Graspop Metal Meeting 2026

Even een paar uur niet kunnen kijken.

dus wacht, nu zijn we klaar over The Offspring, gaat het over -het woord- gimmick?

Als dat niet duidelijk maakt dat een forum, of de wij als mensen gwn graag disscussiëren :LOL:
Het gaat over het begrip "Gimmick"
En alles is beter als dat gezever over de laatste ontbrekende headliner🤣

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Lars.
Weten we zeker dat Disturbed niet is geboekt?
Dit klinkt toch wel verdomd veel als Disturbed
Ben al direct fan :D
Perfecte band om in de stemming te komen, en dat zal nodig zijn de 4e dag!
Goed opgewarmd naar Scowl heen :love:

Zeker donderdag namiddag nog wat uitzoek werk aan.
Zondag 2/3 in Marquee, zou ook eerste keer zijn, da's meestal maar 3x op een dag max.
(groen: must, blauw: wsl, rood: uit te checken)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666

Zondag 2/3 in Marquee, zou ook eerste keer zijn, da's meestal maar 3x op een dag max.
Niet naar The Gathering? Man! Jeugdsentiment. De eerste en voor mij enige symfonische metalband

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Six Feet Under is natuurlijk wel een onverdedigbare headliner voor de marquee. Djeezes dat is slecht. En passé.

Die zijn ook gewoon nérgens anders een headliner van een podium. Geen idee wat daar is misgegaan allemaal.
Vooral als je ziet dat bands als Acid Bath, Mayhem, Marduk, Napalm Death en vele anderen hetzelfde weekend op Hellfest staan... 🤦🏻‍♂️

Daar moet een groot probleem zijn geweest... 😢

Maar hé... het zal de pret niet bederven! SFU speelt voor een halflege tent, terwijl wij ons elders vermaken! 😁

• Geweldig
Waarderingen: Dwarf en Piebe71
Six Feet Under is natuurlijk wel een onverdedigbare headliner voor de marquee. Djeezes dat is slecht. En passé.

Die zijn ook gewoon nérgens anders een headliner van een podium. Geen idee wat daar is misgegaan allemaal.
Even opgezocht en hun laatste show in België was in 2019 in Jeugdhuis Asgaard in Sint-Amandsberg....
Die band heeft bovendien een extreem slechte live reputatie had ik begrepen

Vooral als je ziet dat bands als Acid Bath, Mayhem, Marduk, Napalm Death en vele anderen hetzelfde weekend op Hellfest staan... 🤦🏻‍♂️

Daar moet een groot probleem zijn geweest... 😢

Maar hé... het zal de pret niet bederven! SFU speelt voor een halflege tent, terwijl wij ons elders vermaken! 😁
Had idd veel lieven een Mayhem of Acid bath op die plaats gezien. Al bespaart dit me wel een mogelijk clash 😅

Extra programma invulling op zaterdag, voor de voetballiefhebbers: Nederland speelt dan de tweede poulewedstrijd op het WK. Zal in de avond of nacht zaterdag op zondag zijn.

• Leuk
Waarderingen: won666
Niet naar The Gathering? Man! Jeugdsentiment. De eerste en voor mij enige symfonische metalband
Rood was "to check" *

Ken ze op zich niet, en zegt me ook precies niet al te veel.
Ik zie de kans groot dat dat moment horizontaal gaat doorgebracht worden :p

Rood was "to check" *

Ken ze op zich niet, en zegt me ook precies niet al te veel.
Ik zie de kans groot dat dat moment horizontaal gaat doorgebracht worden :p
Bij mij is de Clashfinder: Groen-must see, Blauw- waarschijnlijk, paars- als er niks anders is. Rood!!!- absoluut niet!

Dat klinkt op zich wel meer logisch :)
Ik had het maar over genomen van een voorgaande poster.

WT is nooit echt m'n ding geweest, Nightwish staat op m'n to-do lijstje, Evanescence ook nog steeds.

presenting x factor GIF by X Factor Global

Precies, maar waar ligt dan precies het punt vanaf waar je een band een 'gimmick band' mag noemen i.p.v. een 'band die gebruik maakt van gimmicks'?
Dat zijn dus niks anders dan woordspelletjes wat mij betreft..

Hmm voor mij leg ik de grens als de band zonder instort.

Voorbeelden:
Alestorm: Zonder piraten kledij en muziek is het afgelopen bij deze band.
Steel panter: doe de kledij en schmink af, geloof dat iedereen verstrikt wegloopt.
Schunnige liedjes in normale kledij werkt niet.

Bij mij is de Clashfinder: Groen-must see, Blauw- Optie, paars- Beter dan niks. Rood- Nee nee nee

(groen: must, blauw: wsl, rood: uit te checken)
ook voor jou, check static-x :) op basis van je lijstje denk ik wel dat het in je straatje ligt
hoop trouwens dat Snot beter is dan op Alcatraz, vond het toen een beetje tegen vallen. vooral de zanger klonk niet geweldig live.

Hmm voor mij leg ik de grens als de band zonder instort.

Voorbeelden:
Alestorm: Zonder piraten kledij en muziek is het afgelopen bij deze band.
Steel panter: doe de kledij en schmink af, geloof dat iedereen verstrikt wegloopt.
Schunnige liedjes in normale kledij werkt niet.

Bij mij is de Clashfinder: Groen-must see, Blauw- Optie, paars- Beter dan niks. Rood- Nee nee nee
Hm..
Alestorm: akkoord.
Steel Panther: ook, al zijn dat op zich prima muzikanten, dus zouden best nog succes kunnen hebben.

Uitgaande van dezelfde criteria (zonder schmink, in gewone kledij, zonder fratsen):

Zouden 'instorten':
  • GWAR: obvious
  • Babymetal: op zich hou je nog best een goeie band over, maar uiteraard vele malen minder populair, zouden buiten Japan onbekend blijven
  • KISS: bleek zonder schmink maar een schim van zichzelf (sorry, @Koekdoos 💁‍♂️)
  • Heilung: nog steeds goede muziek (dark folk), maar veel meer niche, zouden vooral op festivals als Castlefest staan
  • Avatar: zou nog steeds opvallen qua muziek en stem, maar wel aan de onderkant van affiches
  • Electric Callboy/INK/MIW: gewoon een generieke metalcore band
  • Manowar, Sabaton, Powerwolf, Wind Rose: gewoon een generieke power metal band
  • Mayhem, Batushka: gewoon een generieke black metal band
Zouden niet 'instorten', maar wel (iets) minder succesvol en iconisch:
  • Ghost
  • Sleep Token
  • Slipknot
  • Behemoth
  • Alice Cooper
  • King Diamond
  • Gaerea

En een band als Kvelertak, Rammstein (afgezien van de show), Finntroll, Fleddy Melculy, ...? Zijn dat dan ook gimmicks omdat ze in hun eigen taal zingen en daardoor "iets doen om op te vallen" (of zo zouden overkomen maar het eigenlijk misschien doen omdat ze zich daarbij meer comfortabel voelen ofzo)?

Vanavond Ice Nine Kills voorproeven in 013! Wie is er nog meer?
Was een deftige show, al had ik het gevoel dat Spencer niet zo goed bij stem was als op Graspop in 2024. Voorprogramma's TX2 en vooral Creeper waren erg leuk, The Devil Wears Prada had ik dan weer niet zoveel mee

• Leuk
Waarderingen: Imag

Users who are viewing this thread