Graspop Metal Meeting 2026

Vorig jaar stond op het kaartje alleen maar Food getekent tussen de Merch en de Nationale Loterij
En eerlijk gezegd, ik herinner me daar ook geen drankstand.

Ardberg stond volgens mij bij de foodtrucks

Vorig jaar stond op het kaartje alleen maar Food getekent tussen de Merch en de Nationale Loterij
En eerlijk gezegd, ik herinner me daar ook geen drankstand.

Ardberg stond volgens mij bij de foodtrucks
volgens mij stond Ardberg tussen de foodstands en de foodtrucks net als deze nieuwe coktailbar
zou kunnen dat ze de coktailbar hebben veranderd van een foodtruck naar een vastig tentje, maar de locatie lijkt me nagenoeg hetzelfde

Ik weet natuurlijk niet wat er gaat staan maar mijn eerste indruk: zonde...

Op een festival waar al vrij weinig eigen decoratie is, voelt het nog zuurder dat er nog meer sponsordecoratie wordt geplaatst
laten we hopen dat er wel iets tofs is in die hoek en niet enkel Red Bull reclame, beetje vertrouwen in de organisatie :)

• Leuk
Waarderingen: Lars. en tmatheussen
Eerlijk is eerlijk, inkleding is voor mij complete bijzaak.
Een podium met goed zicht, leuke verlichting en een goede geluidsinstallatie zijn noodzaak.
Toffe bands, die hopelijk een goede soundengineer en lightengineer hebben om gebruik te maken van bovenstaande zijn een must.

De verdere inkleding, ik vond de skully tussen de twee hoofdpodia wel leuk, beetje zoals de stier op Wacken, maar of ik het echt mis nu er een scherm is, eerlijk, nee.
De bliksemschichten op het plafond in de dome, doen mij niks
De complete ledwall in de metal dome, verloren geld, zou beter gebruikt worden om ook wat beelden van de band op te projecteren.

Dat ze op Alcatraz een complete banner hebben in gevangenisthema, fijn, maar al zou hij helemaal zwart zijn, voor mij persoonlijk maakt dat geen verschil.

Ik ga ook graag naar Durbuy Rock, bvb, daar is er compleet geen inkleding, toch nog altijd een fijn festivalletje, met een fijne sfeer.

Om de een of andere reden doet te veel inkleding mij gewoon denken dat er iets te verbergen valt of dat men afleiding zoekt omdat er anders weinig te beleven is, bvb de mainstage van een dance festival dat is een compleet decor, want anders zet je net zo goed 4 bierbakken met een plank neer, want meer plaats heeft die DJ toch niet nodig. Dus op zo'n festivals snap ik de inkleding absoluut, daar draagt dat effectief wel bij.
Maar bij een metal optreden, zijn het voor mij toch de bands die het moeten doen en niet een of andere toren met spandoek.

Overigens is iedereen vrij om een andere mening te hebben hierover. (en is een goede pint op zijn tijd natuurlijk ook een absolute must)

De complete ledwall in de metal dome, verloren geld, zou beter gebruikt worden om ook wat beelden van de band op te projecteren.
Verloren geld is dat niet maar je moet dan wel bands boeken die er iets mee willen / kunnen doen en daar misschien dan wat ondersteuning in voorzien. Vorig jaar maakten Perturbator en Cobra The Impaler er gebruik van en vond dat wel meerwaarde hebben. Cobra waren dan nog last-minute vervanger dus het kan zelfs met een minimum aan voorbereiding. Voor dit jaar verwacht ik bv. dat Leprous daar ook wel mee aan de slag gaan.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Verloren geld is dat niet maar je moet dan wel bands boeken die er iets mee willen / kunnen doen en daar misschien dan wat ondersteuning in voorzien. Vorig jaar maakten Perturbator en Cobra The Impaler er gebruik van en vond dat wel meerwaarde hebben. Cobra waren dan nog last-minute vervanger dus het kan zelfs met een minimum aan voorbereiding. Voor dit jaar verwacht ik bv. dat Leprous daar ook wel mee aan de slag gaan.
leprous en pertubator sowieso

Een podium met goed zicht, leuke verlichting en een goede geluidsinstallatie zijn noodzaak.
Toffe bands, die hopelijk een goede soundengineer en lightengineer hebben om gebruik te maken van bovenstaande zijn een must.

De verdere inkleding, ik vond de skully tussen de twee hoofdpodia wel leuk, beetje zoals de stier op Wacken, maar of ik het echt mis nu er een scherm is, eerlijk, nee.

Dat ze op Alcatraz een complete banner hebben in gevangenisthema, fijn, maar al zou hij helemaal zwart zijn, voor mij persoonlijk maakt dat geen verschil.

Ik ga ook graag naar Durbuy Rock, bvb, daar is er compleet geen inkleding, toch nog altijd een fijn festivalletje, met een fijne sfeer.

Om de een of andere reden doet te veel inkleding mij gewoon denken dat er iets te verbergen valt of dat men afleiding zoekt omdat er anders weinig te beleven is, bvb de mainstage van een dance festival dat is een compleet decor, want anders zet je net zo goed 4 bierbakken met een plank neer, want meer plaats heeft die DJ toch niet nodig. Dus op zo'n festivals snap ik de inkleding absoluut, daar draagt dat effectief wel bij.
Maar bij een metal optreden, zijn het voor mij toch de bands die het moeten doen en niet een of andere toren met spandoek.

Overigens is iedereen vrij om een andere mening te hebben hierover. (en is een goede pint op zijn tijd natuurlijk ook een absolute must)
Ben ik zeker met je eens hoor. Een festival draait in eerste plaats om de muziek. Desalniettemin vind ik een goede aankleding wel bijdragen aan de beleving van een festival. Tickets zijn best duur dus ik vind dan ook wel dat je op een mooi terrein in thema mag zijn en dan bijvoorbeeld niet 4 voerbakken met een plaat er op zoals je noemt.

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Tis wat als bij een auto natuurlijk, je rijdt evengoed met een dacia als met een bmw van punt a naar b maar die 2e is toch wel een pak aangenamer om in te vertoeven (maar ook daar zijn uiteraard mensen die er geen hol om geven 😄)

Verbeteren is toch iets wat elke festival toch zou moeten proberen. Zonder Decor en met faciliteiten die toch niet slecht te noemen zijn wil dat dan zeggen enkel nóg en meer giga namen boeken want op een moment gaat al wat er verdiend wordt ofwel in iemands zak ofwel terug in het festival.

Maar ook elk jaar maiden, metallica, Soad en rammstein, als geld er niet meer toe doet, gaat "vervelen". .

De line up is, ondanks mss niet elk jaar geheel ieders goesting gwn steevast goed. De faciliteiten zijn dat eigelijk ook en wat er niet goed is passen ze aan, en je kan niet elke 2meter wc blokken blijven bijzette. Dan is decor imo toch echt het enige grote deel waar nog veel kan verbeteren.

Met de bredere en minder topzware boeking en zou ik denken dat dit het jaar was om zulke decor aankopen te doen. Maar het is naar de tenten (en kruisen) gegaan wat ook wel weer een serieuze (hopelijk) verbetering is voor velen. Ik hoop gwn dat er ooit eens op een volgend "minder" jaar toch eens voor dat extraatje gekozen wordt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: chimaera
Ben ik zeker met je eens hoor. Een festival draait in eerste plaats om de muziek. Desalniettemin vind ik een goede aankleding wel bijdragen aan de beleving van een festival. Tickets zijn best duur dus ik vind dan ook wel dat je op een mooi terrein in thema mag zijn en dan bijvoorbeeld niet 4 voerbakken met een plaat er op zoals je noemt.
Dat vind ik ook, muziek komt zowieso eerst. Maar als ze dan toch aankleding gaan zetten, toch liever iets in een thema ipv alles van externe sponsors...

• Leuk
Waarderingen: chimaera en Lars.
Hopelijk kan Todd La Torre mijn stemming wat verbeteren bij mijn eerste keer Queensryche.

Het is al lang geleden dat ik ze zag, maar destijds kon hij het wel goed. Klonk gewoon prima ondanks een zichtbare verkoudheid. Als hij goed is om gegaan met zijn stem, wordt het een top optreden!

(Wel meer fan van Geoff Tate zijn solo optredens, ook een dikke aanrader)

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian en saurus
I also saw few positive reactions at Volbeat to the festival shows of the past two weeks.
The singer's voice seems to be a problem on this tour; I've also seen some videos where it doesn't sound quite right.
Hopefully, he will be back in top form during Graspop.
Don't tell me that :'( First time seeing them and so excited.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Gelukkig niet, pitstop is van costa coffee. Hier ga je gedurende de 4 dagen volgens de beschrijving diverse warme en iced koffie dranken krijgen

Ter info voor de iced coffee mensen

Normaal was ne koffie 1 skullie en iced koffie 1.5 of 2 zelfs denk ik vorig jaar, maar als ge nen beker ijs vraagt krijgt ge dat normaal gewoon zo..

Das toch wel een besparing van wat bonnen naargelang uw koffieverslaving

601448566dfbe10018e00c5d.jpeg

• Leuk
Waarderingen: pobepc
ik neem gewoon een paar literpakken ijskoffie mee voor in mijn koelkastje
kost 2 euro per liter en smaakt hetzelfde als die bekertjes ijskoffie op het terrein van 2 skullies per stuk :)

• Leuk
Waarderingen: Slyder73x

Users who are viewing this thread