Guns N' Roses

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
via MOJO

Graag wijzen we je erop dat er een kleine wijziging in het tijdschema is in verband met de verwachte showlengte. Het nieuwe, verwachte tijdschema:

15.30u - Terrein open
17.30u - Tyler Bryant & The Shakedown
18.00u - Pauze/Changeover
18.15u - Biffy Clyro
19.00u - Pauze/changeover
19.30u - Guns N' Roses
23.00u - Verwacht einde

* Dit tijdschema is onder voorbehoud en hiervan kan worden afgeweken door de artiest. Houd onze website in de gaten voor de laatste wijzigingen en het laatste nieuws.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Het zou me heel vet lijken, maar lijkt me toch niet dat GNR 3,5 uur gaat spelen? Zo ja, dan is dat echt werkelijk waar fantastisch.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.246
4.407
Misschien vanuit de gemeente benadrukt dat na 23 uur het stil moet zijn? Dan kan Guns beter net wat eerder beginnen. Voordat midden in het encore de stekker eruit wordt getrokken.

Op classic speelden ze 3 uur. Speeltijd hier zal denk ik hetzelfde zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
De grote vraag is natuurlijk, komt Angus langs???

Tenminste, dat is wat ik me afvraag.
In Hannover speelde hij AC/DC nummers “Whole Lotta Rosie” en "Riff Raff" mee.
De verwachting dat hij sneller vanuit Aalten naar Gofferpark op en neer gaat is natuurlijk een mooie gedachte...

Riff Raff speelde volgens mij verder niet meer...
Blijkbaar zat Whole Lotta Rosie in Ernst Happel stadion Wenen ook al niet meer in de setlist eergisteren, helaas...
Ook op TW geen AC/DC?

Dus dat gaat nog een verrassing worden!
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
759
475
Zou wel heel gaaf zijn als Angus mee komt!!!

Wel jammer dat er heel veel regen wordt voorspeld...

Veel plezier voor iedereen die morgen gaat!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zou wel heel gaaf zijn als Angus mee komt!!!

Wel jammer dat er heel veel regen wordt voorspeld…

Veel plezier voor iedereen die morgen gaat!

Als het goed is, is dat vele regen vooral in de ochtend en begin van de middag toch? Dan hebben we nergens last van.

Verder zou ik het natuurlijk ook ontzettend cool vinden als Angus meekomt. Kan niet wachten op Guns (en Biffy weer)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.419
1.091
Vanaf 16:00 droog en vanaf 18:00 droog met een beetje zon..... lekker om 18:15 Biffy Clyro in het zonnetje kijken ?
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Gisteren naar Guns N' Roses geweest in Goffertparkt zoals wel meerdere hier denk ik. Ik zal eens wat erover vertellen.

Allereerst het vervoer. Heen was het prima geregeld, we zaten zo in een pendelbus. Prima. Terug was voor ons echter een drama. Samen met een hoop anderen 2x op en neer gestuurd waar we moesten opstappen(vond het onduidelijk aangegeven en meen dat het bij het Mumford & Sons concert in 2015 stukken duidelijker was). Door alle vertragingen die we opgelopen hadden uiteindelijk niet meer de bus in Utrecht kunnen halen dus een taxi moeten nemen. Achja, het is niet heel fijn maar ook niet het grootste probleem.

Nu de support acts. Het begon met Tyler Bryant & The ShakeDown en dit verraste me. Vond het best wel leuk en ging er ook zonder verwachtingen heen. Was niet heel speciaal ofzo, maar wel leuk. Viel me wel op dat punt al op dat ik omgeven werd door een publiek dat nogal veel aan het ouwehoeren was om het zo maar even te zeggen.

Dan Biffy Clyro YEAH! Wat zijn die toch geweldig. Zo'n zonde dat het een beetje in het niets valt door dat geroezemoes. Mensen gingen je bijna raar aankijken dat je los ging op een voorprogramma, maar afijn. Ze speelden goed, misschien klein beetje rommelig soms en werkte hun set af. Eerste keer dat ik ze live heb gezien zonder dat er een specifiek publiek voor hun was en dat was wel een andere ervaring.

Het viel me trouwens tijdens beide acts op dat ik het geluid niet optimaal vond staan. Dat bleek ook bij Guns een klein beetje het geval.

Guns N' Roses dan. Was het leuk? Check. Was het nostalgie? Check? Heb ik er van genoten? Enigszins check. Was het goed? Nope.
Ik weet niet waar die goede reviews van vorige optredens vandaan zijn gekomen, maar tot Civil War(en dat was pas het 12e of 13e nummer ofzo), was het niet goed. Het was rommelig en soms gewoon niet goed met als toppunt This I Love waar Axl echt behoorlijk vals aan het zingen was. Ook eeuwig zonde dat een nummer als Estranged zo in het niets leek te vallen.

Zoals ik zei was dit tot Civil War, want vanaf Civil War en vooral daarna werd het stukken beter. Moment van de avond? ANGUS YOUNG! Ergens verwachtte ik het een beetje, maar toch ging ik er voor uit mijn dak natuurlijk. NIet alleen Whole Lotta Rosie, maar ook gewoon Riff Raff. Genieten. Daarna werden er wel weer wat nummertjes afgewerkt tot ze bij de echte klappers kwamen. Dat was erg nice en ook de encore was goed en nice.

Dan mijn grootste probleem dit concert, het publiek.. Laat ik voorop stellen dat ik geen doorgewinterde Guns N' Roses fan ben en onder andere ging om het eens mee te maken. Het feit dat ik meer uit mijn dak ging dan mensen om mij heen was jammer. Achter mij werd er echt constant geouwehoerd ook. Dingen als 'Ze hebben Estranged toch nog niet gespeeld?(Was al lang gespeeld)' en 'OH DIT IS NOVEMBER RAIN(wanneer het al 3 minuten bezig is)' verklaarde toch een beetje wat voor soort publiek er toch een beetje aanwezig was. Alleen de paar grote hits werd er enigszins door de mensen om mij heen meegedaan(uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, er waren er echt wel een paar die los gingen). Dit was echt enorm jammer vind ik, want juist bij een concert verwacht je een sfeer van echt publiek.

Verder waren de camera's ook weer on point zeg. Ik snap dat je een keer een foto wilt maken(doe ik ook namelijk), maar sommige liepen letterlijk alles te filmen en stonden heel de tijd stil. Echt enorm jammer, want zoiets helpt de sfeer niet ten goede.

Al met al vond ik het een leuk concert, maar zou ik niet weer gaan tenzij de ticketprijs omlaag zou gaan(Ticketswap ftw).

Edit: Wel wel even zeggen dat ik het idee had dat Slash on point bezig was en lekker in zijn vel zat. Wat kan ik toch genieten van zijn gitaarspel.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.246
4.407
Ik vond het een heerlijk concert. Die recensie in de Oor is veels te zuur. Welcome in the jungle (4e nummer) was heerlijk. Stem van Axl was niet 100%, maar zeker niet verkeerd. Geluidsafstelling vind ik in de Goffert wel een dingetje. Zeker in het begin moest er wat gecorrigeerd worden en gelukkig ging het niet waaien. Slash is definitief bevestigd als god.

Bij mij reageerde het publiek dan wel weer enthousiast op elkaar nummer. Gaandeweg het concert was bij de rustige nummers wel veel geroezemoes te horen. En inderdaad die telefoontjes. Een foto maken ook ok, maar allemaal van die kansloze filmpjes.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
576
182
Vond t echt een heel vet concert! Voorprogramma en dan met name biffy was ook erg lekker. Ik had zelf niet heel erg last van de stem van axl, zal dan wel aan mij liggen. Verder was de setlist echt fantastisch (gewoon bijna heel appetite for destruction erin), was angus young fantastisch en kippenvelmomentje bij black hole sun. Wel moet ik ook zeggen dat ik haast schrok van hoe t publiek was. Mensen betalen zon 100 eu voor een concert van een band die na 25 jaar weer bij elkaar is, en dan ga je vervolgens een beetje ouwehoeren en de hele tijd met je rug naar t podium staan. Klink nu misschien als een behoorlijke azijnzeiker maar bij mij tornt t echt aan de beleving aangezien je telkens uit de concentratie gehaald wordt.
Al met al, op de show zelf weinig aan te merken, op t publiek wel. Uiteindelijk is gisteren mn jongensdroom uitgekomen: axl en slash samen op een podium zien staan. En t was geweldig.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Vond t echt een heel vet concert! Voorprogramma en dan met name biffy was ook erg lekker. Ik had zelf niet heel erg last van de stem van axl, zal dan wel aan mij liggen. Verder was de setlist echt fantastisch (gewoon bijna heel appetite for destruction erin), was angus young fantastisch en kippenvelmomentje bij black hole sun. Wel moet ik ook zeggen dat ik haast schrok van hoe t publiek was. Mensen betalen zon 100 eu voor een concert van een band die na 25 jaar weer bij elkaar is, en dan ga je vervolgens een beetje ouwehoeren en de hele tijd met je rug naar t podium staan. Klink nu misschien als een behoorlijke azijnzeiker maar bij mij tornt t echt aan de beleving aangezien je telkens uit de concentratie gehaald wordt.
Al met al, op de show zelf weinig aan te merken, op t publiek wel. Uiteindelijk is gisteren mn jongensdroom uitgekomen: axl en slash samen op een podium zien staan. En t was geweldig.

Je bent totaal geen azijnzeiker in mijn opinie. Heb altijd zoiets van als je dan ook echt wil gaan ouwehoeren, ga dan wat meer aan de zijkant of achteraan staan, maar niet van voren. Het is gewoon irritant en jammer dat je niet optimaal van wish you were here of Patience (of andere rustige nummers) soms kon genieten omdat je dat geouwehoer hoort.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.614
676
Concertlullers. kutvolk.....als je wil lullen ga dan lekker naar Lowlands...zijn heel veel dingen te doen waarbij je kunt lullen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.623
619
Mooie avond gehad, waar vooral nostalgie de boventoon voerde. Geluid was uitermate kut in het Goffertpark en dat bederft wel aardig de ervaring wat mij betreft. Begin vond ik ook matig, maar later werd het gelukkig beter. Hoogtepunt was dat Angus nog mee ging spelen, wat overigens nog meer respons gaf dan de meeste kneiters van GnR zelf. Cover van Soundgarden vond ik ook erg mooi, ook goed gezongen.
Al met al een zeer geslaagde avond van ruime 3 uur met een feest der herkenning aan nummers. Daarnaast blijft Slash fantastisch, van zijn gitaarspel krijg ik nooit genoeg!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.419
1.091
Concertlullers. kutvolk…..als je wil lullen ga dan lekker naar Lowlands…zijn heel veel dingen te doen waarbij je kunt lullen.

Ik snap deze opmerking niet? Hoezo maar LL?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.419
1.091
Topavond gehad! Eerste paar nummers was ik niet onder de indruk, maar bij Welcome to the jungle werd het alleen maar beter. Axl viel me aardig mee. Sterker nog met sommige uithalen echt respect op zijn leeftijd. Slash is gewoon 1 van de beste gitaristen van de wereld. Godfather solo was fantastisch. Angus Young, is genoeg over gezegd. Echt van die momenten dat je blij bent dat je er bij was. We hebben op 2 plaatsen staan kijken. Van ver af ook nog goed geluid en meer overzicht. Wel een gemis dat don't cry niet gespeeld werd. Eindcijfer een dikke 8,5
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken