Graspop Metal Meeting 2026

Mwah... Ik denk dat ik bij degenen hoor met de meeste afkeer tegen die band. Maar ik ben niet blind en zie ook wel dat die volle weides trekken. Ze hebben Alcatraz al geheadlined en waren de vorige keer op Graspop sub. Dan is headliner Graspop juist de enige logische volgende stap.

EDIT: na wat zoekwerk en wat optelsommen denk ik ook dat het Bad Omens betreft.

Bad Omens én Electric Callboy, lijkt me dan ook leuk als duo headliners voor dubbel feest!

• Haha
Waarderingen: Jamel
Ondanks dat denk ik dat die dag beter zal verkopen als de vrijdag....
Absoluut en at snapk ook ergens want heel populair beide. (Al blijf BB toch een uitzondering die velen gaan willen zien maar das ondertussrn al dad-rock) Maar als bmth er niet staat verwacht toch ook wel veel klachten.

alleen jammer dat al de singles van bad omens hun nieuw album echt niet aan slaan. denk dat veel fesitvals dat toch niet verwacht hadden toen ze de booking maakten vorig jaar ergens

• Leuk
Waarderingen: Pommer
DAAR gaat gezag op komen😅
Ja en niet geheel onterecht. Ik denk dat niemand hier zal ontkennen dat EC en Bad Omens die spots verdienen maar waarom moet dit perse op één avond staan? Waarschijnlijk nog met BMTH erbij. Dit is een typische themadag waarmee je veel bezoekers ongelukkig maakt. Had bijvoorbeeld Megadeath op zaterdag gezet en Bad Omens of EC op de donderdag erbij gezet voor een beter gemixte set headliners. Dan geef je zo band ook een eerlijkere kans om te groeien in die positie.

Absoluut en at snapk ook. Maar als bmth er niet staat verwacht toch ook wel veel klachten.
Ik zou dan persoonlijk heel erg blij zijn want dan kan het haast niet anders dat ze op Werchter staan. Als BMTH-Bad Omens de headliners zijn ga ik toch ook wel echt eens denken om voor het eerst naar Dessel af te reizen, zeker aangezien de andere bands ook wel in mijn straatje vallen tot nu toe.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
alleen jammer dat al de singles van bad omens hun nieuw album echt niet aan slaan. denk dat veel fesitvals dat toch niet verwacht hadden toen ze de booking maakten vorig jaar ergens
Valt mij ook erg tegen inderdaad, om die reden vind ik het ook (te) vroeg om ze als headliner neer te zetten. Dan verdiend een Architects (om maar wat te noemen) het meer naar mijn mening.

Neemt niet weg dat ik al het werk vóór dit album wel geweldig vind, dus ben sowieso blij als ze er staan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zou het ook jammer vinden als er weer themadagen zijn (metalcore zaterdag en/of rollatorzondag). Ongeacht welk genre, je maakt op zo'n dag toch maar een beperkt deel van de bezoekers blij met de headliners. Alle genoemde bands passen best op Graspop denk ik, maar een beetje spreiding zou wel prettig zijn.

Vind dat nieuwe album best goed TBH. Oké het is totaal anders met wat ze ervoor deden, maar verwacht nog wel wat zwaardere nummers. Ben in elk geval benieuw naar hun show in vorst in december

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight en mart1234
Zou het ook jammer vinden als er weer themadagen zijn (metalcore zaterdag en/of rollatorzondag). Ongeacht welk genre, je maakt op zo'n dag toch maar een beperkt deel van de bezoekers blij met de headliners. Alle genoemde bands passen best op Graspop denk ik, maar een beetje spreiding zou wel prettig zijn.
dat hoeft toch niet? Zet een stevige bands als Emperor, Meshuggah, etc in de marquee, en nog wat stevigs op de jupiler stage en dan heb je voor iedereen wel iets

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Voor de combi's is dat te snappen maar voor verkoop van dagtickets is dat uiteraard wel moeilijker. Als je bad omens, ec en bmth op 1 dag zet, gaan dagtickets gwn veel sneller uitverkopen.

BMTH en EC op de zaterdag is wel sowieso een sold out hé. Alle twee m'n ding niet, maar enorm populair bij het 'grotere' publiek. Die dagtickets gaan snel schuiven zo.

Users who are viewing this thread