Graspop Metal Meeting 2025

Dream Theater 6x gezien. 4x magistraal, 1x prima en 1x saai (maar toen was ik redelijk bezopen helaas). Onder de juiste omstandigheden wordt de show op GMM magistraal.
Probeer me te overtuigen, heb hetzelfde met RUSH, ben/was zot van die band, magistrale cd's maar live vond ik ze ook iets minder. Sorry...

Ik ben niet bekend met de site, zojuist even de frontpage bekeken en het eerste artikel gelezen dat ik tegen kwam. Gaat erover dat Dave Mustaine zegt dat nu metal artiesten geen solo's kunnen spelen en niet kunen zingen. Verder wordt er gezegd dat nu-metal gelukkig niet meer bestaat.
Vervolgens een reclame: Megadeth als support act van Disturbed! Koop nu tickets :)
Dit kan niet serieus bedoeld zijn toch? Is dit een soort comedy website?
Haha okay dat verklaart, nog verbaasd dat Behemoth en NIN boven Priest uit komen dan, als het er zo aan toe gaat daar 😅

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Probeer me te overtuigen, heb hetzelfde met RUSH, ben/was zot van die band, magistrale cd's maar live vond ik ze ook iets minder. Sorry...
Het is luistermuziek. Precies zoals bij RUSH en heel veel andere prog bands. Kunst is om je door de muziek volledig op te laten zuigen. Bij Dream Theater heb ik zo'n moment ooit in de Marquee gehad, toen ik helemaal vooraan stond. Die 'Pull Me Under' zal ik nooit meer vergeten.
Enfin, dat soort bands zie ik ook liever tijdens losse shows ipv festivalshows. Zeker als ze aan het einde vd dag spelen op een festival.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy
Hmm ja, dat heb je weleens eerder verteld. Maar ik vind FFaA toch weer anders klinken dan andere deathcore. Neigt voor mij veel meer naar prog/death. @Dr. Hannibal kan normaal ook niets met deathcore, maar deze band werkt voor hem wel.
Had FFaA misschien toch te vroeg afgeschreven als deathcore inderdaad, nu toch nog een tweede kans gegeven en klinkt toch wel goed. Misschien dat ik daar toch maar even moet gaan kijken op de zondag :)

Op Iron Maiden na is geen enkele headliner populairder dan de optie “geen van allen”. Doelgroep = Maiden fanclub, of hoe zit dat?
Er stemmen vermoedelijk heel wat mensen die 'eikebah graspop' vinden als je de reacties op facebook zelf zag 'ik ga al sinds jaar XXXX niet meer' en elkaar zo overtreffen :ROFLMAO: wat een stoere mensen toch, zij gingen alleen toen het nog cool was om te gaan!

Voor de 2023 editie met vandaag is de dag hebben we een groepsapp gemaakt, en die wordt nu eigenlijk elke editie gebruikt voor meetings etc.

Deels vaste gebruikers en deels mensen die elk jaar rondom Graspop weer terug in de app komen
Met hele actieve mensen en mensen die alleen meelezen geloof ik. En we hebben zelfs al eens een wintermeeting georganiseerd via de app!

Users who are viewing this thread