Graspop Metal Meeting 2026

Wordt heel wat minder enthousiast van dit podium dan aantal van mijn progmetal vrienden hier.

Leprous: Ik loop er zeker niet van weg, maar te weinig om me een uur te boeien.

Kadavar:
Ik heb een hekel aan de saxofoon als instrument, dus hier loop ik wel gewoon van weg.

Elder
: Stoner is mijn genre niet, ook niet als het wat meer prog is blijkbaar.

Harakiri For The Sky:
Dit is echt wel een must see. Dus een héél vervelende clash met de Chaos AD set. Tot nu toe heb ik Cavalera gezet, maar ik ben er eigenlijk nog niet helemáál uit. Touren deze dikwijls eigenlijk? Zal wel nog al de kans gehad hebben om te zien, maar tot nu al altijd gemist dan. Kwestie van er even de Koekdoos methode bij te halen ook.

Oranssi Pazuzu
: Er is nog betere black metal dan deze, maar dit kan er wel mee door, hier ga ik met plezier naar zien.

Tx2:
Nee, emo over het algemeen mijn ding niet.

Vower:
Klonk niet slecht bij een eerste inluisterbeurt. Maar het zal toch Hulder worden dat op hetzelfde moment speelt.

Vrijdag heb ik tot na de headliners niets te zoeken in de Metal Dome. De afterparty bands zal ik wellicht meepakken, maar tegen die tijd zal het navenant de gecomsumeerde pinten het mij ook geen bal uitmaken wie er op dat podium staat. :p

Harakiri For The Sky: Dit is echt wel een must see. Dus een héél vervelende clash met de Chaos AD set. Tot nu toe heb ik Cavalera gezet, maar ik ben er eigenlijk nog niet helemáál uit. Touren deze dikwijls eigenlijk? Zal wel nog al de kans gehad hebben om te zien, maar tot nu al altijd gemist dan. Kwestie van er even de Koekdoos methode bij te halen ook.
Mijn redenering bij deze clash was 'ik heb Max Cavelera vorig jaar én het jaar ervoor op een Graspop podium gezien, hetzij met verschillende maskers op, maar deze keer is overslagen kan geen kwaad'.

Leprous - Altijd wel leuk en interessant gevonden, speelt niets tegelijkertijd wat ik absoluut moet zien, dus heel waarschijnlijk

Kadavar - Nah, het is niet slecht, maar het doet me niet veel

Elder - Zit niet zo ver van Kadavar af, maar dit vind ik dan toch een pak boeiender.

Harakiri For The Sky - 1 keertje gezien op Alcatraz en toen was 't gewoon zeer goed. Er staan ook niets boeiends tegenover, dus zeker aanwezig

Oranssi Pazuzu - Zal het nooit zelf opzetten om er eens naar te gaan luisteren, maar wel het soort performance dat een belevenis is

TX2 - Het zal wel vermakelijk worden, maar weet nog niet of ik er bij zal zijn

Vower - Nog niet veel naar geluisterd, maar klinkt als iets wat de voorkeur zal krijgen op Hulder of Infected Rain

Pazazu
Hmm dit is degene waar ik niet zeker van ben.
Soms is een beetje te veel als een drone en kom ik er niet in en bij andere nummers juist wel.
Dit kan echt een hit or miss bent zijn dus juist een reden om te kijken.
Zeker live gaan bekijken inderdaad, dat is zeker geen drone, al herken ik wel dat het op albums wat eentonig kan worden. Live komt de gelaagdheid veel beter naar voren, terwijl het ook verschroeiend hard is op alle registers, heel knap hoe dat in elkaar zit.
Harakiri For The Sky: Dit is echt wel een must see. Dus een héél vervelende clash met de Chaos AD set. Tot nu toe heb ik Cavalera gezet, maar ik ben er eigenlijk nog niet helemáál uit. Touren deze dikwijls eigenlijk? Zal wel nog al de kans gehad hebben om te zien, maar tot nu al altijd gemist dan. Kwestie van er even de Koekdoos methode bij te halen ook.
Ze touren wel veel, de afgelopen periode al meerdere keren in de Benelux te zien geweest, maar dat geldt op zich ook voor de Cavalera's met al hun projecten dus laat dat je er vooral niet van weerhouden bij Harakiri te gaan kijken zou ik zeggen ;)

Yaaaah
We hebben onze spoorboekjes dussss

Kom maar door met de tijden en plek van de grote festileaks metal foto/bier momenten

En is er reeds een Festileaks GMM26 Actief

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Yaaaah
We hebben onze spoorboekjes dussss

Kom maar door met de tijden en plek van de grote festileaks metal foto/bier momenten

En is er reeds een Festileaks GMM26 Actief
Mijn planning tot aan Wind Rose ligt wide open, dus doe maar eens wat voorstellen, zou ik zeggen.. :)

Rond 13:00 (tussen Mantah en Static-X) of 15:00 (tussen Static-X en Wind Rose) lijken mij wel geschikte momenten, over het algemeen speelt er dan niet veel wat mensen echt willen zien, zo lijkt het:

1778157838350.png

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Dwarf
@MetalLimbo mogen we ook het nachtprogramma nog bespreken van de Metal Dome? Komt dat mee op de tierlist? En gaan we de classic rock café programma's ook bespreken?

Leuk om weer een meeting te plannen, vrijdag lijkt me persoonlijk leuker als donderdag omdat we dan al wat meer te bespreken hebben over de shows die al geweest zijn. Eerder was er volgens mij een poll gemaakt om te stemmen op de dag en tijd.

Zijn er veel Inferno bewoners hier?
Hier niet, liggen met onze groep op prove camping elk jaar ;) zolang de organisatie onze vriendelijke host niet gaat doodknijpen met regels zoals vorig jaar al bijna het geval was… gelukkig nog geen impact momenteel dus hopelijk blijft dit nog vele jaren zo!

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Does anyone know why the tributes only play 30 minutes each? That's super short
That's only on Thursday due to it being 4 bands.
If you have 4 bands still play after 00.00 for an hour including changeovers it would still be going on at 06.00. Not a lot of people woud be left for the last band and that band would probably be tired as fuck, volunteers behind the bars would hate their life as they probably already have to be behind the bars again around 12.00.
The other nights theyre playing about an hour, as there is just 2 bands.

And to justify it being 4 bands the first night, its a touring package. They come and go together.

• Leuk
Waarderingen: RobsZombie
Iemand nog een advies voor de Grade 2/Wolves in the throne room clash? Heb beide nog nooit live gezien dus geen idee waar ik meer bij mis als ik ze skip.

Users who are viewing this thread