Graspop Metal Meeting 2025

Ik besef me dat ik die van mij ook nog niet heb gedaan, wel de complete lijst, maar nog niet mijn top 3

Donderdag
- Epica
- Yellowcard
- Charlotte Wessels

Vrijdag
- The Ghost Inside
- Opeth
- Dethklok

Zaterdag
-
Skindred
- Bullet For My Valentine
- Korn

Zondag
- In Flames
- Heaven Shall Burn
- Beyond the Black

Dan kan ook ik niet achterblijven. * = nog niet eerder gezien. Of zo kort iets van gezien dat ik het niet meetel in het geval van Korn.

Donderdag
  1. Dream Theater *
  2. Soen
  3. Iron Maiden
Vrijdag
  1. Villagers of Ioannina City *
  2. Opeth
  3. Slipknot
Zaterdag
  1. Nine Inch Nails
  2. Brutus *
  3. Korn *
Zondag
  1. Till Lindemann *
  2. Alcest
  3. Fit For An Autopsy*

Zelfde verhaal hier! * is nog nooit gezien. Willekeurige volgorde

Donderdag
- Alestorm
- Soen*
- Powerwolf

Vrijdag
- Myles Kennedy*
- Gloryhammer
- Falling In Reverse*

Zaterdag
- Airbourne
- Vandenberg*
- Korn*

Zondag
- Savatage*
- Till Lindemann*
- Judas Priest

Hier is of ik fan ben van de muziek wel leidend. Alestorm, Powerwolf en Gloryhammer heb ik bijvoorbeeld al talloze keren gezien. Dus ik zal niet zeggen dat zij de grootste 'wow' van het weekend zullen zijn, maar ze staan toch op de lijst omdat ik fan ben

Die wachtlijsten voor uitverkochte dagen op de Graspop site, brengt dat eigenlijk ooit iets op? Enig idee hoe dit werkt?
Brengt wel eens iets op ja, maar niet vaak gok ik
Vorig jaar stond ik op de wachtlijst voor een donderdag ticket (voor iemand anders) en kreeg ik op gegeven moment een mail dat er wat tickets waren vrijgekomen en dat ik die dan kon kopen. Hoe dit kan gebeuren weet ik ook niet precies maar denk door onder andere:
  1. capaciteitsverhoging
  2. verandering van verdeling tussen dagtickets en combitickets, bij tegenvallende dagticketverkoop of tegenvallende combiticketverkoop bijvoorbeeld
  3. tickets die gereserveerd zijn om één of andere reden (voor een sponsor ofso) die terugvallen

Brengt wel eens iets op ja, maar niet vaak gok ik
Vorig jaar stond ik op de wachtlijst voor een donderdag ticket (voor iemand anders) en kreeg ik op gegeven moment een mail dat er wat tickets waren vrijgekomen en dat ik die dan kon kopen. Hoe dit kan gebeuren weet ik ook niet precies maar denk door onder andere:
  1. capaciteitsverhoging
  2. verandering van verdeling tussen dagtickets en combitickets, bij tegenvallende dagticketverkoop of tegenvallende combiticketverkoop bijvoorbeeld
  3. tickets die gereserveerd zijn om één of andere reden (voor een sponsor ofso) die terugvallen
Je kan bij de aankoop van het ticket ook een soort van verzekering nemen waarbij je het ticket kan annuleren bij overmacht, neem aan dat in de maanden voor het evenement er ook zo wel enkele tientallen tickets beschikbaar komen en ze die tickets dan ook in bulk beschikbaar stellen op een bepaald tijdstip. (is ook maar een gok natuurlijk :) )

Gisteren Knocked Loose in de AB meegepikt. Gebeuk van de bovenste plank, niet normaal. Mezelf op voorhand voorgehouden dat ik braaf opzij/achteraan ging blijven, na 2 nummers dan toch maar de bril in veilige bewaring gegeven en op aanraden van de cardioloog aan beweging gedaan doordeweeks.

Was bang dat de schrille stem vd zanger me ging tegenvallen na een kwartier, maar als ze dit niveau ook op GMM brengen is het alleen maar een dikke aanrader!

Oké, dit jaar hebben we verrassende headliners: Powerwolf, Behemoth, Till.
wie had het zich kunnen voorstellen?

het idee wordt gelanceerd: welke “verrassende” groepen zou je in de toekomst graag headliner zien? (Ik heb het over reeds gevestigde groepen, niet over jonge groepen die in opkomst zijn.)

persoonlijk zou ik graag willen:

Dark Tranquility

Amorphis

In Flames
(speciale show gericht op de eerste 5 of 6 albums van de groep!)

Kreator
(Alcatraz dit jaar, zal GMM het ooit durven? Ik hoop!!!)

Helloween

Edguy

Papa Roach

Lacuna Coil

Enslaved

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

het idee wordt gelanceerd: welke “verrassende” groepen zou je in de toekomst graag headliner zien? (Ik heb het over reeds gevestigde groepen, niet over jonge groepen die in opkomst zijn.)

Dark Tranquility

Amorphis

Kreator

Helloween

Edguy

Papa Roach

Lacuna Coil
Helloween lijkt me wel een heel toffe north stage naam!

• Leuk
Waarderingen: Nutellica en Steph85

Dark Tranquility

Amorphis

In Flames

Kreator

Helloween

Edguy

Papa Roach

Lacuna Coil

Lamb Of God en in mindere mate ook Mastodon

Deftones en Lamb of god waren beiden headliner bij laatste doorkomst inderdaad

Lamb of god staat bij mij ook wel hoog op de wishlist voor north headliner volgend jaar
Ieder jaar denk ik: Nu gaat Lamb of god vast wel weer eens de juni festivals af, en dan blijkt het opnieuw niet zo te zijn
Voor covid echt zo'n band die om de paar jaar op Graspop stond

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dark Tranquility

Amorphis

In Flames

Kreator

Helloween

Edguy

Papa Roach

Lacuna Coil
Moeten ze ook groot genoeg zijn? Behemoth was altijd al een hoge Main Stage naam, maar zo'n Amorphis, Dark Tranquility, Lacuna Coil bvb sluiten nauwelijks de marquee af en zijn toch echt een stuk te klein.

Ik ga dan voor iets of wat realistisch qua grootte:
Lamb of God
SOAD, Metallica (want wie verwacht ze)
Prophets of Rage (stel dat die weer gaan touren nu RATM weeral gestopt is)
Opeth
Porcupine Tree !!!!!!

Opkomende bands die er nog gaan staan: Bad Omens, Sleep Token, Motionless In White

• Winning
Waarderingen: Steph85
Deftones en Lamb of god waren beiden headliner bij laatste doorkomst inderdaad

Lamb of god staat bij mij ook wel hoog op de wishlist voor north headliner volgend jaar
Ieder jaar denk ik: Nu gaat Lamb of god vast wel weer eens de juni festivals af, en dan blijkt het opnieuw niet zo te zijn
Voor covid echt zo'n band die om de paar jaar op Graspop stond
deze status hadden ze inderdaad al 🤘🏻

Users who are viewing this thread