Nog een aantal nieuwe ontdekkingen bij mij. Allereest mijn excuses voor alle slechte dingen die ik over Bad Omens heb gezegd. Mijn statement over The Weeknd + drums en gitaar blijft grotendeels staan, maar het heeft wel wat. Zeker The Death of Peace of Mind (nummer) doet echt iets goed en ik ben er nog niet helemaal achter wat het is. Op hetzelfde album staan dan weer lekkere uptempo nummers zoals Nowhere To Go. Avatar is één van de leukste bands die ik heb gezien en zeker de Jupiler head positie is geweldig, maar ik ga toch echt voor Bad Omens moeten kiezen. Het Avatar AFAS concert moet ik ook missen voor een weekje bergen beklimmen in Ierland, dus Reload is zo'n beetje de enige optie voor Avatar in 2026.
Danko Jones, lekkere muziek en heel veel meer kan ik er niet over zeggen, behalve dat de live opname echt zeer netjes klonk vocaal. Perfect voor een biertje en een dikke sigaar.
The Offspring. Hoewel ik ze nog steeds niet als headliner zie moet ik toegeven dat het erg gezellige muziek is en dat ik me er zeker zal vermaken, onder het genot van een aantal biertjes dan wel. Zeker met Limp Bizkit ervoor of hopelijk erna wordt het een zware avond voor de lever.
Three Days Grace. Natuurlijk kende ik ze al, maar het is pas in de afgelopen dagen dat ik naar het meest recente album ben gaan luisteren en dat bevalt wel, vooral Apologies staat meerdere keren per dag aan. Dat is voor mij meestal net wat me over de streep trekt: het meest recente album of een erg goede live video. Ook zowel Adam als Matt klinken geweldig in de live video's. Stiekem hoop ik dat Matt nog eens samenkomt met de rest van My Darkest Days...
Mijn planning begint dus al redelijk wat must-sees te bevatten. Ik hoop enkel nog op iets meer ontdekkingen voor de vrijdag en een knallende mainstage opener op donderdag. Op donderdag heb ik namelijk nog niets echt op de planning tot aan Danko Jones en het lijkt me zonde om het festival niet zo knallend te beginnen als Beast in Black (2023), Brothers of Metal (2024) en Psychonaut (2025).