Graspop Metal Meeting 2026

Ik gok eerder op MM, alice cooper en def leppard als juist gegokte namen dat past wat bij elkaar 😄 nog steeds men twijfels over EC daarbij

Maar zie vb foreigner ook geen volle wei trekken

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Beetje buiten de comfortzone denken in combinatie met een naam dan nog niet genoemd is.... dan zit ik op de FOO FIGHTERS....verschijnen geregeld op rockfestivals in buitenland met een volle wei.

Ik gok eerder op MM, alice cooper en def leppard als juist gegokte namen dat past wat bij elkaar 😄 nog steeds men twijfels over EC daarbij

Maar zie vb foreigner ook geen volle wei trekken
Foreigner kan overigens wel heel goed de naam zijn waar wij het niet veel over hebben.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Dan eerder Journey, foreigner heeft er al vaker in de namiddag gestaan. Journey nog maar 1 keer en toen ook als 3de laatste ofzo.
Maar Foreigner is beschikbaar en tour door Europa. 19 juni in Londen en 23 juni in Stuttgart. Dan lijkt 21 juni in Dessel een logische

• On fire
Waarderingen: Steph85
@jimmywe intussen:
This Is Fine GIF

Nog drie uur speculeren manne en we zijn zeker (tbc's buiten beschouwing gelaten) 😄

Ik denk dat je onderschat hoe groot het legertje (met name jonge) Babymetal-fans is.. 😅
Passen dan ook prima op de zaterdag die toch vooral op jonge fans lijkt gericht (in ieder geval toch de topnamen op de main stages). Niet voor niets hebben BMTH en Babymetal ook samen een nummer opgenomen.
Ja, snap ik ook hoor. Ik heb er persoonlijk weinig mee en het lijkt mij ook wel een gigantische sprong. Stonden zij vorig jaar niet ergens in het midden van de dag geprogrammeerd?
Onzin, voor de start van de ticketverkoop zouden die andere namen sowieso wel bekend zijn gemaakt in een worp, als ze het niet op deze manier hebben gedaan.
De wilde ideeën van sommigen dat ze aankondigingen van headliners moeten gaan 'verpakken' om negatieve reacties te voorkomen geloof ik totaal niet in.
Als organisatie sta je gewoon 100% achter je headliners, die 'damage control' illusies leven alleen maar in de hoofden van degenen die persoonlijk niet tevreden zijn met de headliners.
De namen die tot nu toe bekend zijn gemaakt zijn gewoon prima, logische GMM headliners.
Er is natuurlijk wel een gigantisch verschil tussen de helft van deze namen als undercard droppen en als headliner. Moest 3/4 van de bands als undercard gedropt worden, onder een stevige headliner, is dat wel een gigantisch verschil. Een Limp Bizkit die rond 19:00 geprogrammeerd staat op een dag waar Slipknot afsluit, is wel iets anders dan de festivaldag afsluiten.

Wat de organisatie denkt, is natuurlijk moeilijk te achterhalen. Ze gaan niet publiek verklaren dat het allemaal een beetje stront is, maar dat ze niets anders kunnen omdat er niets beter beschikbaar was of dat ze het budget er niet voor hadden :). Trouwens, jouw opmerking is even hard een aanname, als die van mij. Het blijft langs beide kanten speculatie :).

Gaat druk worden daar.

Vraagje: dit jaar op zaterdag hadden we ook zo’n soort themadag, leverde dat niet een heleboel, hoe zal ik het netjes zeggen, doorgesnoven idioten als dagbezoekers op?
Ik vond dat nogal meevallen, met Rammstein vond ik dat een groter probleem.

Users who are viewing this thread