Graspop Metal Meeting 2026

Denk geen GnR, wel Gojira, Ghost en Sabaton. Die vierde weet ik niet precies, misschien Architects of Electric Callboy ofzo erbij bij BMTH op zaterdag.
Zaterdag EC en Architects, met BMTH als absolute headliner. Dat zie ik wel gebeuren, met EC en Architects als iets kleinere, gelijkwaardige headliners.

Kan niet zo goed inschatten waar EC nu staat. Architects zit nu op niveau Ziggo Dome, EC nog niet maar verkopen wel de zalen eronder uit dus een Ziggo Dome lijkt een logische volgende stap. Gevoelsmatig staan ze nu op gelijke hoogte qua populariteit en grootte.

Maar zou voor mij de ultieme drietrapsraket zijn hoor, 3 van mijn favoriete bands na elkaar. Volgorde maakt me dan niks uit, wordt een moshpit van 4 uur lang!

Zaterdag EC en Architects, met BMTH als absolute headliner. Dat zie ik wel gebeuren, met EC en Architects als iets kleinere, gelijkwaardige headliners.

Kan niet zo goed inschatten waar EC nu staat. Architects zit nu op niveau Ziggo Dome, EC nog niet maar verkopen wel de zalen eronder uit dus een Ziggo Dome lijkt een logische volgende stap. Gevoelsmatig staan ze nu op gelijke hoogte qua populariteit en grootte.

Maar zou voor mij de ultieme drietrapsraket zijn hoor, 3 van mijn favoriete bands na elkaar. Volgorde maakt me dan niks uit, wordt een moshpit van 4 uur lang!
Daar zou ik voor tekenen!

The headliners for Friday aren’t really my thing but I’m psyched to see that Breaking Benjamin is coming.

Also, I finally might get the chance to spend an evening at the Jupiler Stage. Let’s hope for a nice hardcore-filled evening on that stage (y)

Can’t wait for the official announcements to start!

• Leuk
Waarderingen: saurus
Zaterdag EC en Architects, met BMTH

Maar zou voor mij de ultieme drietrapsraket zijn hoor
doop het dan maar inees om tot zotte zaterdag ❤️
Monsters Inc Fainting GIF by filmeditor

• Metal!
Waarderingen: MikeHell

Ja voor menig metalcore liefhebber zal dit zo'n beetje de droom drieluik zijn.

Als Graspop dan die avond op de Jupiler Stage weer wat power metal programmeert, in de Marquee wat sterke death- en blackmetal bands en in de Metal Dome wat stoner en psychedelisch-achtige dingetjes, dan komt vrijwel iedere bezoeker wel aan zijn trekken.

Dan nog maar een gokje voor de fun

Donderdag: Ghost - Gojira
Vrijdag: Volbeat - Twisted Sister
Zaterdag: BMTH - Limp Bizkit
Zondag: Sabaton - Def Leppard

Overige namen:
Breaking Benjamin, Architects, Electric Callboy, A perfect circle, Alter bridge, Megadeth, Alice Cooper, Trivium, A day to remember, Babymetal, Ice Nine Kills, Anthrax, Hollywood Undead, The offspring, Foreigner, The Gathering, Thrown, Static-X, The pretty reckless, President, Sepultura, Three days grace, Malevolence, P.O.D. , The vintage caravan, Feuerschwanz
Do., vr., zo. kan ik prima mee leven! :cool:🤘
Za. niet zo mijn ding, maar geen probleem mee (hoewel ik stiekem toch ook wel een beetje hoop op My Chemical Romance..).

Twisted Sister leuk om eens te zien, nooit gedacht dat die mogelijkheid zich nog eens voor zou doen.
Ook Breaking Benjamin heel benieuwd naar, al moet ik die wel beter gaan inluisteren (Without You is in ieder geval wel al een heerlijk nummer!).
Dat zijn voor mij dan ook gelijk al twee must-sees gezien hun lage kans op herhaling (zoals Savatage en Dream Theater vorig jaar).

Volbeat altijd mooi feestje, en ook Def Leppard heb ik gewoon een zwak voor, sympathieke feel-good band die nog prima klinkt. :)
Sabaton is alweer een hele tijd geleden (moet de zaaltour dit najaar helaas skippen), en Ghost en Gojira teken ik ook direct voor.

Gooi er in de undercard verder nog maar wat namen bij die toch in de buurt zijn (+/- een maand) zoals:
  • Brothers Of Metal
  • Dark Funeral
  • Dark Tranquillity
  • Dominum
  • Dynazty
  • Eclipse
  • Evergrey
  • Hällas
  • Iotunn
  • Kanonenfieber
  • Nanowar Of Steel
  • Orden Ogan
  • Orphaned Land
  • Pain
  • Queensrÿche
  • Rivers Of Nihil
  • Rotting Christ
  • Sonata Arctica
  • TesseracT
  • The Gathering
  • The Offspring
  • Tribulation
  • Visions Of Atlantis
Ook hoop ik nog op (maar vooralsnog minder waarschijnlijk):
  • Bad Religion
  • Dropkick Murphys
  • Heidevolk
  • Moonsorrow
  • My Dying Bride
  • Stratovarius
  • Vanaheim

Edit: oh, en Wind Rose natuurlijk! 🤘

the lord of the rings dwarf GIF

Laatst bewerkt:
Breaking Benjamin lijkt me wel intessant om eens te zien (al ben ik er niet zo heel bekend mee).

Volbeat en Twisted Sister zijn 2 bands waarbij ik ze zeker nog wel eens wil zien, al gebiedt de eerlijkheid me ook om te nuanceren dat ze ook heel snel en zonder spijt opzij zouden worden geschoven als er iets leuks in de Marquee of de Metal Dome staat.

Users who are viewing this thread