Graspop Metal Meeting 2025

Ik wil nog niet beginnen te raden voor GMM 2026... MAAR... als ik het enorme succes zie van de nieuwe single van Sleep Token (wat mij persoonlijk helemaal niet bevalt...) en hun snelle opmars zelfs bij het grote publiek, kan ik niet anders dan mij afvragen of ze volgend jaar nog op Graspop kunnen staan... Ik zie ze liever op Werchter! 🤔🤔🤔

Sleep Token gaat GMM gewoon headlinen bij een volgende doortocht. Zou op Werchter - tenzij als Barn headliner - niet tot zijn recht komen. En ik mag het ze van harte gunnen. Caramel is gewoon geschift goed weer.

Persoonlijk hoop ik van niet... Ik weet dat deze groep door veel mensen gewaardeerd wordt, maar voor mij is het een dikke nee! Ik vind dit nummer "Caramel" echt afschuwelijk... Ik wil niet als een "oude klager" klinken, maar voor mij is Sleep Token gewoon geen Metal... ze mixen zoveel stijlen dat het onmogelijk is ze in een of ander genre te classificeren, waardoor ze altijd een verdeeldheid zaaiende groep zullen zijn... Geen slechte groep, integendeel! Maar ik vind gewoon dat er de "geschatte limiet" is van wat metal is of niet (bijvoorbeeld: NIN, BMTH, FiR,...) en de "gekruiste limiet", wat het geval is van Sleep Token, dat meer een Post Rock/Pop-groep is die enkele zeldzame Metal-elementen integreert...

Users who are viewing this thread