Hardrock & Metal Chat

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Zie op die affiche van Sick New World bvb The Birthday Massacre staan.
Ik vind dat ook wel toffe band,zijn er hier nog die deze band kennen en wat is jullie oordeel?
Ik vind het wel grappig klinken, niet helemaal mijn ding.
Zou het wel leuk vinden om lekker op het gras te liggen en dat dit speelt.
Het nummer Cold Lights zette ik toevallig op, die vind ik qua synthesiser en ritme best wel lijken op Algorithm van Muse.
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.564
11.092
Corey Taylor heeft zojuist een nieuwe single uitgebracht. Album CMF2 komt 15 september uit en hij gaat op een redelijk uitgebreide tour in de VS. Dat zal ongetwijfeld niet hierheen komen. Ben trouwens weer absoluut niet overtuigd, net zoals bij CMFT.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.391
6.643
Corey Taylor heeft zojuist een nieuwe single uitgebracht. Album CMF2 komt 15 september uit en hij gaat op een redelijk uitgebreide tour in de VS. Dat zal ongetwijfeld niet hierheen komen. Ben trouwens weer absoluut niet overtuigd, net zoals bij CMFT.
Het valt me gek genoeg niet eens erg tegen.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
947
Zie op die affiche van Sick New World bvb The Birthday Massacre staan.
Ik vind dat ook wel toffe band,zijn er hier nog die deze band kennen en wat is jullie oordeel?
Voor mij is The Birthday Massacre echt een jeugdsentiment-band! Hele unieke vibe hebben ze vind ik. De zang is bijna kinderlijk maar toch wordt het nooit minder serieus ervan. Ik ken wel vooral de oudere albums (Walking With Strangers, Pins And Needles, Superstition) en een paar nummers van Under Your Spell, maar het nieuwste werk heb ik eigenlijk nooit meer aangezet. Zou ik een keer moeten doen!

Mijn favoriete nummers zijn Kill The Lights en Pins And Needles, altijd keihard meezingen als ik dat tijdens het strijken opzet :LOL:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: RubenJS en Koekdoos

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.162
7.393
Best Funny diggy diggy hole Memes - 9GAG
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Dit moet ook lekker geweest zijn trouwens, ondanks de stem van Serj. 31 nummers lang System of a Down op Sick New World (je weet wel, dat gigafestival). Dat ze dat kunstje maar snel weer in Europa mogen herhalen.
Ow my gawd YESSSSSS...
Dan ben ik wel voor de rest vd maand mijn stembanden aan het laten bijgroeien vrees 😂
Zal de vrouw wel weer fijn vinden dan, is het tenminste rustig in huis hahaha
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Soad mag altijd, waar en wanneer!
Alhoewel je ook bij Serj merkt dat het allemaal niet meer zooooo soepel gaat als vroeger. En met zijn stem en uithalen is dit toch wel van belang.

Ratm heb ik nog nooit live gezien, maar zou ze wel graag willen zien. Ben daarmee vanuit mijn moeder mee opgegroeid thuis.

Als ik al ERGENS een bak geld voor over heb, is het voor TOOL! 🔥
Maar dan wel de oude sound, dat laatste album pakt mij helaas echt niet...

Verder zou ik toch graag Chevelle, Soilwork en Ram-Zet willen zien.
Waarvan Ram-Zet het hoogste staat voor mijn wishlist. Vooral het album Escape was echt een meesterwerk voor mij in die tijd, echt een freakshow ten top haha

Deze 3 waren bands waarmee ik mijn identiteit aan het zoeken was en eigenlijk nooit gevonden heb binnen rock/metal. Bij mij ligt het echt aan de stemming, van wat ik wil horen...

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.332
5.851
Als ik al ERGENS een bak geld voor over heb, is het voor TOOL! 🔥
Maar dan wel de oude sound, dat laatste album pakt mij helaas echt niet...
Grappig. Ik luisterde eerst vooral Lateralus en 10.000 Days, maar ben sinds Fear Inoculum uitkwam juist ook Aenima meer gaan waarderen, en luister die twee albums nu het meest. Waarom, geen idee, want heel veel direct verband tussen die albums lijkt er niet te zijn. Maar voor mij gaan oude en nieuwe sound dus gelukkig hand in hand!

Wat zijn je favoriete voorbeelden van de oude sound? Echt het eerste begin met Undertow en Opiate? Ook geweldige muziek! Maar voor mij persoonlijk komen de échte meesterwerken dus pas daarna :)
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Undertow en dan vooral "Sober" is zoooo friggin lekker, als je in de auto zit te touren... 🥰

Het album Aenima deed mij vrij weinig, maar idd Lateralus en 10.000 days zijn wel echt de beste albums. Vooral ook omdat het de zieke geest van MJK liet zien. En de sound ook gewoon direct herkenbaar was en ook door het hele album heen bleef.

Hun laatste album snap ik helaas niet en komt er niet in bij mij...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.332
5.851
Sober is een heerlijk nummer ja, terecht een de grootste hits die ze ooit gemaakt hebben. Maar dat je met zowel Aenima als Fear Inoculum dan helemaal niks hebt joh... Moeten ze toch iets met elkaar gemeen hebben, dat de één mij juist enthousiasmeerde voor de ander, terwijl jij precies die twee niks vindt. Terwijl qua sound Aenima voor mij voelt als een fijne brug van Undertow naar Lateralus, en Fear Inoculum als een logische, hooguit wat veilige vervolgstap in hun discografie na 10.000 Days. Met andere worden, ze leunen voor mij echt op de schouders van al die andere albums die jij wel kunt waarderen. Zo grappig hoe anders een ander persoon muziek kan beleven...
 
  • Geweldig
Waarderingen: SulpherSouls

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Nouja, ik luister de nummers van Aenima wel, als TOOL op shuffle staat. Maar zal ze zelf nooit zo snel opzetten. Niet slecht, maar pakte me niet haha

Ja, ik denk idd dat ik afkeer heb aan "veilig". Het is ook niet die sound die we van de vorige albums kennen.
Als je hier ouderwetse videoclips bij moet maken, komen niet die freaky klei poppetjes met lugubere dingen voorbij vrees ik haha

Ik verheug me nu al op het feit dat ik morgenvroeg naar het werk mag rijden met Vicarious en Ticks n Leeches en dan op de terugweg Sober en Parabola 😎
Heerlijke meeschreeuwers... Hoop nu al op file op de terugweg, zodat ik nog Schism ken doen hahaha

 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken