Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Idd, bij Abigail heb je allerminst het idee dat haar carrière eigenlijk pas net een paar jaar is begonnen. Vond de uitstraling van de overige bandleden ook dik in orde. Een collectief dat enorm goed in elkaar steekt en waar we hopelijk nog veel meer van gaan horen.

Mooiste/grappigste moment was imo toen ze het Utrechtse publiek voor de laatste keer bedankte en er vervolgens een massaal en luidkeels Uuuuuuuuuuuuuu (inclusief handgebaren) als antwoord terugkwam. Waarna ze enorm in de lach schoot :D

En vervolgens Nothing Matters als uitsmijter, dat binnen no time toch al wel is uitgegroeid tot een onverwoestbaar indie-anthem :)

Blij dat ik ze ik nu wel eindelijk een volwaardig concert van ze heb kunnen zien in een goede setting. Op DTRH kwam ik niet verder dan een halve show achterin de overvolle Teddy.
Hey daar stond ik ook ongeveer. Fantastische show! Bij DTRH stond ik vooraan en ik was bang dat dat niet overtroffen kon worden, maar het was weer verschrikkelijk goed.

Je hebt echt het idee dat je getuige bent van iets speciaals. Iets dat gigantisch kan worden.

• Leuk
Waarderingen: gretz
Hey daar stond ik ook ongeveer. Fantastische show! Bij DTRH stond ik vooraan en ik was bang dat dat niet overtroffen kon worden, maar het was weer verschrikkelijk goed.

Je hebt echt het idee dat je getuige bent van iets speciaals. Iets dat gigantisch kan worden.
Poah ik huil wel een beetje van binnen dat 013 is gecanceld. Heb ook het idee dat dit nog lang niet het plafond is. Knap. Leuke band ook.

Gisteren ook bij the last diner party geweest. Merkte in het eerste nummer wat schoonheidsfoutjes, en was even bang dat de burnoutklachten invloed zouden hebben op de performance, maar niks was minder waar. Bizar hoeveel hits ze eigenlijk al hebben met een album op zak, show voelde nergens echt in te kakken en zo ging het van climax naar climax.
Blij dat ik ze gister nog in de ronda heb gezien, want ik ben bang dat hun volgende passage op zijn minst in de afas gaat plaatsvinden.

• Leuk
Waarderingen: gretz, JKGB en lama
Still Woozy - 013

Lang geleden kaarten voor gekocht en eigenlijk half vergeten dat ik er bij zou zijn. Toch maar een kans gegeven. Het was leuk, lekker druk en de sfeer zat er goed in. Toch had ik het na een half uur stiekem wel gezien. Typisch een act die op DTRH of lowland prima publiek trekt en voor feest zorgt, maar waar ik het ook dan naar een half uur wel geloof. Die enorme Amerikaanse trekjes trek ik ook niet altijd even goed. de rest had het in elk geval erg goed naar de zin. En dat is dan toch belangrijker

Poah ik huil wel een beetje van binnen dat 013 is gecanceld. Heb ook het idee dat dit nog lang niet het plafond is. Knap. Leuke band ook.
Dat kan ik begrijpen ja. Ik had zelf ook nog kaarten voor 013. Mijn vriendin zou in eerste instantie alleen mee naar 013 gaan, maar gelukkig konden we nog last-minute iets vinden op Ticketswap voor haar.

Jessica Pratt - Tivoli grote zaal

Redelijk saai enneentonig voorprogramma maar de hoofdact was het wachten meer dan waard. Prachtige stem en veel sterke nummers in een relatief korte set. Zal me niet verbazen als zij uit gaat groeien tot een hele grote naam in het genre zoals Adrianne Lenker dat nu bijvoorbeeld al is. Kom maar door met een mooie plek op een festival deze zomer, bks past het beste denk ik maar een vroeg slot ergens op dtrh zal ook zeker niet misstaan

• Leuk
Ist Ist met als support Marathon

Marathon heb ik al vaak gehoord op Kink, maar nog nooit live gezien. Wat een heerlijke band, veel gitaren en lekker tempo. Daar gaan we denk ik nog veel van horen.

Ist Ist
Mijn vierde keer dat ik deze band zie. Eerste keer op het Vicefest in een binnenzaal van de Oosterpoort. Zaal half vol en op het einde nog een paar fanatiekelingen over, daar the Vices zouden beginnen
Daarna in een eetgelegenheid tijdens ESNS met ik vermoed ongeveer 20 mensen.
De derde keer in een uitverkocht Vera.
Nu kozen ze ervoor om in de Oosterpoort te spelen, Waar ik de kleine zaal had verwacht werd het de grote. Ik schat in voor zo'n 1100 man.
Muzikaal nag steeds goed en een erg goede show. Op driekwart van de show werd er iemand onwel (gelukkig viel het mee hoorde ik achteraf)
Ze stopten gelijk en verlieten na een paar minuten het podium. Daarna weer vol energie verder. Ik heb wederom weer genoten

• Leuk
Khruangbin in de Lotto Arena te Anwerpen, afgelopen zaterdagavond.
Heerlijk optreden. Khruangbin heb ik vorig jaar ontdekt en ben een fan sindsdien. Dus om ze nu eindelijk live te zien was top. Publiek was ook laaiend enthousiast. Was m'n eerste keer in de Lotto Arena en ik zal niet snel terugkeren. Wat een ellende is het buiten op straat. De infrastructuur is totaal niet berekend op een toestroom van zoveel publiek en auto's, aangezien het Sportpaleis ernaast staat en beide zalen geen eigen parkeerplaats hebben. Alle kruispunten stond politie het verkeer te regelen, de 2 parkeergarages in de buurt waren al vol en ik zag maar 1 bord wat aangaf waar je kon parkeren. Dat was aan de andere kant van het water, dus ook nog een behoorlijk eindje lopen. Pluspuntje was dat het parkeren €8 kostte. Dat viel dan nog enigszins mee. Maar goed, het was het allemaal waard uiteindelijk. Ik hoop stiekem dat Khruangbin komende zomer op Lowlands staat.

Ist Ist met als support Marathon

Marathon heb ik al vaak gehoord op Kink, maar nog nooit live gezien. Wat een heerlijke band, veel gitaren en lekker tempo. Daar gaan we denk ik nog veel van horen.

Ist Ist
Mijn vierde keer dat ik deze band zie. Eerste keer op het Vicefest in een binnenzaal van de Oosterpoort. Zaal half vol en op het einde nog een paar fanatiekelingen over, daar the Vices zouden beginnen
Daarna in een eetgelegenheid tijdens ESNS met ik vermoed ongeveer 20 mensen.
De derde keer in een uitverkocht Vera.
Nu kozen ze ervoor om in de Oosterpoort te spelen, Waar ik de kleine zaal had verwacht werd het de grote. Ik schat in voor zo'n 1100 man.
Muzikaal nag steeds goed en een erg goede show. Op driekwart van de show werd er iemand onwel (gelukkig viel het mee hoorde ik achteraf)
Ze stopten gelijk en verlieten na een paar minuten het podium. Daarna weer vol energie verder. Ik heb wederom weer genoten
Tof om te horen dat Marathon zo goed bevalt. Die hebben ook echt wel de muziek bij om door te stijgen en zo de grotere festivals wat aan te doen.

Ik heb kaartjes voor IST IST in Antwerpen over 2 weken. Ik ben erg benieuwd! Iemand ervaring met de Kavka Zappa zaal en parkeren daar in de buurt? Ik kom er nooit, het lijkt op Maps net een tegel- of keukenzaak haha.

Heerlijk optreden. Khruangbin heb ik vorig jaar ontdekt en ben een fan sindsdien. Dus om ze nu eindelijk live te zien was top. Publiek was ook laaiend enthousiast. Was m'n eerste keer in de Lotto Arena en ik zal niet snel terugkeren. Wat een ellende is het buiten op straat. De infrastructuur is totaal niet berekend op een toestroom van zoveel publiek en auto's, aangezien het Sportpaleis ernaast staat en beide zalen geen eigen parkeerplaats hebben. Alle kruispunten stond politie het verkeer te regelen, de 2 parkeergarages in de buurt waren al vol en ik zag maar 1 bord wat aangaf waar je kon parkeren. Dat was aan de andere kant van het water, dus ook nog een behoorlijk eindje lopen. Pluspuntje was dat het parkeren €8 kostte. Dat viel dan nog enigszins mee. Maar goed, het was het allemaal waard uiteindelijk. Ik hoop stiekem dat Khruangbin komende zomer op Lowlands staat.
Sorry, maar dan heb je het ook wel wat zelf gezocht. Beter gewoon op Een park and ride parkeren en met de tram gaan.

Je kunt ze heel veel verwijten, maar dat ze het momenteel moeten zien te roeien in het midden van de grootste bouwwerf die België de afgelopen decennia heeft gekend is nu toch écht niet hun schuld. En parking Spoor Oost staat heel duidelijk aangegeven is helaas nu eenmaal de enige parking die er nog dichtbij is, aangezien de rest door de werken werd ingepalmd.

Ik ben erg benieuwd! Iemand ervaring met de Kavka Zappa zaal en parkeren daar in de buurt?
Is al even geleden dat ik er zelf nog ben geweest, maar iedereen staat daar gewoon in de "straatjes" errond geparkeerd.
Kavka is een jongerencentrum, maar ligt daar op een terrein met sporthallen en scholen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Beartoort, vr 1/11/2024 in Poppodium 013, Tilburg

Als eerste voorprogramma begon Landmvrks, een band die ik van werk naar 013 beetje heb geluisterd i.c.m. het andere voorprogramma. Op plaat kon het me niet echt overtuigen. Maar na 1 nummer live was ik om, ontzettend sterke zanger en band met veel invloeden van metal & rap door elkaar heen. Tijdens deze band wel omgelopen van rechtsmidden bij de tribunes naar linksvoor bij de bar, ideale plek en daardoor de rest ook beter kunnen beleven. Ik had wel het gevoel dat Landmvrks een ijzersterke eerste band was en misschien beter tot zijn recht zou zijn gekomen als tweede band.

Daarover gesproken, Polaris, het was meer dan prima. Want ook dit was weer heel goed maar het pakte me net niet helemaal. Zowel live als op plaat. Ijzersterke band en zanger maar ik miste iets en kan nog steeds niet echt plaatsen wat.

Dan het hoofdprogramma, Beartooth, ik had ze al gezien op Pukkelpop 2023 en vond ze daar goed maar kon ze niet goed zien ivm de grote afstand toen tot het podium en vond toen dat je daar de drums teveel hoorde waardoor je soms de zanger niet tot slecht hoorde. Het album, The Surface, vond ik zeer goed en luister ik nog regelmatig. Fijn dat er dus veel liedjes daaruit kwamen. Wat ik wel jammer vond is dat de vaart er vaak uitgehaald werd. Zo werd er denk ik een kwartier lang de band bedankt en een heel verhaal erachteraan over zijn opa voordat ze weer gingen spelen. Ook het coverstukje, waar ik echt een hekel aan heb, werd zeer lang over gedaan. Muzikaal zijn ze heel sterk en spelen ze goed maar soms werd de vaart er zo erg uitgehaald dat je helemaal uit het optreden was.

Dan de Emo Night Mainland Afterparty, was zeer leuk gedaan en vond het echt leukte toevoeging maar aangezien ik nog een uur naar huis moest rijden ben ik het om 23.30 afgetrapt.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Net terug van mijn reis naar Ben Howard die I Forget Where We Were integraal speelt @ AFAS.
Het was erg goed. De nummers zijn fantastisch (op plaat en live), de arrangementen waren heerlijk. Net die nuances of aanpassingen die een nummer sterker maken. Er is goed over nagedacht. Lichtshow top, Ben goed bij stem en vrolijk voor zijn doen. In deze setting bleek dat End Of The Affair and All is Now Harmed fantastische afsluiters zijn (geen spoilers, Ben rouleert per show, had mazzel).

Disclaimer: Ik houd van dit album, heb het helemaal grijs gedraaid over de afgelopen 10 jaar en ben 10 jaar geleden ook naar deze tour geweest. Dus is ook nostalgie.

Users who are viewing this thread