Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Die nieuwe van Architects, Blackhole, is echt wel huge. Gestoorde videoclip, zanger zijn cleans zijn prachtig (in tegenstelling tot Winston Mc Call van Parkway Drive), terug veel agressie en nog steeds veel melodie en zelfs een gitaarsolo

Zet ze volgend jaar of dit jaar rond 18 h op Werchter en binnen 2 jaar zijn die headliner denk ik op Graspop. De Gojira plek

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jbj
Die nieuwe van Architects, Blackhole, is echt wel huge. Gestoorde videoclip, zanger zijn cleans zijn prachtig (in tegenstelling tot Winston Mc Call van Parkway Drive), terug veel agressie en nog steeds veel melodie en zelfs een gitaarsolo

Zet ze volgend jaar of dit jaar rond 18 h op Werchter en binnen 2 jaar zijn die headliner denk ik op Graspop. De Gojira plek
Akkoord !

• Leuk
Waarderingen: won666
Tim De Gieter stopt als bassist van Amenra. Jammer. Ik ben een groot fan van Doodseskader & Amenra, zijn vocals brachten live toch écht wat intensiteit extra.

Bekijk bijlage 12483

Bekijk bijlage 12484
Ik dacht al dat een vervanger vinden voor Levy (van Wiegedood) moeilijk was maar Tim deed het eigenlijk gewoon nog beter live. Wordt niet gemakkelijk voor de opvolger...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Teaser bij BRUIT ≤ iets met 23 januari en

wat zich vertaald als: The Age Of Ephemerality
Veronderstel dat dit de naam van het nieuwe album is.
Hallo album.

BRUIT ≤ announce their second full-length album ‘The Age Of Ephemerality’, set for release on the 25th of April via Pelagic Records.

A philosophical, poetic and political reflection on our insatiable fascination with technology, a dependence as reverential as it is increasingly alienating and exploitative, ‘The Age Of Ephemerality’ is a seismic collision of old and new, of sounds organic and electric, with the trailblazing four-piece capturing the resultant symphony in all its chaotic, confrontational glory.

The lead single and video “Ephemeral” is to be released on 27th of January.

• Geweldig
  • Confetti
Waarderingen: Jamel en johanra
🎪 Ladies and gentlemen, the circus grows even more spectacular! Joining our carnival of madness:

⭐️ NEW ACTS
ALESTORM
ANNISOKAY
BROTHERS OF METAL
ENTER SHIKARI
THE COST
----
Nieuwe namen The Rock Circus

Dit festival is aardig vorm aan het krijgen als je het mij vraagt

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
🎪 Ladies and gentlemen, the circus grows even more spectacular! Joining our carnival of madness:

⭐️ NEW ACTS
ALESTORM
ANNISOKAY
BROTHERS OF METAL
ENTER SHIKARI
THE COST
----
Nieuwe namen The Rock Circus

Dit festival is aardig vorm aan het krijgen als je het mij vraagt

Ja die zondag is echt heel goed al!

Ik ga een lang verhaal kort proberen maken:

Afgelopen woensdag ben ik met m'n klasje eerstejaars naar de bibliotheek van Genk (Belgisch Limburg) geweest, ik organiseer daar een soort spel (in samenwerking met de bieb) voor alle eerstejaars. De bibliotheek heeft meestal wel een soort "expo" staan. Dit jaar draaide deze om de Limburghal en om de legendarische artiesten die hier al hebben opgetreden, inclusief enkele memorabilia. Ik kon het niet laten & ben toch even gaan piepen, heb wat foto's genomen. Ik wou deze graag met jullie delen!

2a312f92-54dc-4caf-b8c4-f405f6bad687.jpg00307404-bdea-490e-b7c1-bdebc38c875b.jpg895a8ed1-59b7-429c-b4ad-294b654f63d2.jpg0175443d-aeff-4503-81d9-7e8094e715f5.jpg635a101f-3783-4740-95fb-2863e7977196.jpg09c9ed24-f74d-4cbe-a902-227e6a9c140b.jpg984bb463-96b6-422a-892d-e75c2b43a2aa.jpg32f50f54-d630-45c2-b62b-4df6cf7973be.jpg3c8e8e86-319c-4421-8035-18f14b1073ec.jpg

Laatst bewerkt:
Ik moet wel bekennen dat ik nu wel benieuwd ben geraakt naar de muziek en show van Stryper. (Ben zelf overigens gelovig opgevoed en vind t bijbels vangen wel grappig. Maar denk niet dat ik een typisch voorbeeld ben want was afgelopen edities gewoon te vinden bij rotting christ en behemoth)
(vervolg van GMM-topic)

Ik ben ook katholiek opgevoed (wie niet in Limburg? 😉), al ben ik sinds mijn tienerjaren al atheïst.
Ik heb dan ook weinig moeite met bands als Rotting Christ en Behemoth, integendeel, dat soort bands behoren tot mijn favorieten! :)

Ben eigenlijk best benieuwd hoe menigeen hier omgaat met de (a)religieuze kanten van de metal.
En dan bedoel ik niet zozeer de toch relatief zeldzame christelijke/spirituele bands/artiesten (Stryper, Skillet, P.O.D., Red, As I Lay Dying, Underoath, August Burns Red, The Devil Wears Prada, Fit For A King, Betraying The Martyrs, Memphis May Fire, Blessthefall, Wage War, in zekere zin ook Megadeth, Dream Theater), maar meer het alom vertegenwoordigde 'satanisme', al dan niet serieus gemeend?

Persoonlijk vind ik het satanisch thema heel goed passen bij heavy metal, wat uiteraard ook niet verbazingwekkend is aangezien het al sinds de vroegste jaren met succes wordt toegepast door vele succesvolle bands.
En ik voel me vaak ook wel aangetrokken door de symbolische en esthetische kanten van het satanisme.

Grofweg zijn daar wel 2 stromingen in: een stroming die daadwerkelijk gelooft in de duivel en deze aanbidt, en een stroming die niet in de duivel gelooft (net zo min als in een god), en voor wie het satanisme meer een symbolische, ironische, seculiere, humanistische tegenhanger is van religie (vaak ook met politieke motieven).
Tot die laatste stroming zou ik bijna wel kunnen horen, ware het niet dat ik daar toch net wat te nuchter en sceptisch voor ben.

Neemt niet weg dat ik behoorlijk kan genieten van 'satanische' of 'heidense' bands als Rotting Christ, Behemoth, Ghost, Powerwolf, Heidevolk, Dark Funeral, Black Sabbath, Iron Maiden, of zelfs Volbeat.
Toch bekruipt ook mij wel eens een ongemakkelijk gevoel als een band het allemaal net wat té serieus lijkt te nemen, zoals een Twin Temple, die met een of ander satanisch gebed begint en het publiek driemaal voluit 'Hail Satan' laat roepen. 😅
Ook zal ik buiten concerten/festivals niet snel met een Rotting Christ of Bad Religion shirt o.i.d. rondlopen, dat vind ik dan ook weer wat te provocerend.

(vervolg van GMM-topic)

Ik ben ook katholiek opgevoed (wie niet in Limburg? 😉), al ben ik sinds mijn tienerjaren al atheïst.
Ik heb dan ook weinig moeite met bands als Rotting Christ en Behemoth, integendeel, dat soort bands behoren tot mijn favorieten! :)

Ben eigenlijk best benieuwd hoe menigeen hier omgaat met de (a)religieuze kanten van de metal.
En dan bedoel ik niet zozeer de toch relatief zeldzame christelijke/spirituele bands/artiesten (Stryper, Skillet, P.O.D., Red, As I Lay Dying, Underoath, August Burns Red, The Devil Wears Prada, Fit For A King, Betraying The Martyrs, Memphis May Fire, Blessthefall, Wage War, in zekere zin ook Megadeth, Dream Theater), maar meer het alom vertegenwoordigde 'satanisme', al dan niet serieus gemeend?

Persoonlijk vind ik het satanisch thema heel goed passen bij heavy metal, wat uiteraard ook niet verbazingwekkend is aangezien het al sinds de vroegste jaren met succes wordt toegepast door vele succesvolle bands.
En ik voel me vaak ook wel aangetrokken door de symbolische en esthetische kanten van het satanisme.

Grofweg zijn daar wel 2 stromingen in: een stroming die daadwerkelijk gelooft in de duivel en deze aanbidt, en een stroming die niet in de duivel gelooft (net zo min als in een god), en voor wie het satanisme meer een symbolische, ironische, seculiere, humanistische tegenhanger is van religie (vaak ook met politieke motieven).
Tot die laatste stroming zou ik bijna wel kunnen horen, ware het niet dat ik daar toch net wat te nuchter en sceptisch voor ben.

Neemt niet weg dat ik behoorlijk kan genieten van 'satanische' of 'heidense' bands als Rotting Christ, Behemoth, Ghost, Powerwolf, Heidevolk, Dark Funeral, Black Sabbath, Iron Maiden, of zelfs Volbeat.
Toch bekruipt ook mij wel eens een ongemakkelijk gevoel als een band het allemaal net wat té serieus lijkt te nemen, zoals een Twin Temple, die met een of ander satanisch gebed begint en het publiek driemaal voluit 'Hail Satan' laat roepen. 😅
Ook zal ik buiten concerten/festivals niet snel met een Rotting Christ of Bad Religion shirt o.i.d. rondlopen, dat vind ik dan ook weer wat te provocerend.
Eigenlijk alles wat je hier verteld ervaar ik hetzelfde,
Het hele satanistische vind ik inderdaad wel beetje bij de metal scène passen, maar ben niet zo van het echt aanbidden ervan. Zal zelf ook geen rotting christ shirts enz. Aantrekken in t openbaar (niet dat ik er 1 heb). Maar toch 1 van de mooiste momenten afgelopen graspop editie was samen met mijn vader bij rotting christ staan.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
(vervolg van GMM-topic)

Ik ben niet gelovig opgevoed, maar ik heb veel bijbelverhalen en die symboliek enzo wel meegekregen, dus ik vind het altijd erg leuk als een metal band dat plaatje op zijn kop zet. Juist omdat ik ook wel kan genieten van de symboliek, muziek, en uitstraling van Christelijke rituelen (meer vanuit cultureel/artistiek oogpunt dan een religieuze) vind ik een statanistische/heidense variant daarop eigenlijk altijd van toegevoegde waarde in metal. Het past ook naadloos bij het soort doom- en black metal wat ik toch al leuk vind, natuurlijk.

Zelf hang ik geen satanistische stroming aan, neig wel naar dezelfde opstelling als jijzelf. Al heb ik ook geen moeite met het spelletje mee spelen, in de situatie van zo'n Twin Temple wat je beschrijft (ken die band overigens niet, maar goed). Ben daar sowieso iets makkelijker in denk ik, want ook een uitgesproken satanistisch metal shirt kan wat mij betreft prima buiten concerten/festivals. Heb bij Draconian nog een mooie gekocht met in koeienletters YOUR GOD IS A DEMON achterop, vond ik wel wat voor hier op de bible belt 😅

Mayhem, Megadeth, Bad Religion, Powerwolf, Behemoth, ... Mij maakt het niet uit. Ik heb er allemaal platen van in mijn kast zitten. Ik vind het al lastig genoeg om op basis van politieke overtuiging te klasseren, daar ga ik echt geen geloof bij nemen. Iedereen is vrij om te geloven en te aanbieden wat hij of zij wil zolang daar maar geen extremistische uitingen van getoond worden (bv religieuze aanslagen op een groep onschuldige burgers in een metro station in Madrid of een winkelcentrum in hartje Baghdad). Qua politiek trek ik wel ergens de lijn. Pantera heb ik het lang moeilijk mee gehad. Ik ben toch gaan kijken op Graspop maar hoe goed Vinnie en Dimebag hun riffs en fills ook zijn, ik ben nog steeds niet overtuigd in Vorst te gaan kijken al heeft de hoge prijs daar ook iets mee te maken. Maar gewoon ja .... Racisme is voor mij not done. Ik ben zelf ook geen rasechte Belg aangezien ik geboren ben elders en dus Oost Europees bloed heb.

BRUIT ≤ met de eerste single Ephemeral uit The Age Of Ephemerality

The process began in our studio ‘La Taniere’, composing on computer and on paper, even recording some of the things that appear on the final version of this album. Next, we travelled to La Soulane in the heart of the Pyrénées mountains to play together and improvise. Mornings here were spent walking, with the rest of the day dedicated to composition and pre-production. It was here that we recorded the most wild and spontaneous elements, which remain present in the final version of the album. We began the final recording with an incredible two-week session in the old Gesu church in Toulouse, spending days trying to capture the character and sound of the space as if it were a musical instrument in its own right. We wanted our performances to interact with the immense vault and stone walls of this incredible place. We also had the opportunity to record the organ built by Cavaillé-Coll in 1864. We took this opportunity to invite some guitarist friends from the local alternative rock scene to create a guitar orchestra playing heavy riffs, feedback, and other abstract textures captured through the church's acoustics. We then spent weeks at Studio Capitol experimenting with everything from tape and external equipment to different amplifiers, live recording, modular synthesizers and beyond. We played with a constantly evolving configuration, pushing the technology to its limits. The idea behind this process was to layer different production and composition methods from different technological eras to deliver contrasting results. In this way, the technological eras confront each other in a sonic choreography where a modular synthesizer, a 150-year-old organ, a classical ensemble and a rock band co-exist.

Wat nieuws uit het Anthrax kamp!

"Anthrax Gears Up for Long-Awaited New Album and Major Tour in 2025
During this year’s NAMM convention in Anaheim, California, ANTHRAX bassist Frank Bello shared exciting updates about the band’s highly anticipated new studio album and his new signature Spector bass. Speaking with American Musical Supply, Bello revealed details about what fans can expect in the coming months.
"It's been about eight years since our last album," Bello said with a laugh. "But we have a new ANTHRAX record coming out, and it’s slated for release in September or October."
Bello’s excitement was palpable as he discussed the band’s upcoming plans. "We’re gearing up for a lot of touring," he said. "If you know ANTHRAX, you know we live on the road. There are some very big shows being planned for 2025 that I can’t talk about just yet, but I’m incredibly psyched about what’s ahead."
In addition to the new album, Bello highlighted the importance of his new signature Spector bass, which he’ll be showcasing during the band’s tour. "This bass is going to be everywhere we go," he said. "It’s ready to go the distance, and I can’t wait to take it on stage. Knowing the tools I have at my disposal just amps up the excitement even more."
As fans eagerly await ANTHRAX’s first studio album in nearly a decade, Bello’s enthusiasm signals that 2025 will be a monumental year for the thrash legends. With new music and major tours on the horizon, the band is set to remind the world why they remain one of the most enduring forces in metal."

• Geweldig
Waarderingen: NoLifeIzze
Ik voel 'm net even wat minder dan eerder werk. Komt misschien ook omdat het nummer niet al te lang is en omdat ik The Machine Is Burning plat heb gespeeld, maar toch. Nog wel goed!
Vind hem ook goed wel kort en eindigt raar, maar beide zijn blijkbaar de bedoeling.
Als het volledige album The Machine is Burning zou overtreffen zou dat wel een hele prestatie zijn.

Dit klinkt meer als een teaser dan als een nummer. Wel echt benieuwd naar het volledige album! Voelt als een kandidaat voor album van het jaar.

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread