Graspop Metal Meeting 2025

Copenhell heeft een Deense band als headliner.
RAR heeft op 2 dagen een duitse rapper/act bovenaan staan.
Graspop lijk het zwaar te hebben dit jaar qua headliners. Dus waarom geen Brides of Lucifer o.i.d. als grote exclusieve act? Het is niet dat de concurerende festivals nu veel betere affiches hebben.
Hellfest heeft Muse en Linkin Park en Graspop heeft Slipknot en Iron Maiden.

Graspop lijk het zwaar te hebben dit jaar qua headliners.
I don't think that's the case at all, honestly. Unless you mean, in terms of having to find a replacement for The Prodigy on rather short notice.

As previously mentioned by another forum member, having to find a co-headliner for Slipknot that goes on after Falling In Reverse is an absolute luxury problem.

Iron Maiden, Slipknot, NIN and Korn are just a great set of main headliners and a combination of Till, Priest, Powerwolf and FiR is a perfectly fine subset of secondary headliners. To me, it's an improvement over years like 2024 or 2022, even without the missing North head.

Wanneer verwachten we weer nieuwe namen?
Hier wat richtdatums van vorige editie:
  • 26-jan Nieuwe namen (30)
  • 15-mrt Laatste namen (13)
  • 17-apr Skullies on sale
  • 10-mei Time table
  • 1-jun Festival map
  • 7-jun Uitverkocht
  • 18-jun Signing sessions
Zit er wel waarschijnlijk wel langzaam aan te komen dus, hoewel het net zo goed ook pas april kan worden ofzo..

• Leuk
Waarderingen: Skut10 en Piebe71
Copenhell heeft een Deense band als headliner.
RAR heeft op 2 dagen een duitse rapper/act bovenaan staan.
Graspop lijk het zwaar te hebben dit jaar qua headliners. Dus waarom geen Brides of Lucifer o.i.d. als grote exclusieve act? Het is niet dat de concurerende festivals nu veel betere affiches hebben.
Ik zie eerlijk gezegd geen Belgische band die laatste headlinerplek innemen, zou ook niet weten welke (Brides Of Lucifer toch zeker sowieso niet).
Nu Volbeat is afgeschreven, neig ik dan toch ook maar naar een 'promotie' voor een metalcore/punk band, al zou ik alle genoemde opties toch een beetje een zwaktebod/anticlimax vinden, aangezien ze niet (meer) het momentum en de hype hebben die FIR nu blijkbaar wel heeft.

Maar, zoals ik al eens eerder heb gezegd, de stelligheid waarmee GMM benadrukt dat FIR geen headliner is, doet me toch geloven dat ze ofwel al een goede naam (zo goed als) vastgelegd hebben, ofwel veel vertrouwen hebben dat ze er nog een gaan vinden.
Anders hadden ze toch nooit de poster bekend gemaakt met alle doorgekraste plekken, zou je denken?

Ik zie eerlijk gezegd geen Belgische band die laatste headlinerplek innemen, zou ook niet weten welke (Brides Of Lucifer toch zeker sowieso niet).
Nu Volbeat is afgeschreven, neig ik dan toch ook maar naar een 'promotie' voor een metalcore/punk band, al zou ik alle genoemde opties toch een beetje een zwaktebod/anticlimax vinden, aangezien ze niet (meer) het momentum en de hype hebben die FIR nu blijkbaar wel heeft.

Maar, zoals ik al eens eerder heb gezegd, de stelligheid waarmee GMM benadrukt dat FIR geen headliner is, doet me toch geloven dat ze ofwel al een goede naam (zo goed als) vastgelegd hebben, ofwel veel vertrouwen hebben dat ze er nog een gaan vinden.
Anders hadden ze toch nooit de poster bekend gemaakt met alle doorgekraste plekken, zou je denken?
De enige Belgische band die de organisatie zou aandurven op die positie te plaatsen lijkt me Chanel Zero, En dat lijkt me eerder iets voor volgend jaar (en niet per se als headliner)

Denk dat channel zero volgend jaar hooguit halverwege de dag zal staan op de mainstage, zelfs op het veel kleinere alcatraz stonden die derdelaatste
(Realistisch gezien) verwacht ik ze eigenlijk op de positie van spiritbox ongeveer (net onder de subs) Hun laten headlinen is dan ook geen plan B, C of D, maar lijkt me eerder een plan X, Y of Z 😅 (Het ging er gewoon over dat als ze een belgische band zouden laten headlinen dat zij met het meest logische lijken momenteel)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
(Realistisch gezien) verwacht ik ze eigenlijk op de positie van spiritbox ongeveer (net onder de subs) Hun laten headlinen is dan ook geen plan B, C of D, maar lijkt me eerder een plan X, Y of Z 😅 (Het ging er gewoon over dat als ze een belgische band zouden laten headlinen dat zij met het meest logische lijken momenteel)
Mja, maar meest logisch betekent in dit geval nog steeds niet logisch. ;)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Amenra zou ik dan nog wel een logischere headliner vinden, maar die staan nu waarschijnlijk toch wel op een betere plek als marquee head.
Die gaan op GMM sowieso niet op de main staan, tenzij hun show veranderd.
Puur omdat hun show via een beamer het podium belicht, incl achtergrond. Die moet recht tegenover het podium staan, kan niet zo schuin vanuit de FOH zoals GMM heeft. Dan ga je hun visuals vertekenen of een deel van de zijkant niet zien.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Muse verkoopt met gemak een dag Rock Werchter uit en verkoopt 86.000 kaarten voor het Malieveld. Linkin Park is een van de grootste metal (of hardrock) bands aller tijden en doet een reünie tour. Slipknot en Iron Maiden zijn bijna elk jaar wel te zien en verkopen bij lange na niet evenveel kaarten, dus ik vind de vergelijking niet helemaal opgaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Graspop line-up beter dan die van Hellfest, maar de grootte van de headliners is niet te vergelijken.

Avenged sevenfold heeft nog plaats op vrijdag ?
Twee headliners op herhaling gaat niet gebeuren
En ghost ook
Wat zijn de beste kanshebbers momenteel ?
Die zitten dan midden tussen een Europese en Amerikaanse tournee en lijkt niet dat die gaan daar tussen shows doen

Shinedown/Rise against/ Sepultura als headliner lijken mij momenteel het meest waarschijnlijk
Heeft Sepultura al Europese shows aangekondigd in die periode? Neen eh?

Users who are viewing this thread