Guns N' Roses

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Eindelijk officieel statement van de band, gisteren een hoop gemok en onduidelijkheid over wie nu deelnam:

Upholding a three-decade tradition of breaking ground, creating trends, and forever changing the face of rock 'n' roll, GUNS N' ROSES announce the most significant and anxiously awaited musical event of this century. Founder Axl Rose and former members Slash and Duff McKagan will regroup to headline the Coachella Music And Arts Festival (April 15-17 & April 22-24) — as announced last night!
For months, critics and audiences alike have generated immense excitement and speculation over the possible regrouping of the iconic lineup. The April performances will mark the first time since 1993 the Gunners will share the stage for what is certain to be an explosive event.
Following the group’s 1985 formation, GUNS N' ROSES injected unbridled, unrivaled, and unstoppable attitude into the burgeoning Los Angeles rock scene. The spirit went on to captivate the entire world with the release of their 1987 debut "Appetite For Destruction" — the best-selling U.S. debut ever, moving 30 million copies globally. In 1991, the seven-time platinum "Use Your Illusion I" and "Use Your Illusion II" occupied the top two spots of The Billboard 200 upon release.
Over the course of the past decade, GUNS N' ROSES have performed sold out shows and headlined festivals worldwide following the critically acclaimed release of 2008's RIAA platinum-certified "Chinese Democracy".
Six studio albums later, GUNS N' ROSES are one of the most important and influential acts in music history and continue to set the benchmark for live performances, connecting with millions of fans across the globe.

Opmerkelijk:

- Dit wordt alleen benoemd als line-up voor Coachella
- Naast Duff en Slash wordt niemand specifiek benoemd, dus men gaat uit dat de verdere band blijft as is (Frank Ferrer op drums, Chris Pitman als nietsnut, Dizzy Reed op keyboards, en Richard Fortus op gitaar)
- Lijkt dus uit te lopen op wat Slash 20 jaar geleden zo verafschuwde: ze zijn gewoon 'ingehuurde' leden door Axl, wie aan de touwtjes trekt
- Matt Sorum en Axl hebben zéér recentelijk nog mot gekregen, waardoor zijn deelname is afgeketst. Mogelijk ook de reden dat Axl gisteren niet aanschoof bij Jimmy Kimmel, hij is niet zo van de lastige vragen beantwoorden.
- Mogelijke gastoptredens van Izzy Stradlin tijdens de (mogelijke!) tour, zoals hij al jaren doet. Wil niet meer structureel touren, dus officieel geen lid.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Was snel gegaan geloof ik?
Coachella Tickets Are Sold Out But...

Nightrain members, you still have access to your exclusive tickets through... http://fb.me/3zQYt8hWT
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ja, ging gisteravond onze tijd in de vvk, beide weekenden in half uurtje uitverkocht. Was inderdaad een vast aantal tickets voor fanclubleden, netjes gedaan toch, want het blijft een festival en meestal is dat gewoon god zegene de greep.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.968
8.615
Six studio albums later, GUNS N’ ROSES are one of the most important and influential acts in music history and continue to set the benchmark for live performances, connecting with millions of fans across the globe.

Hyperbooltje.

-braak-
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Six studio albums later, GUNS N’ ROSES are one of the most important and influential acts in music history and continue to set the benchmark for live performances, connecting with millions of fans across the globe.

Hyperbooltje.

-braak-

Dat hele persbericht is natuurlijk onzettende eigenpijperij. Ik vind het wel humor hoe ze Chinese Democracy nog iets willen laten lijken. Voelt allemaal heel erg Axl-achtig aan, zeker met de noemen van Chinese Democracy, en het vermijden van het woord 'reunie'. En overigens ook het totale gebrek aan acknowledgement van wat Duff en Slash sinds hun vertrek hebben gedaan. Als je dan CD wil benoemen, noem dan bv. ook 'Contraband' van Velvet Revolver even. Dat album had meer impact dan CD...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Technisch gezien is het ook geen echte reunie natuurlijk. Maar die zelfpijperij doet me wel afvragen of ze ook nummers van de post-Slash/Duff periode gaan spelen.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Technisch gezien is het ook geen echte reunie natuurlijk. Maar die zelfpijperij doet me wel afvragen of ze ook nummers van de post-Slash/Duff periode gaan spelen.

Daar lijkt het wel op. Het voelt (voor mij iig) ook gewoon heel erg als hetgeen wat Slash 20 jaar geleden verafschuwde. Axl is inmiddels de onbetwiste 'baas', rechten op de naam 'Guns N' Roses' etc. etc. En die huurde gewoon wat gasten in, die werden goedbetaald in ruil voor dat zodra Axl ze belde ze klaar moesten staan om met hem wat te gaan doen. Het voelt nu heel erg alsof daar gewoon 2 gasten van zijn weggevallen, en nu Duff en Slash zijn 'ingehuurd'. Marktwaarde van GnR gelijk door het dak, en iedereen kan zo even z'n zakken vullen. En de grote vraag is wat hierna gebeurt. Worden ze dan (net als bv. een Tommy Stinson) bedankt en horen ze niks meer, en lezen ze dan ineens dat GnR weer gaat touren met andere muzikanten? Ze zullen ongetwijfeld betere voorwaarden hebben dan die andere gasten, maar het voelt nog steeds als een soort chique versie van een 'hired hand'.

Het is in ieder geval op geen enkele wijze zo dat ze weer écht deel uitmaken van het bedrijf 'Guns N' Roses' met ieder een evenredig deel en gezamenlijke beslissingen e.d.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk niet dat Slash mee doet als die maar een soort van figurant is. Er zullen vast goed afspraken gemaakt zijn met Slash anders had dit nooit gebeurd.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik denk niet dat Slash mee doet als die maar een soort van figurant is. Er zullen vast goed afspraken gemaakt zijn met Slash anders had dit nooit gebeurd.

Najah, hij is een icoon, dus mensen zullen hem nooit als figurant zien. Aan de andere kant heeft Axl Gn'R 20 jaar lang (soort van) op de been gehouden, dus het zou ook wel erg gek zijn als die twee nu terugkomen en direct gelijkwaardige partners zijn. Vergis je niet, Slash heeft een dure scheiding achter de rug, en naar verluidt betaalt Coachella ze persoonlijk (dus niet als band) 8 mio totaal. Dan zit je waarschijnlijk op 2 voor Slash, 2 voor Duff, en Axl de overige 4 voor zichzelf en z'n huidige clubje van muzikanten en crew. Dat is toch lekker als je net 15 - 20 mio mee hebt moeten geven aan je ex-vrouw.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Kereltje wrote:
Technisch gezien is het ook geen echte reunie natuurlijk. Maar die zelfpijperij doet me wel afvragen of ze ook nummers van de post-Slash/Duff periode gaan spelen.


Daar lijkt het wel op. Het voelt (voor mij iig) ook gewoon heel erg als hetgeen wat Slash 20 jaar geleden verafschuwde. Axl is inmiddels de onbetwiste ‘baas’, rechten op de naam ‘Guns N’ Roses’ etc. etc. En die huurde gewoon wat gasten in, die werden goedbetaald in ruil voor dat zodra Axl ze belde ze klaar moesten staan om met hem wat te gaan doen. Het voelt nu heel erg alsof daar gewoon 2 gasten van zijn weggevallen, en nu Duff en Slash zijn ‘ingehuurd’. Marktwaarde van GnR gelijk door het dak, en iedereen kan zo even z’n zakken vullen. En de grote vraag is wat hierna gebeurt. Worden ze dan (net als bv. een Tommy Stinson) bedankt en horen ze niks meer, en lezen ze dan ineens dat GnR weer gaat touren met andere muzikanten? Ze zullen ongetwijfeld betere voorwaarden hebben dan die andere gasten, maar het voelt nog steeds als een soort chique versie van een ‘hired hand’.

Het is in ieder geval op geen enkele wijze zo dat ze weer écht deel uitmaken van het bedrijf ‘Guns N’ Roses’ met ieder een evenredig deel en gezamenlijke beslissingen e.d.

Dan lijkt het zeer goed op het verhaal van The Beach Boys, hun (fantastische) concertreeks van 2012. Mike Love heeft de rechten op de naam 'The Beach Boys' en tourt samen met Bruce Johnston onder deze naam. In 2012 was er echter een tour waarbij oorspronkelijke leden Brian Wilson, Alan Jardine en David Marks ook mochten meetouren onder de naam Beach Boys. In het najaar van 2012 had Mike Love reeds shows voor 2013 geboekt voor The Beach Boys, maar de uitgedunde versie, geen plaats meer voor Wilson, Jardine en Marks dus (tot razernij van deze laatste drie, want zij wilden wel doorgaan met de lucratieve tour). Mike Love (samen met Bruce Johnston) doet dan gewoon weer kleinere zalen, maar dit weegt niet op tegen het voordeel dat hij alles zelf kan bepalen en de macht niet moet delen met Wilson en Jardine. Ik hoop dat het die weg niet op gaat met Guns N' Roses, met Axl dan in de rol van Mike Love en Slash in de rol van Brian Wilson.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Kereltje wrote:
Technisch gezien is het ook geen echte reunie natuurlijk. Maar die zelfpijperij doet me wel afvragen of ze ook nummers van de post-Slash/Duff periode gaan spelen.


Daar lijkt het wel op. Het voelt (voor mij iig) ook gewoon heel erg als hetgeen wat Slash 20 jaar geleden verafschuwde. Axl is inmiddels de onbetwiste ‘baas’, rechten op de naam ‘Guns N’ Roses’ etc. etc. En die huurde gewoon wat gasten in, die werden goedbetaald in ruil voor dat zodra Axl ze belde ze klaar moesten staan om met hem wat te gaan doen. Het voelt nu heel erg alsof daar gewoon 2 gasten van zijn weggevallen, en nu Duff en Slash zijn ‘ingehuurd’. Marktwaarde van GnR gelijk door het dak, en iedereen kan zo even z’n zakken vullen. En de grote vraag is wat hierna gebeurt. Worden ze dan (net als bv. een Tommy Stinson) bedankt en horen ze niks meer, en lezen ze dan ineens dat GnR weer gaat touren met andere muzikanten? Ze zullen ongetwijfeld betere voorwaarden hebben dan die andere gasten, maar het voelt nog steeds als een soort chique versie van een ‘hired hand’.

Het is in ieder geval op geen enkele wijze zo dat ze weer écht deel uitmaken van het bedrijf ‘Guns N’ Roses’ met ieder een evenredig deel en gezamenlijke beslissingen e.d.


Dan lijkt het zeer goed op het verhaal van The Beach Boys, hun (fantastische) concertreeks van 2012. Mike Love heeft de rechten op de naam ‘The Beach Boys’ en tourt samen met Bruce Johnston onder deze naam. In 2012 was er echter een tour waarbij oorspronkelijke leden Brian Wilson, Alan Jardine en David Marks ook mochten meetouren onder de naam Beach Boys. In het najaar van 2012 had Mike Love reeds shows voor 2013 geboekt voor The Beach Boys, maar de uitgedunde versie, geen plaats meer voor Wilson, Jardine en Marks dus (tot razernij van deze laatste drie, want zij wilden wel doorgaan met de lucratieve tour). Mike Love (samen met Bruce Johnston) doet dan gewoon weer kleinere zalen, maar dit weegt niet op tegen het voordeel dat hij alles zelf kan bepalen en de macht niet moet delen met Wilson en Jardine. Ik hoop dat het die weg niet op gaat met Guns N’ Roses, met Axl dan in de rol van Mike Love en Slash in de rol van Brian Wilson.

Daar vrees ik ook voor, zeker gezien het feit dat in de press release alleen Coachella wordt genoemd, staat letterlijk 'regroup to headline coachella', geen verdere shows of tour of uberhaupt bevestiging dat ze écht 'back in the band' zijn en niet gewoon ingehuurd (door Coachella danwel Axl) voor deze 2 shows.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Coachella betaalt GNR. GNR betaalt de bandleden, management, crew etc uit. Slash slechts als huurling zien, is een beetje simpel. Denk je dat de manager van Slash niet kan onderhandelen? Axl strijkt echt niet alles op.
En als Axl te veel de baas gaat spelen, zegt Slash "toedeledoki, ik heb ook nog andere projecten".
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Coachella betaald GNR. GNR betaalt de bandleden, management, crew etc uit. Slash slechts als huurling zien, is een beetje simpel. Denk je dat de manager van Slash niet kan onderhandelen? Axl strijkt echt niet alles op.
En als Axl te veel de baas gaat spelen, zegt Slash “toedeledoki, ik heb ook nog andere projecten”.

Dat Coachella GNR betaalt schijnt dus al niet waar te zijn. En Slash heeft best andere projecten, maar niks waar hij in korte tijd zoveel mee op kan halen als hiermee. En alsof ze na 20 jaar afwezigheid meteen even als volwaardige bandleden worden binnengefietst en Axl, Slash en Duff alles samen beslissen? Denk het niet, zeker niet bij Axl... iedereen zal wat water bij de wijn hebben gedaan, en denk dat omwille van de knaken Slash nu ook wat meer slikt.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Gast....

Nee, naar verluidt betaalt Coachella Slash, Duff en Axl / NuGnR afzonderlijk. Wat dus wijst op dat er niet een (evenredig) partnership is in de 'oude GnR'. Wat niet is kan nog komen natuurlijk, kon nu gewoon de makkelijkste manier zijn ze allemaal op het podium te krijgen. Maar Axl is altijd heel beschermend geweest, en heeft zichzelf altijd gezien als de onbetwiste leider van Gn'R. En like it or not; hij heeft 'het merk' wel min of meer in leven gehouden de afgelopen 20 jaar. Die gaat écht niet ineens roepen 'Oh leuk jongens, kom maar terug, en ik geef even 66,6% van de zeggenschap weg'.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Roskilde zegt dat GnR dit jaar niet op hun festival staat, en meteen wordt er geroepen dat ze in de running zijn voor Roskilde 2017. Wat is er met de standaarden van de media gebeurd?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Roskilde zegt dat GnR dit jaar niet op hun festival staat, en meteen wordt er geroepen dat ze in de running zijn voor Roskilde 2017. Wat is er met de standaarden van de media gebeurd?

De verwachting is wel dat er 2 Europese legs gedaan worden, eerste in 2016 en een terugkeer in 2017. Tenminste dat zijn de geruchten.
Vandaar misschien van deze tabloid een logische gedachte... (denk ik)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Gast….

Nee, naar verluidt betaalt Coachella Slash, Duff en Axl / NuGnR afzonderlijk. Wat dus wijst op dat er niet een (evenredig) partnership is in de ‘oude GnR’. Wat niet is kan nog komen natuurlijk, kon nu gewoon de makkelijkste manier zijn ze allemaal op het podium te krijgen. Maar Axl is altijd heel beschermend geweest, en heeft zichzelf altijd gezien als de onbetwiste leider van Gn’R. En like it or not; hij heeft ‘het merk’ wel min of meer in leven gehouden de afgelopen 20 jaar. Die gaat écht niet ineens roepen ‘Oh leuk jongens, kom maar terug, en ik geef even 66,6% van de zeggenschap weg’.

Maar dan is Slash toch geen huurling van Axl?
En wat er tijdens dat optreden gebeurt (show en setlist) wordt in onderling overleg bepaald / uitonderhandeld. Het is echt niet dat Slash een lijstje van songs krijgt met het verzoek die goed te oefenen en in die volgorde te spelen. Voor Slash zijn dit lucratieve optredens, maar voor Axl ook natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken