Graspop Metal Meeting 2026

Zag laatst dat Deryck ook mee het podium op kwam om Still Waiting te zingen, heel gaaf! Maar dat zal in Europa waarschijnlijk wat lastiger gaan.

Over beelden van over de plas gesproken, die show van BMTH ziet er ook echt bizar goed uit zeg. Dit kan wel eens de laatste keer zijn dat we ze op Graspop zien, voordat ze dat ontstegen zijn.
Hebben die niet nog steeds de zelfde stage als vorige passage voor die Amerikaanse shows?

Dit jaar voor mij alleen de zaterdag, helaas. Maar wel vanwege heuglijk nieuws, de familie Thunderpaws heeft drie weekjes geleden een gezonde zoon mogen ontvangen! 🤘🎸🍼

Het loopschema voor die zaterdag:

(mouth culture)
(faetooth)
(vicious rumours)
Feuerschwanz
Uada
Sepultura
Hollywood Undead/Loathe
Karma Kebab
Lacuna Coil
Ice Nine Kills
Uncle Acid and the Deadbeats
Architects

(De eerste drie tussen haakjes, nog niet zeker hoe laat ik er ben)

🎸🥁🎤 🌈 Heb er weer zin in! ☮ ☀️❤️🤘

Wel een paar ongelukkige clashes die ik niet aan zag komen helaas. Het valt niet mee dit jaar.
Vetgedrukte zijn al beslist

Donderdag:
Mantah - Magnolia Park
Ankor - Static-x - Blackgold (ook nog geen idee)
A day to remember - Septicflesh (hele nare clash die ik niet zag aankomen, wellicht wel de 2 grooste musts van de dag)
Bloodywood - Cult of Luna (de overlap is maar 10min maar toch doet het pijn:)

Eigenlijk van al deze donderdag clashes nog geen idee wat ik ermee ga doen

Vrijdag
TX2 - Drowning Pool (extra clash door het verplaatsen van TX2 van dag, jammer. waarschijnlijk TX2 afkijken en een stuk DP meepakken)
Oranssi Pazuzu - Asomvel
Trivium - Old man's child
Sex Pistols - We came as romans
Alter Bridge - Leprous (had niet verwacht dat Leprous zo vroeg speelde, mogelijk nog een stuk van hun set meepakken)

Zaterdag
Rivers of Nihil - Uada
Bad Omens - Avatar (waarschijnlijk Bad Omens aangezien ik Architects en BMTH ook wil zien en Avatar recent nog gezien heb. Avatar is wel de betere band maar wel benieuwd naar hoe Bad Omens het er van af brengt)

Zondag
Kanonenfieber - Periphery (stukje van de eerste mee pakken)
Bury tomorrow - Electric Callboy
Sabaton - The Plot in you - Mastodon (misschien wel de moeilijkste clash van allemaal, geen idee nog)

Dit jaar voor mij alleen de zaterdag, helaas. Maar wel vanwege heuglijk nieuws, de familie Thunderpaws heeft drie weekjes geleden een gezonde zoon mogen ontvangen! 🤘🎸🍼

Het loopschema voor die zaterdag:

(mouth culture)
(faetooth)
(vicious rumours)
Feuerschwanz
Uada
Sepultura
Hollywood Undead/Loathe
Karma Kebab
Lacuna Coil
Ice Nine Kills
Uncle Acid and the Deadbeats
Architects

(De eerste drie tussen haakjes, nog niet zeker hoe laat ik er ben)

🎸🥁🎤 🌈 Heb er weer zin in! ☮ ☀️❤️🤘
Van harte, Spike!
En @InsaniTiny en @Koekdoos eveneens!

Nou, ik ben er uit. Zoals altijd zal het wel weer volledig anders lopen dan gepland😅

Vet=must see
* = first time

Donderdag
Gatecreeper
* (helemaal)
WITTR (helemaal)
Septicflesh
(helemaal)
Megadeth (deels)
Cult of Luna*(helemaal)
Within Temptation (deels)
Anthrax (misschien)
Offspring (misschien)

Vrijdag
Oranssi Pazuzu (helemaal)
Harakiri for the Sky (helemaal)
Old man’s Child* (helemaal, jammerlijke overlap met Trivium:mad:)
Elder* (resterende deel)
Possessed (helemaal)
Kadaver of Breaking Benjamin* (moet laatstgenoemde nog inluisteren, zou ook een @Koekdoos -methode kunnen worden)
Alter Bridge (minus laatste deel)
Leprous (helemaal)
Cradle of Filth of Lionheart* (ligt eraan of ik op dat moment zin heb in opgepompte hardcore of het uitzendbureau van Dani, dus ook hier wellicht een Koekdoosmethode)
Volbeat (wellicht een stuk) of doorzakken op de camping

Zaterdag
Embryonic Autopsy*

Fleddy Melculy (deels)
Faetooth* (deels)
Sinsaenum* (deels)
Rivers of Nihil* of Ueda* (als de Dome too crowded is, ga ik naar de Marquee, maar wat een kloteclash:mad::mad::mad:)
Lacuna Coil
COC (maar kan ook zo maar INK of Sonata worden)
Moonspell
Architects (deel)
Bad Omens*, SFU maar waarschijnlijk Avatar (ook best wel een clash)
BMTH (misschien)

Zondag
Gaerea*
(absolute must see van het weekend, wel jammer van Zetra)
Decapitated of Europe (ik heb een zwak voor de laatste)
Vltimas of misschien een stukje Future Palace*
Foreigner (stukje)
Kanonenfieber*
Periphery (laatste stukje)
The Gathering
EC of Venom* of Bury Tomorrow (vrijwel zeker de Koekdoos-methode)
Mastodon
Sabaton (deels)

Oh mooi, de 2 enige bands van het hele weekend die ik absoluut wou zien clashen met elkaar.

Accept vs Sleep Theory op de Donderdag is echt een dickmove van GMM

• Verdrietig
Waarderingen: Spike Thunderpaws
Oh mooi, de 2 enige bands van het hele weekend die ik absoluut wou zien clashen met elkaar.

Accept vs Sleep Theory op de Donderdag is echt een dickmove van GMM
Uh, de 2 enige bands van het hele weekend? 😯
En het zijn ook wel twee totaal verschillende bands, dus echt kwalijk kun je het ze ook niet nemen, toch?

Hierbij ook mijn looproute
Schuingedrukt is misschien, Vetgedrukt is must, sterretje is first time

Donderdag:

Mantah*/Magnolia park*
Ankor*/Static-X/Blackgold*
The Funeral Portrait*
Wind Rose

Sleep Theory*
Wolves in the throne room*
A day to remember
Septicflesh*
Bloodywood
Cult of Luna

stukje Within Temptation of rust
Limp Bizkit
The Offspring

Vrijdag:

Infected Rain*
Thornhill*
TX2*
Drowning Pool*
Oranssi Pazuzu
Guilt Trip (of rustmoment)
Harakiri for the sky*

Trivium
Sex pistols*/We came as romans*
Breaking Benjamin*
Alter Bridge*

stukje Leprous?
Mogelijk stukje Cradle*/Lionheart*/KL* of anders rust
The Offspring

Zaterdag:

The pretty wild*
Fleddy Melculy

P.O.D.
Rivers of nihil

klein stukje Uada?
Sepultura*
Hollywood Undead

Three days grace
Ice Nine Kills

Architects
Bad Omens* (jammer van Avatar)
Bring me the horizon

Zondag:

Gaerea (op de laatste dag is iets latere start wel lekker dus prima)
King 810*
Na bovenstaande twee back to back weer wat rust en energie verzamelen voor de drukke avond, zal nodig zijn op de laatste festivaldag.
Future Palace (of niet)
Kanonenfieber*
Periphery*
The Gathering*
Electric Callboy
Mastodon*/The plot in you*
Sabaton

Nog geen fomo voor Graspop dit jaar, maar de timetable moet altijd wel even uitgezocht worden. In paralel universum waar ik wel ga zou dit mijn route worden:

Donderdag:
Mantah > Ego Kill Talent > Static-X > Dying Wish > Wind Rose > Gatecreeper > Sleep Theory > Wolves In The Throne Room > A Day To Remember > John Coffey > Bloodywood (ramptoerisme) > Cult Of Luna > Within Temptation > President > The Dillinger Escape Plan > The Offspring

Vrijdag:
Vower > Quiksand > Bark > Drowning Pool > Oranssi Pazuzu> Mammoth > Harakiri For The Sky > Old Man's Child > Elder > We Came As Romans > Breaking Benjamin > Kublai Khan TX > Leprous > Knocked Loose > Volbeat

Zaterdag:
Tembryonic Autopsy > Fleddy Melculy > Faetooth > P.O.D. > Malevolence > Sepultura > Terrorizer > Three Days Grace > Ice Nine Kills > Uncle Acid & The Deadbeaets > Queensrÿche > Tesseract > Bad Omens > Bring Me The Horizon

Zondag:
Battle Beast > Evergrey > Life Of Agony > Europe > Wargasm > Extreme > Foreigner > Knaonenfieber >Periphery > Lagwagon > Sólstafir > Venom > Carpenter Brut > Mastodon > Sabaton.

Al bij al zou ik me alsnog redelijk goed vermaken in dat universum :).

Goh, op zich niet zeer ontevreden met de timetable en clashes alleen jah die zondag... is al zeer mager voor mij en dan liggen 3 van de 5 must sees nog compleet gelijk (Electric Callboy - Venom - Bury Tomorrow).
Serieus aan het twijfelen om zondag op het gemak op te kramen, we zien nog wel.
Snap vooral de clash Electric Callboy - Bury Tomorrow niet, dat is toch compleet hetzelfde publiek?

Een dezer eens werk maken van het volledige schema :)

• Leuk
Waarderingen: dennis87
Goh, op zich niet zeer ontevreden met de timetable en clashes alleen jah die zondag... is al zeer mager voor mij en dan liggen 3 van de 5 must sees nog compleet gelijk (Electric Callboy - Venom - Bury Tomorrow).
Serieus aan het twijfelen om zondag op het gemak op te kramen, we zien nog wel.
Snap vooral de clash Electric Callboy - Bury Tomorrow niet, dat is toch compleet hetzelfde publiek?
Nou ja, compleet..? 😉

1778097168605.png

Bekijk bijlage 19872

Morgen maar eens beginnen in definitief loopschema bezien, hoe lukt dat bij jullie zo snel :LOL:
Vandaag is mijn eerste verlofdag van bijna vijf weken. Van 10-12 vierde ik nog wel mijn verjaardag voor familie dus het moest even twee uur wachten met het updaten van de clashfinder en zelf puzzelen. Maar aan tijd geen gebrek vanaf vandaag. Thanks Graspop, voor deze timing!

Mijn Spotify playlist is ook weer helemaal bijgewerkt met de bands uit mijn looproute, en daarvan de tien meest uitgevoerde nummers per band volgens Setlist met af en toe een persoonlijke draai eraan als nummer 11-12-13 ofzo mij heel goed ligt.

Laatst bewerkt:
Vandaag is mijn eerste verlofdag van bijna vijf weken. Van 10-12 vierde ik nog wel mijn verjaardag voor familie dus het moest even twee uur wachten met het updaten van de clashfinder en zelf puzzelen. Maar aan tijd geen gebrek vanaf vandaag. Thanks Graspop, voor deze timing!

Mijn Spotify playlist is ook weer helemaal bijgewerkt met de bands uit mijn looproute, en daarvan de tien meest uitgevoerde nummers per band volgens Setlist met af en toe een persoonlijke draai eraan als nummer 11-12-13 ofzo mij heel goed ligt.
10 meest uitgevoerde zou ik wel mee opletten. Als een band dat nummer 20 jaar geleden altijd speelde maar nu niet meer ... 😉

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Donderdag (nacht donderdag op vrijdag):
Ik denk wel eens benieuwd te zijn naar Spouky Kids en Korn Again kan ook leuk zijn. Vind het wel jammer dat de bands amper 30 minuten krijgen (zelfs voor Deaftones, want ik ben geen Deftones liefhebber). Maar blijkbaar is het een tour dus zullen alle bands dat zelf bepaald hebben. NIN UK sta ik nog bij The Offspring, Deaftones mijd ik liever, maar Spouky Kids en Korn Again kan wel eens zijn dat ik die check. Maar weet het niet zeker eh, want ik moet nadien nog 20 km 10 (10 km naart huiske en 10 terug naar de wei), een 7 tal uur liefst slapen en ik moet er om 13 h 20 (dat is de zelfde dag trouwens in feite, vrijdag) al terug staan voor Bark. Dus ik weet het niet 100 percent zeker. Thrash Attack set 1 ga ik misschien een stuk bezien maar Dying Wish gaat voor en set 2 misschien nog 20 minuten na Accept.

Vrijdag (nacht vrijdag op zaterdag):
Ja ik zei het al eerder, vrijdag overweeg ik na Trivium overhuis (in Antwerpen dus) te gaan maar mocht ik nu toch Volbeat halen dan wil ik St.Jimmy's ook wel zien. Pablo Honey doe ik niet aan mee. En in het Classic Rock Café niks voor mij.

Zaterdag (nacht zaterdag op zondag):
Het probleem is dak op zondag al om 12 h 40 terug op de wei moet zijn voor Kuazar. Dus ik weet echt niet of ik die Slipknot en SOAD fakers ga gaan bekijken. Ultimate Ozzy zal helaas niet lukken door Feuerschwanz en Rivers Of Nihil. Snaggletooth is grotendeels samen met Sepultura maar daarna nog 25 minutjes Motörhead zeg ik geen neen tegen

Zondag (nacht zondag op maandag):
Nachtprogramma niks voor mij en ook in Classic Rock Café niks voor mij

The clashfinders were pretty much on point so no big surprises and most of my clasher aren't that difficult.
My route would be something like this-
( I Bolded the ones I'm most excited about)

Thursday:
Magnolia park
Static X (sorry Ankor)
The Funeral portrait
Sleep theory (could be Accept, probably decide on the spot)
ADTR
Megadeth

WT
Limp bizkit
The Offspring

Friday:
Infected rain
Drowning pool
Asomvel
Cavalera
Trivium
We came as romans
BB
AB
Knocked loose
Volbeat

Had to give up on Death to all but other than that, for me, a great arrangement from Graspop!

Saturday:
The Pretty wild
POD
Primal fear // Sepultura (Leaning towards Primal fear)
3DG
INK

BMTH

Sunday:
Battle beast // Killus (Probably decide on the spot)
Gaerea
Life of agony

Europe
Wargasm
Kanonefieber
Alice cooper
EC
The Plot in you

CLASHLESS SUNDAY 🥳

Probably throw in on Thursday a bit of Powerslave's maiden tribute.

Also thinking about making some time on Friday and/or Sunday for Amaezing snake karaoke.
Sound like a party and could be nice for something a bit different.
Anyone here attended one of those in the past? thoughts?

Users who are viewing this thread