Graspop Metal Meeting 2025

Listening to some Greta Van Fleet today. I'm curious to see if they would show up at Graspop in the next few years and, if they do, how high they would land on the line-up. Sub- or maybe North Stage headliner? I think they would suit the festival well, even though it can always just be Werchter again.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en El_Leipo
Listening to some Greta Van Fleet today. I'm curious to see if they would show up at Graspop in the next few years and, if they do, how high they would land on the line-up. Sub- or maybe North Stage headliner? I think they would suit the festival well, even though it can always just be Werchter again.
I think they would be a Sub, but could also see them play North head if there's a HL shortest.

Ik was een beetje aan het rondneuzen en zoeken naar de laatste headliner, en toen pakte ik het befaamde lijstje van @BlackwaterPark (waarvoor dank!) er nog eens bij...

En toen zag ik dat we geen rekening houden met Lamb of God omdat die geen Europese tour doen deze zomer...
Dat klopt, maar ze zijn wel in de buurt!
Op 5 Juli zijn ze immers in Birmingham voor het afscheid van Sabbath. Zou Lamb of God dan misschien toch onze laatste headliner kunnen zijn?

Nog maar een andere naamdrop dan. Het lijkt erop dat Soul Fly in 2010 headliner was... Op 7 juni staan ze in Maastricht...

Betwijfel of ze nog headlinerwaardig zijn, maar allicht wel een kanshebber voor Graspop

Nog maar een andere naamdrop dan. Het lijkt erop dat Soul Fly in 2010 headliner was... Op 7 juni staan ze in Maastricht...

Betwijfel of ze nog headlinerwaardig zijn, maar allicht wel een kanshebber voor Graspop
Dat was een noodgreep, Guns 'n Roses zou toen moeten headlinen, maar op die zaterdag stond toen een gitarist met een hoge hoed op de affiche met zen band, en dat vond de zanger van de eerder genoemde band niet zo leuk, zodoende dat die band niet meer wou komen spelen, en dan hebben ze Soulfly tot headliner gebombardeerd. Wat toen voor het 15 jarig bestaan een beetje aan de zwakke kant was.

• Leuk
Waarderingen: Virp en Nightrage
Een nieuwe week!

De weersvoorspellingen zijn minder maar toch zijn de vooruitzichten goed. We verwachten namelijk een dag! Is vandaag die dag ? Of later op de week?

Dat valt nog te zien.

Maar een nieuwe week vol spanning en gokken naar de onmogelijke 8e headliner dient zich aan.

Een zonnige maandag gewenst iedereen!

morgen een post van nog 100 dagen tot graspop.

als ouwe lul wil ik er nog wel even een naam ingooien SAXON ,mss niet echt headline waardig, 013 was vorige week niet uitverkocht, maar toch. ze hebben alleen een show op 6 juni in nancy verder niks in juni.
Ik ben het er 100% mee eens! Ik ben zelfs meer fan van Saxon dan Maiden of Priest 😁
Ook al is de groep tegenwoordig niet meer zo populair, het blijft een legende! Maar liever Sub op zaterdag (om de clash met Opeth te vermijden! 😅)!

Een Saxon show in Tilburg tijdens carnaval niet uitverkopen mag niet verbazen... Ik heb van meerdere mensen gehoord dat dat de reden was om niet te gaan. Een headline zie ik er echter niet in.

• Leuk
Waarderingen: Nander Covents
Architects heeft een European tour aangekondigd. In oktober staan ze in de Ziggo Dome, waar ze de vorige keren in Afas stonden. 7 jaar geleden zelfs nog 013. Om maar aan te geven dat deze band nog steeds hard groeit en het nu zelfs tot de Ziggo Dome heeft geschopt. Afwachten wat de verkoop gaat doen natuurlijk, maar dit is ook weer een teken dat Architects stilaan de status van headliner wel bereikt heeft of er op zijn minst heel dichtbij is.

Ook dit maakt de kans op Graspop weer een stuk kleiner (zeg maar nihil), nog los van de derde keer op rij wat al onrealistisch is. Niet bevorderlijk voor de verkoop van Ziggo Dome als je een paar maanden eerder op Graspop of ander Benelux festival staat. Die kunnen we dus afstrepen!

Ook dit maakt de kans op Graspop weer een stuk kleiner (zeg maar nihil), nog los van de derde keer op rij wat al onrealistisch is. Niet bevorderlijk voor de verkoop van Ziggo Dome als je een paar maanden eerder op Graspop of ander Benelux festival staat. Die kunnen we dus afstrepen!
Denk niet dat een show in oktober in Nederland de kans beïnvloed van architects op een Belgisch zomerfestival. Sterker nog, denk dat de kans eerder groter is aangezien ze Belgie overslaan in Oktober.

Al blijft de kans op graspop natuurlijk nihil, drie jaar achter elkaar zou belachelijk zijn. Maar op een ander Belgisch festival wellicht nog wel mogelijk

Architects heeft een European tour aangekondigd. In oktober staan ze in de Ziggo Dome, waar ze de vorige keren in Afas stonden. 7 jaar geleden zelfs nog 013. Om maar aan te geven dat deze band nog steeds hard groeit en het nu zelfs tot de Ziggo Dome heeft geschopt. Afwachten wat de verkoop gaat doen natuurlijk, maar dit is ook weer een teken dat Architects stilaan de status van headliner wel bereikt heeft of er op zijn minst heel dichtbij is.

Echt wel grote zalen deze tour. In Londen de O2, grootste concert zaal zowat van het land

Een Saxon show in Tilburg tijdens carnaval niet uitverkopen mag niet verbazen... Ik heb van meerdere mensen gehoord dat dat de reden was om niet te gaan. Een headline zie ik er echter niet in.
Saxon show in Tilburg was zeker wel uitverkocht.. Is wel pas op de dag zelf uitverkocht geraakt. Was een geweldig optreden trouwens, maar niet spectaculair genoeg voor (sub) headline.

Bijlagen

• FB_IMG_1741606346737.jpg
    FB_IMG_1741606346737.jpg
    132,1 KB · Weergaven: 31
Saxon is zeker een band met status genoeg voor een headliner. Ik heb er zelf bar weinig mee, maar ik zie ze niet headliner zijn met Slipknot.
Ik ben vooral benieuwd of het een band zal zijn die we op de radar hebben of totaal vanuit het niets iedereen zal verrassen.

Users who are viewing this thread