Het is blijkbaar ook alweer tijd voor de eindejaarslijstjes..
YouTube Music kwam vandaag al met een recap van 2024:
Toch altijd best wel weer leuk om te zien welke bands, nummers en albums je blijkbaar het meest hebt beluisterd, ik zie er dan ook duidelijk mijn bezochte of nog te bezoeken festivals en concerten in terug.
Maar soms ook wel wat verrassingen, zo kan ik me bv. niet echt herinneren dat ik zo vaak naar Cloak heb geluisterd..
Prima band hoor, maar ik dacht toch dat ik in aanloop naar Samhain vaker naar andere bands had geluisterd, zoals Kampfar, Messa of Cult Of Fire.
Hetzelfde geldt ook wel voor Saint Vitus, die ik niet gezien heb of ga zien.
Wel heb ik me dit jaar wat meer verdiept in klassieke doom metal bands, maar dan had ik toch eerder Candlemass (die ik daadwerkelijk heb gezien op Durbuy Rock) hoger verwacht.
E-L-R heb ik vorig jaar op Samhain gezien, maar toch nog veel geluisterd, met name tijdens m'n werk (goede concentratie-muziek voor mij
).
En ja, ik vind Senjutsu dus echt een geweldig Maiden-album (heb er laatst zelfs een shirt van gekocht met samurai Eddie)!
Pendulum, Pain (beide GMM) en PRR (013) waren ook echt enkele van mijn allerbeste optredens dit jaar.
En dan moeten Alcest (5-12) en Thurisaz (6-12) nog komen!
Wat een jaar weer!
Binnenkort als ik alles gehad heb toch eens een poging doen voor een top-zoveel...