is kinderachtig”. Als iedereen nou eens zo zou denken…
Bovenal echt een ijzersterk concert en deze gaat zeker de eindejaarslijst wel halen! Op naar de allerlaatste aankomende zondag met volgens mij heel veel andere forumleden.
En Dool was ook gewoon weer heel sterk inderdaad, ze behoren zeker tot de besten ja. Hernieuwd enthousiasme voor het werk van Shape of Fluidity ook, bij mij, dat komt live ook extra krachtig over. Wel veel "we kennen Raven van TV maar gaan verder nooit naar concerten" publiek inderdaad. Maar daardoor ook wel echt ramvol in de zaal. Dat gun ik ze dan wel weer, en is ook wel weer leuk om te zien in dit genre. Al met al een top avond.