Graspop Metal Meeting 2026

Was dat niet altijd al het geval? ;)

Ja klopt hoor en ik heb eerder wel veel mindere COF live ervaringen gehad. Zoals ik in mijn review al schreef die je hebt gequote was het voor mij nogal een verrassing dat ik ze toen opeens zo goed vond, ik ging eigenlijk vooral kijken bij gebrek aan beter. Maar Zoe haar stem en uitstraling blies me helemaal weg en tilde zo de hele band naar een hoger niveau.

Leprous zou ik graag eens zien (al heb ik wat gemengde gevoelens bij met name zijn stem), maar wordt dan helaas kind van de rekening.

Daar heb ik wel een oplossing voor: kom lekker naar Midwinter Prog! Die hele line-up is er vol op met stuk voor stuk geweldige progbands. En zo in de grote zaal van Tivoli en met een headlinerset is het ook een ideale gelegenheid om Leprous eens live te zien.

gisteren ook eindelijk mijn combi gekocht!
kzient zitte! 🤘

Wordt wel zwaar telkens over huis, maar buiten donderdag heb ik (onder voorbehoud van openbaringen zoals Ankor bij inluisteren) voor 17uur niets enorm belangrijk te zien dus ik moet me al niet afjagen. Zelfs nog tijd genoeg om de kinderen van school te halen op vrijdag.

Zo blijkt die combi zelfs nog te combineren met een gezinsleven.

Meer dan genoeg te zien weer voor mij om me 4 dagen te amuseren, enkel de zondag blijft traditiegewijs wat achter omdat ik echt niks heb met die classic rock & powermetal.
Ik wil het toch eventjes hebben over de zaterdag. Ik heb zelf namelijk niks met metalcore en moet het normaal meer hebben van hard rock en power metal.
Toch altijd weer mooi om te zien hoe smaken kunnen verschillen. 😁
Dat is voor mij ook wel de charme van een groot, breed festival als Graspop.
Voor mij is de dubbel GMM/Alcatraz (aangevuld met nog wat niche festivalletjes) dan eigenlijk ook altijd het 'beste van beide werelden'. 🙂
Maar... met de huidige Jupiler bezetting heb ik wel een hele dag gave muziek van bands die ik nog niet echt ken! En ondertussen kijk ik misschien wel het meeste uit naar de zaterdag!
Mooie line-up op Jupiler Stage inderdaad, ik kom daar normaal gesproken hoogstens 1 of 2 keer per dag, maar die dag zal ik er zo ongeveer bivakkeren. 😎🤘

1764940841253.png

• Leuk
  • Metal!
Waarderingen: Projunk, won666 en Virp
Voor mij is de dubbel GMM/Alcatraz (aangevuld met nog wat niche festivalletjes) dan eigenlijk ook altijd het 'beste van beide werelden'. 🙂

Mooie line-up op Jupiler Stage inderdaad, ik kom daar normaal gesproken hoogstens 1 of 2 keer per dag, maar die dag zal ik er zo ongeveer bivakkeren. 😎🤘

Bekijk bijlage 17519
Babymetal groen? Die zag ik niet aankomen bij jou🤣🤣

• Metal!
Waarderingen: MetalLimbo
ASOMVEL is overigens meteen een absolute must-see voor mij. Een soort Motorhead/Lemmy-kopie, maar ik ben er volledig voor in!
Nu je dat zo beschrijft heb ik ze eens opgezocht en ik ken ze! Heb ze heel vaak op mijn instagram voorbij zien komen, ook met de volledige versterkermuur, Niet de gimmic lege kasten, maar echt volledige versterkers! Wil die wel zien!

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Hoe komt het dat je het bij Sabaton niet erg vindt om erbij te staan, terwijl dat bij Powerwolf wel het geval was? Als Sabaton alleen nummers van Powerwolf zou spelen en vice versa zou me dat niet eens opvallen.
Laat dat nou juist 2 power metal bands zijn met een geheel eigen thema en sound, wat ze wellicht ook zo succesvol maakt..

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Misschien vraag ik nu iets wat ik helemaal niet moet vragen, omdat het me niet aangaat. In dat geval excuses.

Maar is het dan geen optie dat als dit het scenario is je dan zelf nog even bij DEP blijft staan en je vrouw daarna op gaat zoeken bij The Offspring?
Doen wij ook steeds vaker. ;)
Moet er wel bij zeggen dat tegenwoordig de bereikbaarheid op festivals vele malen beter is dan vroeger.
Toen kreeg je een appje vaak pas als je al naar huis ging ofzo, nu komen zelfs foto's/filmpjes snel door.

Ook is een app om locatie te delen (zoals Life360) heel erg handig en nauwkeurig.
Zo heb ik mijn vrouw zelfs bij drukke headliners vrij eenvoudig vooraan gevonden.

Ik zal maar niet zeggen dat dat onmogelijk is, want dan gebeurt het juist vrijwel zeker... 😝
Gelieve dan inderdaad dat niet te zeggen!!!! Want die clash overleef ik niet! Maar Anthrax met The Offspring zou ik ook zuur vinden. Maar dan wordt het Anthrax, al lang niet meer gezien en The Offspring nog vorig jaar geloof ik. Megadeth - Anthrax ... Koekdoos werkt niet want ik mis nooit een Belgische Megadeth show dus dan wordt het wel Megadeth. Ook een van de laatste keren dat we ze zullen kunnen bewonderen (Dat laatste is dan weer wel Koesdoos natuurlijk)

• Leuk
Waarderingen: DaanV en MetalLimbo
Is wat ik gisteren al zei, echt een perfecte line up voor casual festival gangers (iedereen kent wel wat nummers van wt, offspring en lb, en dan inderdaad morello er nog bij), zie die dag snel uitverkopen.
Wij metalsnobs moeten de realiteit ook gewoon onder ogen zien: GMM is hét festival voor de casual metalfan.
Alcatraz biedt wat meer diepgang in de meer niche genres, maar is ook nog goed te doen voor casuals.
Voor de echte niche moet je uiteraard bij de kleinere festivals zijn (Samhain, Midsummer Prog, Pelagic Fest, Soulcrusher, etc.).

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Joslittel
Maar je kunt prima het mannetje zijn en tegelijk een beetje fatsoenlijk met je personeel omgaan toch? :)
Zeker, vertel hem dat maar. ;)

Ik wil alleen maar zeggen dat de recente ophef niet per se een aanleiding hoeft te zijn om CoF links te laten liggen, dat gebeurde immers altijd al.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Hierbij dan mijn voorlopige planning
https://clashfinder.com/s/graspopmetalmeeting2026/?user=Loek&
Groen is must see, Blauw is zien als de tijd/energie het toe laat, Rood moet ik nog wat inluisteren

plan is dus alle groene bands zien (zondagavond wordt het lastig), opgevuld met blauwe. zal nog wel wat veranderen voor juni, wanneer ik de rode bands wat meer heb ingeluisterd.

Iemand nog tips voor de donderdagmiddag? tot aan Static-x heb ik het daar erg rustig.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Skut10
Sorry ????

Ik heb de anouncement gemist waarin Graspop ons overpromiste ...
kan je nog even die link sturen waarin Graspop on beloofde met een wereld line up te komen met Metallica Rammstein Soad Slayer Gojitra Ghost PWD etc ????

Laten we het erop houden dat we elkaar elk jaar gek maken en daardoor het gevoel creëren dat het een top jaar word

En dat gezeur over blurren,...dit gebeurt elk jaar hoor en op deze manier met schuiven e.d. maar alleen nu zeiken we er meer over.

Voor degene die het beter weten en kunnen, Bel @jimmywe en help Graspop aan die wereld line up en programmering als het voor jullie zo makkelijk is
Hoezo het wordt gewoon weer een top jaar. Je moet ze gewoon niet vergelijken.

Weten we zeker dat Disturbed niet is geboekt?
Dit klinkt toch wel verdomd veel als Disturbed
damh klinkt wel leuk eigenlijk! toch eens naar gaan kijken als er geen clash is!

Wel straf dat graspop zo een kleine bands boekt maar dan de belgische aan de kant laat liggen

Bekijk bijlage 17519
Ik geloof dat ik het 90% met je eens ben.
Babymetal sla ik wel over. Zelfs mijn best gedaan om die te vermijden op Dynamo 25(dat is best een kunst)

• Thinking
Waarderingen: Loek123
Daar heb ik wel een oplossing voor: kom lekker naar Midwinter Prog! Die hele line-up is er vol op met stuk voor stuk geweldige progbands. En zo in de grote zaal van Tivoli en met een headlinerset is het ook een ideale gelegenheid om Leprous eens live te zien.
Daar was ik inderdaad serieus over na het denken, met name omdat ik groot fan ben van Pure Reason Revolution, en ook Green Carnation zou ik graag eens zien!
Helaas zal ik daar mijn vrouw niet van kunnen overtuigen, dus dan wordt het een tripje alleen. ;)

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Users who are viewing this thread