Eerlijk is eerlijk, inkleding is voor mij complete bijzaak.
Een podium met goed zicht, leuke verlichting en een goede geluidsinstallatie zijn noodzaak.
Toffe bands, die hopelijk een goede soundengineer en lightengineer hebben om gebruik te maken van bovenstaande zijn een must.
De verdere inkleding, ik vond de skully tussen de twee hoofdpodia wel leuk, beetje zoals de stier op Wacken, maar of ik het echt mis nu er een scherm is, eerlijk, nee.
De bliksemschichten op het plafond in de dome, doen mij niks
De complete ledwall in de metal dome, verloren geld, zou beter gebruikt worden om ook wat beelden van de band op te projecteren.
Dat ze op Alcatraz een complete banner hebben in gevangenisthema, fijn, maar al zou hij helemaal zwart zijn, voor mij persoonlijk maakt dat geen verschil.
Ik ga ook graag naar Durbuy Rock, bvb, daar is er compleet geen inkleding, toch nog altijd een fijn festivalletje, met een fijne sfeer.
Om de een of andere reden doet te veel inkleding mij gewoon denken dat er iets te verbergen valt of dat men afleiding zoekt omdat er anders weinig te beleven is, bvb de mainstage van een dance festival dat is een compleet decor, want anders zet je net zo goed 4 bierbakken met een plank neer, want meer plaats heeft die DJ toch niet nodig. Dus op zo'n festivals snap ik de inkleding absoluut, daar draagt dat effectief wel bij.
Maar bij een metal optreden, zijn het voor mij toch de bands die het moeten doen en niet een of andere toren met spandoek.
Overigens is iedereen vrij om een andere mening te hebben hierover. (en is een goede pint op zijn tijd natuurlijk ook een absolute must)