Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Kan het zijn dat de band een Europees festival mee pakt?
Na wat gepuzzel ( Songkick) is mijn zoon erachter gekomen dat ze volgend jaar 6 juni in Duitsland en 11 juni in Oostenrijk spelen
Dus volgend jaar geen SOAD in Europa ? ( wat ik al verwachte)
Klopt ja hopelijk staan ze ook op graspop

• Leuk
Waarderingen: Paul!
Er is blijkbaar nog eens verwarring ontstaan tussen Celeste (de zangeres) & Celeste (de black metal band).
Vorig jaar hadden de laatste in de Alcatraz app ook al een foto van de eerste :)
91845921-14058809-image-a-38_1731065591862.jpg

Blijkbaar had het concert ook niet super goed verkocht +/- 100 tickets en waren er ook meer dan 5 mensen op het foute concert :)

Voor de liefhebbers van prog metal:
Vanden Plas op zaterdag 22 maart in de Nieuwe Nor in Heerlen (of 8 maart in de Boerderij in Zoetermeer)!

Toegegeven, ik had nog nooit van deze Duitse band gehoord totdat ik de aankondiging zag voorbij komen op Facebook (zal wel aan mij liggen..), en de naam werkte in eerste instantie eerder op de lachspieren.. 😅
Maar na een uurtje luisteren ben ik toch al aardig zeker dat ik hier graag naar toe wil!

Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers van prog metal:
Vanden Plas op zaterdag 22 maart in de Nieuwe Nor in Heerlen (of 8 maart in de Boerderij in Zoetermeer)!

Toegegeven, ik had nog nooit van gehoord van deze Duitse band totdat ik de aankondiging zag voorbij komen op Facebook (zal wel aan mij liggen..), en de naam werkte in eerste instantie eerder op de lachspieren.. 😅
Maar na een uurtje luisteren ben ik toch al aardig zeker dat ik hier graag naar toe wil!

Ik kan niet over die bandnaam heenstappen tot nu toe. Ik blijf maar een boerin zien die haar naam laat uitspreken als een Neil Diamond nummer.

Ik denk ik gooi `m hier maar even in, om er nou een apart topic voor aan te maken, maar ik ben al weken op zoek naar een 1 of 2 kaartjes voor
Dream Theater, zowel Swap als TM resale komt helemaal niks voorbij.
Oftewel, toevallig iemand die een kaart over heeft?

Nieuwe Architects ("Whiplash") met aankondiging nieuw album. Mag er wezen.

Lijkt me een zeer interessant album te worden. Deze gaat toch wel even in de pre-order denk ik.

Alles wordt beter met een drum playthrough van Baard 🤓
Leprous - Melodies of Atonement

Van de voorgaande 2 albums (Pitfalls & Aphelion) was ik minder fan en bij de release van de eerste 2 singles voor de nieuwe voelde ik al nattigheid maar bij de 3e "Like a Sunken Ship" hoorde ik toch iets van de Leprous waar ik fan ben van geworden.
Spijtig genoeg was dat dus vals alarm want deze nieuwe plaat is eigenlijk meer van hetzelfde als op de 2 vorige. De songs zijn te voorspelbaar en alle focus is op de vocals van Einar die natuurlijk een geweldige stem heeft. Maar deze klinkt gewoon als een solo plaat van hem, de rest van de band komt eigenlijk weinig aan bod wat onbegrijpelijk is met bv. een drummer als Baard in de rangen.
De vorige 2 platen werden voor mij uiteindelijk gered omdat ze elk toch een uitstekende song hadden (The Sky Is Red & Nighttime Disguise) maar de beste songs op deze (Like a Sunken Ship / Limbo / Faceless) komen nog niet in de buurt.
Voor mij is dit dus de minste plaat van Leprous tot nu en ook gewoon minder dan de eerdere solo release van Einar.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Weer een nieuwe single van Coheed And Cambria.
Lekker eigenzinnige sound zoals gebruikelijk, en toch ook weer afwijkend van vorige albums.
Laat maar naar Benelux/NRW komen volgend jaar (tot nu toe alleen 1 optreden in Engeland in juli)! 🤘

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Het is blijkbaar ook alweer tijd voor de eindejaarslijstjes..
YouTube Music kwam vandaag al met een recap van 2024:

1732148003783.png

Toch altijd best wel weer leuk om te zien welke bands, nummers en albums je blijkbaar het meest hebt beluisterd, ik zie er dan ook duidelijk mijn bezochte of nog te bezoeken festivals en concerten in terug.

Maar soms ook wel wat verrassingen, zo kan ik me bv. niet echt herinneren dat ik zo vaak naar Cloak heb geluisterd.. 😅
Prima band hoor, maar ik dacht toch dat ik in aanloop naar Samhain vaker naar andere bands had geluisterd, zoals Kampfar, Messa of Cult Of Fire.

Hetzelfde geldt ook wel voor Saint Vitus, die ik niet gezien heb of ga zien.
Wel heb ik me dit jaar wat meer verdiept in klassieke doom metal bands, maar dan had ik toch eerder Candlemass (die ik daadwerkelijk heb gezien op Durbuy Rock) hoger verwacht.

E-L-R heb ik vorig jaar op Samhain gezien, maar toch nog veel geluisterd, met name tijdens m'n werk (goede concentratie-muziek voor mij 🤓).

En ja, ik vind Senjutsu dus echt een geweldig Maiden-album (heb er laatst zelfs een shirt van gekocht met samurai Eddie)! 😁🤘

Pendulum, Pain (beide GMM) en PRR (013) waren ook echt enkele van mijn allerbeste optredens dit jaar.
En dan moeten Alcest (5-12) en Thurisaz (6-12) nog komen! :cool:🖤

Wat een jaar weer!
Binnenkort als ik alles gehad heb toch eens een poging doen voor een top-zoveel... 🤔😉

Hier ook nog een top-100 playlist uit de recap (alfabetisch):

1732150518328.png

Er heeft zich zelfs een Kölsch carnavalsliedje tussen genesteld.. 😅

Users who are viewing this thread