Graspop Metal Meeting 2027

Aah er valt hier even een kwartje... toen ik in Dusseldorf was voor SOAD zag ik (vooral op de barstreet) echt overal merch van Die Tote Hosen, maar ik wist niet wie of wat dat was. Toen ben ik het op gaan zoeken en zag ik dat ze inderdaad dat weekend ook in Dusseldorf speelden. Wist alleen niet dat ze zó groot waren, dacht eerst meer iets van support your locals ofzo 😅

Nouja we dwalen af. Zullen niet op Graspop staan zeker?
Nee, dat zou me ten zeerste verbazen.

Ja dat klopt, viel mij ook op. Die speelden dat weekend in het stadion van Düsseldorf waar ook zo'n 65000 man in kan voor concerten. Best groot dus!
Ze zijn dan ook van Düsseldorf, en hebben een sterke binding met Fortuna Düsseldorf.
Dat stadion krijgen ze dan ook wel met gemak vol.

Om dat maar gelijk uit de wereld te helpen. Metallica heeft net een tour in de VS aangekondigd met Limp Bizkit en Avatar. En die loopt in Juni gelijk met de Graspop data.
Metallica....ge moet toch ook wel zeggen....ze zitten al op een berg dollars maar die mannen blijven toch ook touren é...

1000056618.jpg

Weet niet of deze al gedeeld was. Anders sorry voor de dubbele post. Maar staan toch ook wel kanshebbers tussen. Dropkick Murphys zou ik in ieder geval toejuichen.

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Er zijn nauwelijks tot geen geruchten over de bands, dus verwacht ze ook niet, maar begrijp echt niet waarom bands als Gojira en Sleep Token, die qua momentum en populariteit mogelijk op hun piek zitten, kiezen voor windstilte. Gojira is mogelijk aan het werk met een nieuw album, maar geen idee waarmee Sleep Token bezig is.

• 100
Waarderingen: Loek123
Er zijn nauwelijks tot geen geruchten over de bands, dus verwacht ze ook niet, maar begrijp echt niet waarom bands als Gojira en Sleep Token, die qua momentum en populariteit mogelijk op hun piek zitten, kiezen voor windstilte. Gojira is mogelijk aan het werk met een nieuw album, maar geen idee waarmee Sleep Token bezig is.
In tegenstelling tot ST heeft gojira wel niet stil gezeten, ze hebben in 2025 de Augustus fesivals gedaan, en zijn dit jaar met Metallica op Tour geweest. (en zouden idd aan een nieuw album bezig zijn.)

Voor ST snap ik er idd ook niks van, even een paar festivals afgesloten in 2025 en dan radiostilte...

In tegenstelling tot ST heeft gojira wel niet stil gezeten, ze hebben in 2025 de Augustus fesivals gedaan, en zijn dit jaar met Metallica op Tour geweest. (en zouden idd aan een nieuw album bezig zijn.)

Voor ST snap ik er idd ook niks van, even een paar festivals afgesloten in 2025 en dan radiostilte...
Bij Sleep Token weet je niet wie die de bandleden zijn (totaal geen fan van...)...zullen wsch in andere bands spelen waar deze wel ook verplichtingen hebben....

Tot tien jaar terug gold dit voor praktisch elke band. Voor de langere termijn alleen maar goed als bands even gas terug nemen. Komt de creativiteit ten goede en je bent na 10 jaar niet uitgekeken op een band omdat je ze te vaak (in korte tijd) hebt gezien.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Tot tien jaar terug gold dit voor praktisch elke band. Voor de langere termijn alleen maar goed als bands even gas terug nemen. Komt de creativiteit ten goede en je bent na 10 jaar niet uitgekeken op een band omdat je ze te vaak (in korte tijd) hebt gezien.
wel eens maar op je hoogtepunt stoppen vlak voor de grote tour is toch een rare beslissing. dan kan je beter een jaar cashen met een grote tour, en dan een pauze. het contrast tussen het verhaal van Sleep Token en BMTH blijft toch grappig, ik was er toch van overtuigd dat die hetzelfde pad gingen bewandelen

Sleep Token: Download & Rock Am Ring afsluiten om te laten zien dat je het in je hebt > ieder groot Europees metalfestival bied je headline spots aan > weigert om te touren en kiest voor jaren lang radiostilte
Bring me the horizon: Download & Rock Am Ring afsluiten om te laten zien dat je het in je hebt > ieder groot Europees metalfestival bied je headline spots aan > je speelt door heel europa de festivals plat en bewijst jezelf als gevestigde waarde in de (europese) metalindustrie

Maar Sleep Token is geen band die je overal elk jaar meerdere keren kan zien. Dat is een band die is verschoven van het perfecte ritme naar complete stilstand (en bij Sleep Token is het ondertussen wel duidelijk wie er in de band zit, die zijn niet al te druk bezig met andere bands, dat lijkt me het probleem niet)

• Leuk
Waarderingen: wess

Users who are viewing this thread