Graspop Metal Meeting 2027

Oke mijn (soort van) realistische gok:

DO South: Slipknot - Arch Enemy - Billy Talent
VR South: The Prodigy - BFMV

VR South: Gojira - Lamb of God - Pierce The Veil
VR North: Evanescence - Spiritbox

ZA South: Parkway Drive - Motionless In White - Beartooth
ZA North: Lorna Shore - I Prevail

ZO South: Scorpions - Amon Amarth - Lynyrd Skynyrd
ZO North: Faith No More - Shinedown

BMTH slaat België over, Turnstile naar RW. Die rollator zondag is wel echt een vaste prik toch? Anders Gojira naar de zondag en Korn op vrijdag.

Hoe komt iedereen toch bij korn uit die hebben nog niks opstaan komende zomer? Net zoals slipknot.
Ik verwacht beide niet.
Korn staat bij mij op aangezien ze dit najaar een zaalshow hebben op staan, is vaak zaal in het najaar en festivals in de zomer.

Voor slipknot omdat het een oneven jaar is en die mannen staan er alle 2 jaar. (en er komt een nieuw album aan waar ze mee waarschijnlijk willen touren )

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
ik zie eerlijk gezegd ook nog wel een Papa Roach als north stage headliner in zo een constructie als vorig jaar de donderdag.

Papa Roach - Evanescence - ?
Limp Bizkit - Within Temptation - The Offspring

De meeste bands hebben nog niets opstaan, 90% van de festivals heeft ook nog geen enkele band bekend gemaakt
Rock am ring en Southside/Hurricane zijn meer de mainstream rockfestivals met af en toe een metalheadliner
Het is ieder jaar zo dat we pas weten welke grote metalbands touren wanneer Resurrection, Graspop, Hellfest, Sweden Rock, Copenhell allemaal hun lineup bekend maken. Die hebben allemaal nog niets van zich laten horen. Het is echt nog te vroeg om bands uit te sluiten.

Edit: ik sluit hierdoor Gojira, Korn, Slipknot, Slayer allemaal nog niet uit. ze zullen er niet allemaal staan maar een deel wel gok ik

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Pommer en BlackwaterPark
Hoe komt iedereen toch bij korn uit die hebben nog niks opstaan komende zomer? Net zoals slipknot.
Ik verwacht beide niet.
Daarom heb ik ze ook niet in mijn voorspelling staan, maar wat @BlackwaterPark al aangeeft: vaak volgt een Europese festivaltour na een zaaltour in het najaar. Plus ze hebben nieuwe muziek uitgebracht in april (en goede ook), dus ze zitten ook niet stil. De kans is er zeker.

De meeste bands hebben nog niets opstaan, 90% van de festivals heeft ook nog geen enkele band bekend gemaakt
Rock am ring en Southside/Hurricane zijn meer de mainstream rockfestivals met af en toe een metalheadliner
Het is ieder jaar zo dat we pas weten welke grote metalbands touren wanneer Resurrection, Graspop, Hellfest, Sweden Rock, Copenhell allemaal hun lineup bekend maken. Die hebben allemaal nog niets van zich laten horen. Het is echt nog te vroeg om bands uit te sluiten.

Edit: ik sluit hierdoor Gojira, Korn, Slipknot, Slayer allemaal nog niet uit. ze zullen er niet allemaal staan maar een deel wel gok ik
van de "gekende" graspop headliners weten we nog niks van 19 bands

en van 17 bands weten we wel al of ze touren (of niet)

is toch al vrij veel ivm vorige jaren lijkt me!

En dat voor de meeste festivals iets hebben gelost

wel eens maar op je hoogtepunt stoppen vlak voor de grote tour is toch een rare beslissing. dan kan je beter een jaar cashen met een grote tour, en dan een pauze. het contrast tussen het verhaal van Sleep Token en BMTH blijft toch grappig, ik was er toch van overtuigd dat die hetzelfde pad gingen bewandelen

Sleep Token: Download & Rock Am Ring afsluiten om te laten zien dat je het in je hebt > ieder groot Europees metalfestival bied je headline spots aan > weigert om te touren en kiest voor jaren lang radiostilte
Bring me the horizon: Download & Rock Am Ring afsluiten om te laten zien dat je het in je hebt > ieder groot Europees metalfestival bied je headline spots aan > je speelt door heel europa de festivals plat en bewijst jezelf als gevestigde waarde in de (europese) metalindustrie
Snap er ook niks van, maar i'll take it.

ik zie eerlijk gezegd ook nog wel een Papa Roach als north stage headliner in zo een constructie als vorig jaar de donderdag.

Papa Roach - Evanescence - ?
Limp Bizkit - Within Temptation - The Offspring
zie dat ook wel werken ja. Papa Roach was ik alweer vergeten.
zo'n cohead achtige constructie zie ik ook wel werken met bands als Motionless in white of Lorna Shore overigens.

nog een nu metal band die we mogelijk vergeten is Deftones. Weet niet of ze effectief op tour zijn in juni maar op het Download forum zie ik ze veel op fanmade lineups staan als headliner naast Blink en BMTH. is toch ook wel een band dat als die in juni in europa staan dat we ze kunnen opschrijven als headliner. kan prima in het rijtje naast Korn en Slipknot.

zie dat ook wel werken ja. Papa Roach was ik alweer vergeten.
zo'n cohead achtige constructie zie ik ook wel werken met bands als Motionless in white of Lorna Shore overigens.

nog een nu metal band die we mogelijk vergeten is Deftones. Weet niet of ze effectief op tour zijn in juni maar op het Download forum zie ik ze veel op fanmade lineups staan als headliner naast Blink en BMTH. is toch ook wel een band dat als die in juni in europa staan dat we ze kunnen opschrijven als headliner. kan prima in het rijtje naast Korn en Slipknot.
idd, Deftones zou ook nog tof zijn, is al van 2022? geleden op graspop dus ook weer tijd dat ze eens langs komen

• Leuk
Waarderingen: Loek123
idd, Deftones zou ook nog tof zijn, is al van 2022? geleden op graspop dus ook weer tijd dat ze eens langs komen
yep heb er persoonlijk niet veel mee maar zou objectief een goede boeking zijn. wellicht dat we meer weten als één van de grote metalfestivals in juni eens naar buiten komt met meer info, maar dat kan prima nog anderhalve maand gaan duren helaas.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Vond Deftones op Rock Werchter niet zo overtuigend, maar dat was wellicht ook niet zo'n goeie setting. Geef ze in het donker met wat meer dedicated publiek graag nog een kans.

Aan de andere kant zijn ze voor mijn gevoel al langere tijd onafgebroken aan het touren in Europa. Misschien een zomer overslaan? Eigenlijk geldt hetzelfde voor Papa Roach.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread