De reden dat het op mij overkwam als getroll is omdat het in mijn ogen totaal niet realistisch is, en bovendien om een band gaat waar heel veel mensen een hekel aan hebben. Nu gaat jouw smaak wel vaker tegen de rest in, maar specifiek bij BiB vinden veel mensen de stem echt onuitstaanbaar, live soms zelfs ronduit vals. Geen formule voor breed gedragen succes, wat een headliner wel moet hebben.
Het tijdspad van Powerwolf laat een ongekend succes zien van een powermetalband op Graspop, volgens mij is er geen andere powermetal band die zoiets heeft weten te presteren. Het is muzikaal dan ook wat minder "over the top" dan BiB of sommige andere bands in het genre, waardoor het er denk ik makkelijker in gaat bij het brede publiek. Het is de enige powermetal band waarvan ik zelf een tijdje fan ben geweest in ieder geval. Bovendien heeft die zanger een stem die veel makkelijker in het gehoor ligt en staat hij live zijn mannetje.
Kortom, ik zie het niet gebeuren en weet dat veel mensen het verschrikkelijk zouden vinden. Ik ging er vanuit dat jij dat ook wist en het dus niet serieus bedoelde, ook al weet ik dat je het zelf harstikke mooi zou vinden. Vandaar mijn reactie. Niet de bedoeling je te pikeren, excuus!
PS: vierde van onder vind ik ook wel wat optimistisch geframed, door over beide mainstages te tellen. Ik zou het tweede van onder op North noemen. Maar dat is een kwestie van perspectief natuurlijk