Hardrock & Metal Chat

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
748
573
Zijn er meer mensen die naar de vrijdag van Soulcrusher gaan en het leuk vinden om te meten ofzo :)? Of is er al een groepsapp ofzo?
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
42
80
De komende tickets heb ik nu al liggen:
22/09 Within Temptation
24/09 Battle Beast + Brymir
05/10 Powerwolf + Hammerfall + Wind Rose
12/10 Health
13/10 Morgarten + Neverus
06/12 Weer Within Temptation? (Had deze kaartjes al gekocht toen er ook een show bekend werd gemaakt op fietsafstand. Even kijken of ik hier ook naartoe ga).
09/01 Paganfest
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.167
13.321
Er zijn mensen die wel keuzes moeten maken, die van hun salaris ook nog andere uitstapjes willen doen met vrienden, reizen, en last but not least; een huis afbetalen,...
Ulcerate vind ik van dat lijstje de meest jammere om te missen alleszins. Hoop dat ik daar snel een herkansing voor krijg.
Gebruik ik eens een emoticon om (duidelijker) het sarcasme uit te drukken, is het weer niet goed...
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.675
3.501
Hier alleen tickets voor Slipknot. Maar dat zijn er dan gelijk ook 3 incl. Hotelovernachting🤗 En week 39 feestweek. Kost ook een half maandloon🤦
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.892
Zijn slechtere citytrips te bedenken! Maar Christus, ik denk dat ik het zelfs in m'n drukste jaar nog niet zo druk gehad hebt.

Voor de anderen: waar zijn Oh Hiroshima, LizZard, Amarok, Ufomammut, Fever 333, Gong, MONO, ORM, Unprocessed, Lazuli, Batushka, Ulcerate, HEALTH, Pure Reason Revolution, Soen, Agriculture en ga zo maar door? ;) Keurige lijstjes verder.
Bands als Lizzard, Mono, Ulcerate en PRR hoop ik ergens op een festival te gaan zien. Net als ik op die manier al bands als Oh Hiroshima, Lazuli en Soen heb kunnen zien. Budget- en tijd-technisch gezien vind ik dat toch nog altijd het meest ideale. Zeker van die kleinere festivals als Pelagic Fest, dan pak ik een stuk of 10/15 van dat soort hele fijne bands in één weekend mee, in plaats van dat ik elke keer losse kaarten moet kopen, er naartoe moet reizen en er tijd voor moet zien te maken.

Over Lizzard gesproken: hun nieuwe single zat ik net te luisteren. Fijn plaatje! Hoop ze volgend jaar dus te zien op Pelagic Fest.

 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
268
752
Voor de anderen: waar zijn Oh Hiroshima, LizZard, Amarok, Ufomammut, Fever 333, Gong, MONO, ORM, Unprocessed, Lazuli, Batushka, Ulcerate, HEALTH, Pure Reason Revolution, Soen, Agriculture en ga zo maar door? ;)
Vroeger hadden we hier iemand die een uitgebreide concertagenda bijhield, nu glipt er al eens iets door de mazen van het net ;)
Welke Batushka is het en waar spelen ze ?
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
196
391
Amai, stevige lijstjes allemaal! Voor velen hier toch nog een druk eindejaarsprogramma :)
Waarschijnlijk doe ik er ook nog een Cobra The Impaler (Wintercircus) bij na alle positieve reacties hier.

Desertfest heb ik eigenlijk wat over het hoofd gezien. Jammer dat het niet meer in Gent is, 2021 was alleszins een topeditie in de Vooruit. Leuke reminder!
Weet iemand of ze nog terug zouden komen naar Gent of is dat definitief voorbij?
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
268
752
Waarschijnlijk doe ik er ook nog een Cobra The Impaler (Wintercircus) bij na alle positieve reacties hier.
Goede keuze zowel qua band als qua zaal en je krijgt er nog Briqueville bij

Desertfest heb ik eigenlijk wat over het hoofd gezien. Jammer dat het niet meer in Gent is, 2021 was alleszins een topeditie in de Vooruit. Leuke reminder!
Weet iemand of ze nog terug zouden komen naar Gent of is dat definitief voorbij?
Desertfest Gent lijkt toch stilletjes afgevoerd te zijn. Was daar veel volk toen ? Vond het zelf een raar idee om zo kort na Antwerpen nog eens in hetzelfde genre een festival te doen met dezelfde headliner en maar een paar bands die niet in Antwerpen stonden.

DesertFest Antwerpen lijkt dit jaar ook weer richting uitverkoop te gaan met enkel nog vrijdag- en combitickets te koop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Parfex

EAZy

Randprogramma
19 feb 2017
107
121
Pelagic fest 2025

457056192_1050414023754556_4778619505720456006_n.jpg


Tickets: https://muziekgieterij.stager.co/Pelagic-Fest/tickets
Kaartje in het zakje.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.878
4.011
Gebruik ik eens een emoticon om (duidelijker) het sarcasme uit te drukken, is het weer niet goed...
Er is helemaal niemand die zegt dat het niet goed is Wenteldave. 😉
Met dat soort sarcasme raak je ons gewoon op een moeilijke plaats, dus voelen we de behoefte om aan onszelf en anderen duidelijk te maken dat het soms gewoon niet anders kan, hoe teleurstellend die te korte lijstjes ook aanvoelen, voor ons en dus blijkbaar ook voor jou...
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.878
4.011
Desertfest Gent lijkt toch stilletjes afgevoerd te zijn. Was daar veel volk toen ? Vond het zelf een raar idee om zo kort na Antwerpen nog eens in hetzelfde genre een festival te doen met dezelfde headliner en maar een paar bands die niet in Antwerpen stonden.
Daar wordt inderdaad niet meer over gesproken, dus vrees dat dat een eenmalige test en niet goedgekeurd kreeg.

Was nochtans een prachtig jaar voor me. Last minute een kaartje op de kop getikt via Ticketswap, was combi + Gent en daarna dat deel Gent nog opnieuw doorverkocht waardoor ik zelf maar een 50 euro voor mijn weekend had betaald. Was voor mij alvast een eerste desertfest-test en heel erg goedgekeurd. Maar zoals jij ook zegt, na een heel weekend in de desert ook geen behoefte om daar nog een dag aan te kleven in Gent een week later met nog meer van datzelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en johanra

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Bands als Lizzard, Mono, Ulcerate en PRR hoop ik ergens op een festival te gaan zien. Net als ik op die manier al bands als Oh Hiroshima, Lazuli en Soen heb kunnen zien. Budget- en tijd-technisch gezien vind ik dat toch nog altijd het meest ideale. Zeker van die kleinere festivals als Pelagic Fest, dan pak ik een stuk of 10/15 van dat soort hele fijne bands in één weekend mee, in plaats van dat ik elke keer losse kaarten moet kopen, er naartoe moet reizen en er tijd voor moet zien te maken.

Over Lizzard gesproken: hun nieuwe single zat ik net te luisteren. Fijn plaatje! Hoop ze volgend jaar dus te zien op Pelagic Fest.

Ulcerate staat op Soulcrusher op 12 oktober met o.a. Zeal & Ardor, Mizmor, DVNE, Morne en Lana Del Rabies. Leuk dagje. Zeker met de vrijdag erbij, die nog beter is (vind ik) 😀.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nu ben ik wel benieuwd naar hoe jullie programma, en bij uitbreiding dat van iedereen hier, er nog uit ziet voor de rest van dit jaar. Kan misschien leuk zijn om nog wat ideeën op te doen of nieuwe bands, locaties, festivals te leren kennen. Voor zover jullie dat willen delen uiteraard.

Ik kan vrij kort zijn wat hardrock/metal betreft: Sleep Token in Vorst!
(vet: kijk ik het meest naar uit)
(schuin: nog niet zeker/gekocht)
  • zo. 15-9 Heilung + Zeal & Ardor (Lotto Arena, Antwerpen)
  • ma. 16-9 Symphony X + Edge Of Paradise (013, Tilburg)
  • di. 17-9 Tarja & Marko + Chaoseum (TivoliVredenburg, Utrecht)
  • za. 5-10 Pure Reason Revolution + Lesoir (013, Tilburg)
  • za. 12-10 Arch Enemy + In Flames + Soilwork (Mitsubishi Electric Halle, Düsseldorf)
  • di. 15-10 Y&T (Nieuwe Nor, Heerlen)
  • vr. 25-10 Fu Manchu (Muziekgieterij, Maastricht)
  • za. 26&27-10 Samhain (Muziekgieterij, Maastricht)
  • wo. 30-10 Kamelot + Ad Infinitum + Blackbriar (Trix, Antwerpen)
  • do. 31-10 Ne Obliviscaris (Effenaar, Eindhoven)
  • vr. 8-11 Draconian + Nailed To Obscurity + Fragment Soul (Metropool, Enschede)
  • vr. 15-11 Sólstafir + Oranssi Pazuzu + Hamferð (Muziekgieterij, Maastricht)
  • zo. 17-11 Rhapsody Of Fire + Freedom Call (Nieuwe Nor, Heerlen)
  • vr. 22-11 Brothers Of Metal + Grailknights (Parkstad Limburg Theater, Heerlen)
  • do. 5-12 Alcest + Svalbard + Doodseskader (Ancienne Belgique, Brussel)
  • vr. 6-12 Thurisaz (final show) (Wilde Westen, Kortrijk)
  • zo. 12-12 Dool (Muziekgieterij, Maastricht)
En dan hier en daar nog wat local dingetjes, tributes e.d. ;)
 

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
43
98
Haha, dat is inderdaad ook mijn grootste clash. En Nekrogoblikon / Rüynn, al denk ik dat dat de laatste gaat worden. Bedankt voor je reactie, ik zal een verslag schrijven na mijn vakantie.
Je hebt daar alleszins wel een prachtige line-up, dus ik snap die keuze wel! Ik ben er zelf nog nooit geweest en weet niet of het er ooit van gaat komen, zo kort na Alcatraz. En ook nog tegelijk met ArcTanGent, wat voor mij dan meer voor de hand ligt, als ik eens buiten de Benelux wil gaan festivallen. Maar mocht ik in jouw geval ook daar toevallig toch een beetje in de buurt zijn geweest, was ik ook gegaan. Maar laat aub weten hoe je het hebt gehad als je bent geweest! Ik ben wel zeer benieuwd naar je ervaringen.

Wel een dingetje daar. Zij laten Dodheimsgard clashen met Riverside. Wowzers... :oops:
Hier nog even mijn verslag van een dag Motocultor Festival in Bretagne, samen met mijn oudste dochter (13, het was haar eerste festival).
De dag verliep uiteindelijk helaas iets anders dan verwacht, waardoor het maar een half dagje geworden is.

Zaterdagochtend rond 10 uur kwamen we aan bij het festival. Een parkeerplaats was snel gevonden en hier hoefde niet extra voor betaald te worden.
Snel naar de camping (camping 1) gelopen, ongeveer 10 minuten vanaf de parkeerplaats. Eigenlijk was deze vol, maar we hebben ons tentje toch nog ergens tussen weten te proppen. Op camping 2 bleek later nog wel ruim voldoende plek te zijn. Deze is eigenlijk alleen voor campers / caravans en mindervaliden, maar gaat open voor iedereen als camping 1 volgelopen is. Faciliteiten op beide campings zijn beperkt, Urinoirs, een klein aantal toiletten (deels doortrekken, deels Dixi, deels hokjes met een plank met een gat erin en daaronder een bak waar af en toe stro in gegooid wordt tegen de stank) en volgens mij ook een klein aantal douches. Volgens mij kon er ook gebruik worden gemaakt van de toiletten en douches van de naastgelegen rugbyclub. Verder een aantal eetkraampjes, een bar en een oplaadpunt voor je telefoon.

Om half twaalf naar het festivalterrein gelopen voor een verkenningsrondje. Er zijn 2 openluchtpodia (naast elkaar, zoals op Graspop) en 2 tentstages.
De podia hebben grappige namen, zoals Dave Mustage en Bruce Dickinscene. Er zijn steeds 2 shows tegelijk - 1 op een openluchtpodium en 1 in een tent. Er zijn niet al te veel bars, waar in de loop van de dag steeds langere rijen voor stonden. Er werd alleen lokaal (Bretons) bier, cider en volgens mij zelfs ook frisdrank (Breizh cola) verkocht. Er was ook nog een soort muur waaruit je zelf een biertje kon tappen. Bij iedere bar werden wel diverse soorten bier verkocht - pils / blonde / IPA en ook verschillende ciders. Ze hadden slechts 1 (groot) formaat beker, waardoor het nog wel kon verschillen hoeveel je kreeg als je een klein biertje / frisdrank bestelde Er was ook nog een speciaalbier-tent, daar ben ik echter niet geweest.
Alle eettentjes en de speciaalbier-tent stonden bij elkaar op een apart veld, een stukje aan de achterkant van de mainstages. Er was volgens mij ruim voldoende, gevarieerde en redelijk geprijsde keus aan eten, al ben ik geen erg kritische eter op festivals, ik lust bijna alles wel.
Er werd gewerkt met een zelfde soort Cashless systeem als op Graspop, door een chip op je posbandje. Wel waren hier de prijzen gewoon in euro's berekend en niet in een voor dit systeem onzinnige fictieve munteenheid als de Skullies.
Verder waren er op het festivalterrein 2 metal markets en een merchandise-tent te vinden, met band- en festivalmerch. Hier was het 's middags vrij rustig, wellicht omdat de meeste festival-shirts in gangbare maten al uitverkocht waren. Nog wel een Motocultor shirt voor dochterlief gekocht, Qua band merch was het aanbod vrij beperkt. Wat toiletten betreft was het hier hetzelfde als op de camping: weinig capaciteit en weinig hygienisch.

Wat de aankleding en randvermaak betreft: die zijn er niet. Zelfs Graspop is met die 2 kruizen en het reuzenrad één grote kermis in vergelijking met Motocultor. Bij de shows waar ik geweest ben kon je steeds zonder problemen helemaal tot vooraan doorlopen. Videoschermen bij de podia zijn er niet. De podia zijn rechttoe-rechtaan, met in de tenten van die zuilen die het zicht behoorlijk kunnen beperken als je niet in het midden voor het podium staat., De sfeer was gemoedelijk, al weet ik niet hoe het 's avonds was. Mijn dochter kreeg in de loop van de dag steeds meer last van buikpijn. Ze heeft het nog wel geprobeerd, maar uiteindelijk trok ze het echt niet meer, waarop we onze tent weer hebben afgebroken en terug naar ons vakantieverblijf zijn gereden. Hierdoor een natuurlijk een boel bands gemist, onder andere Broken by the Scream, Jinjer, Architects, Exodus, Dodheimsgard en Soulfly stonden eigenlijk nog op ons programma. De bands die ik wel heb gezien:

Gravekvlt (7) - lekkere binnenkomer, beetje Motörhead-achtige rock 'n' roll van Franse bodem
Pothamus (9) - erg op verheugd en verwachtingen werden waargemaakt, wat een heerlijke set op dit vroege tijdstip
Sorcerer (6) - bij het inluisteren best enthousiast over geworden, maar viel live een beetje tegen
Kalandra (6,5) - luistermuziek, erg rustige folk, die volgens mij beter tot zijn recht komt op je koptelefoon dan live. In ieder geval dan 's middags op een metalfestival. Grappig wel dat die groene Goblin van Nekrogoblikon hier gewoon tussen het publiek op het veld naar stond te kijken. Met masker en al, vlak voor hun eigen optreden.
Nekrogoblikon (7,5) - muzikaal werd ik hier van tevoren niet erg enthousiast van, maar toch getriggerd door dat mannetje met het groene Goblin-masker.
Die maakt er inderdaad wel een feestje van, maar toch ben ik na 3 nummers vertrokken naar Rüyyn.
Rüyyn (8) - erg fijne, vrij toegankelijke black metal. Eigenlijk (op de plaat) is het een eenmansband, alles wordt door 1 multi-instrumentalist gespeeld, maar live is het een volledige band en zeker erg de moeite waard.
Crypta (8) - heerlijke band, helaas na 2 nummers weg gegaan. Hopelijk nog een keer ergens een herkansing om deze dames wat langer te bewonderen.

Oh ja, het festival is in Frankrijk, dus is het wel handig een klein beetje Frans te kunnen. Verbazingwekkend hoe weinig mensen er Engels spreken, zelfs de jongere generatie. Maar met wat steenkolen Frans, een beetje Engels en af en toe Google Translate kom je er wel uit.
 

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
43
98
Tickets gekocht voor:

05-09 The Ocean / A Swarm Of The Sun / Bipolar Architecture (Kulttempel, Oberhausen)
27-09 Hippotraktor / Cobra The Impaler (Gigant, Apeldoorn)
05-10 Fish (Muziekcentrum, Enschede)
26/27-10 Samhain Festival (Muziekgieterij, Maastricht)
08-11 Draconian / Nailed To Obscurity / Fragment Soul (Metropool, Enschede)
05-12 Slipknot / Bleed From Within (Ziggo Dome, Amsterdam)
17-01 Antimatter (Kleine Willem, Enschede)
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
320
802
Oh lijstjes, ik ben dol op lijstjes! Mijne begint een klein beetje eindig te raken helaas.. (Net als mijn portemonnee trouwens)

28-08-2024 - Infected Rain, Tivoli Vredenburg
12-09-2024 - The Plot in You, 013 Tilburg
29-09-2024 - Frog Leap, Effenaar Eindhoven (twijfel nog)
05-10-2024 - Imminence, Melkweg Amsterdam
11-10-2024 - Sabaton Movie, Kinepolis Jaarbeurs
31-10-2024 - Ne Obliviscaris, Effenaar Eindhoven
27-11-2024 - Feuerschwanz, Effenaar Eindhoven
28-11-2024 - Falling in Reverse, 013 Tilburg
05-12-2024 - Slipknot, Ziggodome
08-12-2024 - Cradle of Filth, 013 Tilburg (twijfel nog ivm support act)

10-01-2025 - Infected Rain, 013 Tilburg (moet nog tickets halen)
02-02-2025 - Paganfest, 013 Tilburg (moet nog tickets halen)

11-02-2025 - Trivium, AFAS
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken