Graspop Metal Meeting 2025

• Haha
Waarderingen: MikeHell
Ik denk dat Electric Callboy nog steeds een (backup)optie is als vrijdag-headliner. Ze zijn die dag nog vrij, spelen op donderdag op Hellfest en zaterdag / zondag op Hurricane / Southside.

Zou enerzijds jammer zijn, want herhaling + ze spelen al 2x in België dit jaar. Maar is wel een band die volk trekt natuurlijk.

Maar bon, we zullen er maar van uit gaan dat het Amon Amarth wordt zeker? :)
Zeker niet ondenkbaar. Op vrijdag kan je op zich nog een grotere naam voor de main stages gebruiken. Niet per se in de categorie Slipknot hoor, maar een Electric Callboy (geldt ook voor Prodigy) zou de vrijdag headliners meer in lijn brengen met de andere dagen al zeg ik het zelf. Amon Amarth zou ik geen enorme trekker vinden en een zwakke (north) headliner vinden. Zou ook twee slots hoger zijn dan 2023 toen ze onder Disturbed, Gojira en Machine Head stonden. De vrijdagavond is qua subs wat minder zwaar dan die avond in 2023, maar dan nog zie ik te weinig reden om ze nu tot HL te promoveren. Qua 'zwaarte' zou een EC beter passen. EC zou voor mij een nare clash met Opeth betekenen, Amon Amarth levert geen clash op.

Dat roeien hoeft voor mij trouwens ook niet hoor. Zoals Sam Carter van Architects al zei twee jaar geleden: "No, we're not on a fucking boat!". Nog een reden om naar de Marquee te gaan 😄.

Laatst bewerkt:
Ik hoorde dat As I Lay Dying nog een gitarist zocht 🤔🫠
En nog een bassist (die ook de clean vocals kan doen) en een drummer. Maar we moeten ergens beginnen!

Ahren van The Amity Affliction is ook uit de band gezet, bassist met clean vocals. Dus nu nog een drummer en we zijn er!

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Nander Covents
En nog een bassist (die ook de clean vocals kan doen) en een drummer. Maar we moeten ergens beginnen!

Ahren van The Amity Affliction is ook uit de band gezet, bassist met clean vocals. Dus nu nog een drummer en we zijn er!
Die van Guns 'n Roses is plots vrij. ander genre wel.

• Leuk
Waarderingen: MikeHell
Voor mij mag Refused nog op de affiche.
Of Cypress Hill.

't Hoeft niet altijd Hellmut Lotti te zijn als je eens een ander genre wil uitnodigen...

Was wel echt het beste optreden dat ik ooit heb meegemaakt, misschien ook wel van optredens in het algemeen en niet alleen Graspop...

Het blijft bijzonder dat iedereen plots via de GMM-app de melding kreeg om weg te blijven van de Metal Dome vanwege de drukte. :)

gigantische tour in het vooruitzicht, jammer om zoveel hardcore bands te zien imploderen in een paar jaar tijd
Die gingen normaal gezien ook met bush en volbeat touren in het najaar. Kunnen ze al een nieuwe voorprogramma zoeken voor de pas aangekondigde volbeat tour

gigantische tour in het vooruitzicht, jammer om zoveel hardcore bands te zien imploderen in een paar jaar tijd
Die gingen normaal gezien ook met bush en volbeat touren in het najaar. Kunnen ze al een nieuwe voorprogramma zoeken voor de pas aangekondigde volbeat tour
Heeft wel weer weinig met Graspop te maken... Had al een voorzetje gegeven op een wat passendere plek vanmorgen ;)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Zou WT (toch ondertussen overal zowat aanwezig) zaterdag onder NIN en Korn gaan staan? om dan BFMV (of AA) op vrijdag te kunnen zetten

Mystic festival (PL) (4 - 7 jun): met de complete affiche
Cancels van: Health, Necrot & Sun Dont Shine
Nieuwe namen zijn: Drab Majesty, Employed To Serve, Sphere , Stray From The Path, The Bug, Ufomammut

485696422_1203987557752934_1398386365920585098_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread