Graspop Metal Meeting 2026

Heu? Dat was daar 1 groot scherm?
Voor visuals. Niet voor concerten uit te zenden of aankondigingen

Zeg mensen, al die discussies over bepaalde geuren, wat mensen dragen, of ze al dan niet naar de fitness gaan, zat zijn, voor welke band ze komen, teveel crowdsurfers, airco in de tenten, etc... Erg metal is dat toch allemaal niet ;).

Als we zo bezig zijn, dan graag volgende zaken volgend jaar ook op punt:
- Niemand rond mij in een straal van 4m²
- Mensen groter dan 1m75 achteraan de zaal aub.
- Geen scheten meer laten in mijn buurt (over geuren gesproken, wat er uit sommigen komt na een paar porties festival junkfood :sick:...)
- Stilte tijdens het concert, ik wil de band horen ja? Alleen ik mag af en toe wat tegen m'n gezelschap zeggen uiteraard.
- Relaxfauteuils, want die opklap stoeltjes, dat is het toch niet hoor.

Jokes aside, ik snap sommige opmerkingen wel maar probeer het soms ook eens wat te relativeren. Niet iedereen zijn ideale festivalervaring hoeft eruit te zien als die van jou. Er zijn grenzen uiteraard, maar zolang men niemand lastigvalt, er agressie aan te pas komt of sigaretten uitblaast in je gezicht,...
Ja. Pratende mensen heb ik me vooral aan gestoord. Tijdens Judas Priest 7 keer van plek veranderd, de mensen hun gelul was luiden dan Priest. Pas op als er mensen tegen mij beginnen lullen tijdens concerten ik probeer zo snel mogelijk af te blokken zonder te praten

Inderdaad tijdens Priest was het erg. Groepje lullende jongeren naast me die ook in een soort kringetje stonden. Ga dan achterin staan

Tijdens TOOL vorig jaar kwam er een vent naar me toe met of het wat stiller kon. Toen stonden we ver achter de bar nog, dus dat vond ik wel overdreven. Maar bij Priest stond ik op 20 meter van het podium

- Mensen groter dan 1m75 achteraan de zaal aub.
Concerten en festivals inrichten van klein naar groot, ik ben voor! Bij Maiden kon ik vrijwel niks zien steeds doordat elke vriendengroep wel 1 viking van 2m20 erbij had staan. Maakte niet uit waar we stonden, overal was het raak.

Enige nadeel is dat ik dan wel @Koekdoos naar achteren bonjour... Misschien toch niet zo ideaal :p Toch maar aan de platformzolen dan?

Inderdaad tijdens Priest was het erg. Groepje lullende jongeren naast me die ook in een soort kringetje stonden. Ga dan achterin staan

Tijdens TOOL vorig jaar kwam er een vent naar me toe met of het wat stiller kon. Toen stonden we ver achter de bar nog, dus dat vond ik wel overdreven. Maar bij Priest stond ik op 20 meter van het podium
Ik denk dat u vlak bij mij stond dan. Stond u ook aan de northstage?

headliners 2026
donderdag:
north: Amon Amarth sub: Kreator
south: Volbeat

vrijdag:
north: Lamb of god
south: Pantera

zaterdag:
north: Gojira
south: Sleep token

zondag:
north: Marilyn Manson
south: Sabaton sub: Helloween

• Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Fonske122 en vmrsmn

The same here at priest. This small group of young people talked louder than priest and where not really interested for the concert.
I think we stand near at the same Group.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Wishlist 2026, die eigenlijk meer een kolfje naar de hand van Alcatraz is:

Dozer
Gnome
John Garcia (en die mag zijn kornuiten van Kyuss Lives meepakken)
High Desert Queen
Djiin
Wall
Hightrail
Stake
Channel Zero (afscheidstour)
Slomosa (headlinen dit jaar de Morgue)
Shadow of Intent
Brand of Sacrifice
Distant
Deicide
Morbid Angel (als die ooit nog gaan touren)
Kataklysm
Cannibal Corpse
Phlebotomized
Sodom
Moonspell
Pantera
The Ocean (al is dat misschien moeilijk met een gebrek aan personeel)
Cult of Luna (spelen dit jaar in de Swamp, maar mogen van mij de Metal Dome headlinen)
System Of A Down (al wordt dat Werchter, cfr. afgelaste optreden in 2020)
Gojira

headliners 2026
donderdag:
north: Amon Amarth sub: Kreator
south: Volbeat

vrijdag:
north: Lamb of god
south: Pantera

zaterdag:
north: Gojira
south: Sleep token

zondag:
north: Marilyn Manson
south: Sabaton sub: Helloween
Allemaal wel leuke namen maar hebt toch het gevoel dat dit aan de zwakke kant is en totaal niet zou uitverkopen. Vooral de combo LoG, Pantera lijkt me totaal niet sterk genoeg om de dagtickets te verkopen.
Amon amarth zie ik eigenlijk ook alleen headlinen als er echt een grote naam langs staat zoals een iron Maiden, SOAD, Slipknot.

• Leuk
Waarderingen: saurus

Bij deze nog meer Ronnie randke drama. De beschuldigingen aan crossfaith is het eerste dat ik er van hoor. Ik vermoed dat het de eerste en laatste keer zal zijn dat hij er staat .
Als dat klopt komt Graspop daar ook niet goed uit.. twas mss te verwachten dat er toch wel iets van miserie ging zijn..

Dat van die catering geloof ik wel niet. Het eten was daar vrij deftig op de artist, heb het savonds wel niet gezien maar toch veel verschillende zaken te krijgen..

Misschien is het vooral een probleem voor hem omdat elke band hetzelfde eten krijgt daar en verwachte hij wagyu.. 🤷‍♂️

Als dat klopt komt Graspop daar ook niet goed uit.. twas mss te verwachten dat er toch wel iets van miserie ging zijn..

Dat van die catering geloof ik wel niet. Het eten was daar vrij deftig op de artist, heb het savonds wel niet gezien maar toch veel verschillende zaken te krijgen..

Misschien is het vooral een probleem voor hem omdat elke band hetzelfde eten krijgt daar en verwachte hij wagyu.. 🤷‍♂️
Goh, stel dat het waar is, want hij heeft nog al claims gemaakt die niet bleken te kloppen. Maar stel dat het waar is. Dan kan Graspop nog altijd geen contractbreuk plegen op basis van Ronnie zijn Woord. Nog niet eens gesproken over de slippery slope als bands veto's mogen stellen tegen andere bands.

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Koekdoos

Bij deze nog meer Ronnie randke drama. De beschuldigingen aan crossfaith is het eerste dat ik er van hoor. Ik vermoed dat het de eerste en laatste keer zal zijn dat hij er staat .
Ik ben wel benieuwd hoeveel hiervan waar is. De dude van Crossfaith waar hij het over heeft, heb ik 1000% zeker over het terrein zien lopen. Dus als dit echt waar is, vind ik dat wel lichtelijk creepy...

Dat ie de catering slecht vond, moest ie er precies nog even tussendoor gooien he :LOL:

Hij verkoopt soms drama. Maar dat hij vieze pedofielen op zijn kanaal bekend maakt, kan ik enkel maar toe juichen. Ik heb een dochter van 13 jaar, moest ik er ooit achter komen dat zo een viespeuk bezig is met mijn dochter, sta ik niet in voor de gevolgen.

Hij verkoopt soms drama. Maar dat hij vieze pedofielen op zijn kanaal bekend maakt, kan ik enkel maar toe juichen. Ik heb een dochter van 13 jaar, moest ik er ooit achter komen dat zo een viespeuk bezig is met mijn dochter, sta ik niet in voor de gevolgen.
Begrijpelijk..

• Leuk
Waarderingen: 1880
Wat is het nu weer met Ronnie? Ik kan even niet luisteren naar dat filmpje want sta Powerwolf te zien op Tons Of Rock

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Blijkbaar heeft een lid van Crossfaith grensoverschrijdend contact met een 14 jarig meisje gehad en is de band daarom van de FiR tour geschopt. Ronnie heeft het aan Graspop organisatie verteld, ze deden er niks mee en dat neemt hij ze kwalijk.

En de catering is blijkbaar slecht😂

Maar wat als het niet klopt en hij iemand ten onrechte een stempel opplakt waar je nooit echt vanaf geraakt? Zeker tegenwoordig waarin je alles in ene vingerknip kunt faken. Voor dergelijke zaken is er het gerecht en de politie om dat uit te zoeken. Hoe extreem fout pedofilie ook is, zelf voor sheriff willen spelen is niet veel beter.

Users who are viewing this thread