Goed punt jamel.Loek benoemde het ook al even, maar bij The Dillinger Escape Plan is er wel een enorme asterisk het benoemen waard. Denk dat de meesten van ons die band zijn gaan leren kennen vanuit de periode dat de fenomenale Greg Puciato hun leadvocalist was. Hij voegde met zijn clean vocals een enorme dynamiek toe aan de band die het tot dan toe vooral moest hebben van pure, aan hardcore gelieerde, chaotische agressie. Zelf vind ik hun eerdere werk eigenlijk vooral een bak herrie en is het pas vanaf het album Miss Machine en vooral ook de albums daarna dat ik de muziek heel goed vind.
Deze tour is met hun eerste vocalist, Dimitri Minakakis. En dus spelen ze alleen maar werk van hun eerste EP's en album. Er zal ongetwijfeld een publiek voor zijn, maar ik raad iedereen die ze heeft genoteerd als optie wel aan om even goed naar dat eerste werk te gaan luisteren en zodoende niet voor de verrassing komen te staan dat je bij de Jupiler Stage staat en een hele andere band verwacht had te zien.
Ik heb Greg vorig jaar bij Jerry Cantrell gezien en dat was fenomenaal. (Zelf met de Alice in chains nummer)
Nou weet ik niet wat ik van de band precies geluisterd heb maar zal zeker nog even het eerste werk controleren.
Maar geeft het weinig kans met de invulling op de andere podia.