Graspop Metal Meeting 2025

Aledan, omdat je het zo mooi vraagt. For approval use only he! :ROFLMAO:
Bekijk bijlage 12182
(This is obviously a fake poster, only created for entertainement purposes & occupational therapy)
Heilung is helaas al 100% uitgesloten vanwege een Benelux exclusive show in Maastricht. Dimmu Borgir staat al op Alcatraz dus normaal gesproken ook uitgesloten. Verder ziet het er zeer geloofwaardig uit 👍🏼

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Gisteren naar Slipknot in de O2 geweest en ik mag toch hopen dat ze hun show wat aanpassen voor de festivals, want anders spelen ze voor een halflege wei. Op zich geen slechte show, maar toch iets te mager om daar het volle pond voor aan te rekenen. Amper 1 uur en 20 gespeeld, waarvan het laatste nummer 1 kwartier duurde.

Staanplaats was wellicht anders, maar voor een zitplaats (slechte rug en te oud) was het bij momenten echt saai. Veel te veel interludes en het is niet dat er visuals waren om je mee bezig te houden.

Gisteren naar Slipknot in de O2 geweest en ik mag toch hopen dat ze hun show wat aanpassen voor de festivals, want anders spelen ze voor een halflege wei. Op zich geen slechte show, maar toch iets te mager om daar het volle pond voor aan te rekenen. Amper 1 uur en 20 gespeeld, waarvan het laatste nummer 1 kwartier duurde.

Staanplaats was wellicht anders, maar voor een zitplaats (slechte rug en te oud) was het bij momenten echt saai. Veel te veel interludes en het is niet dat er visuals waren om je mee bezig te houden.
Ik vermoed dat ze het bewust 'simpel' willen houden en die throwback naar de begin jaren willen maken. Helaas valt hier iets jongere publiek of diegene die later zijn ingestapt wat uit de boot hierdoor. Ik kijk daar wel naar uit met een nostalgische blik.

Zit er een bepaalde eerbetoon in naar Joey en Paul?

Heb geen probleem met een kortere set omdat het maar 1 integraal album is, maar bij hun laatste passage op Graspop waren de vele pauzes al een probleem, dat mogen ze wel achterwege laten.

Begrijp ook niet waarom een band als Slipknot het uberhaupt een goed idee lijkt te vinden om telkens de energie uit hun show te halen, terwijl dat hun sterkte is.

Heb geen probleem met een kortere set omdat het maar 1 integraal album is, maar bij hun laatste passage op Graspop waren de vele pauzes al een probleem, dat mogen ze wel achterwege laten.

Begrijp ook niet waarom een band als Slipknot het uberhaupt een goed idee lijkt te vinden om telkens de energie uit hun show te halen, terwijl dat hun sterkte is.
Leeftijd van de bandleden? 🙃

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Ik vermoed dat ze het bewust 'simpel' willen houden en die throwback naar de begin jaren willen maken. Helaas valt hier iets jongere publiek of diegene die later zijn ingestapt wat uit de boot hierdoor. Ik kijk daar wel naar uit met een nostalgische blik.

Zit er een bepaalde eerbetoon in naar Joey en Paul?
Mja. Je hebt zoveel artiesten die een bepaald album in zijn geheel spelen maar er daarna wel nog een resem hits achter knallen. Kaartjes kosten toch echt genoeg om je publiek dat toch ook te gunnen ipv een album van 60 minuten wat uit te rekken.

Zit er een bepaalde eerbetoon in naar Joey en Pau
Ik ben opgegroeid met dat album, dus ik vermoed dat ik onder de fans van het eerste uur val. Heb ze toen op klaarlichte dat op pukkelpop zien optreden.

Maar zelfs voor mij was het bij momenten toch meer op mijn horloge kijken dan iets anders. Niet alle nummers zijn even sterk ook, waardoor de saaiere stukken nog langer leken te duren.

Pas op, ze doen wat ze beloofd hebben, dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar het was toch niet echt iets voor mij :).

Geen enkel eerbetoon nee, gewoon de nummers spelen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Slipknot show momenteel sucks idd. Als een nostalgische eerbetoon is aan hun eerste album is het prima maar vind dit geen hele show waardig. Hopelijk spelen ze op Graspop toch een hele set en doen ze wat meer aan show anders is het gewoon te mager.

I‘m just happy we’re finally getting something different out of a Slipknot live show. I also really like the idea of having a no-bullshit approach to these throwback shows. Focus on the music rather than on some pompous production.

If they were to do a typical best of set, I would skip their performance in favour of whatever’s playing in the Marquee.

I‘m just happy we’re finally getting something different out of a Slipknot live show. I also really like the idea of having a no-bullshit approach to these throwback shows. Focus on the music rather than on some pompous production.

If they were to do a typical best of set, I would skip their performance in favour of whatever’s playing in the Marquee.
Helemaal mee eens.
Dit is echt een andere show. Veel nummers die ze lang niet hebben gespeeld.
De pauzes zijn soms wat vervelend, maar in de pit kan ik dan even op.adem komen.

Heb alleen ook bedacht dat een klein blokje extra nummers erachteraan het echt af kan maken.
Bv People = Shit - Unsainted - Duality

Maar ik ben ook opgegroeid met t eerste album, ik vond t supervet.
Hits komen de volgende keer wel weer

Mij hoop op Starset is alvast niet hopeloos.

Staan 14.6 op greenfield (zwitsterland), op hun site staat greenfield BE..
Een foutje omdat ze het land niet weten liggen? Amerikanen enal.. of omdat er nog een BE festival bijkomt 🧐

Hoopvol 😄

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en xydroh
Vond Slipknot juist geweldig om te zien. Heerlijk om alle oude nummers te horen en scissors had ik nog nooit live gezien, al snap ik dat het een behoorlik saai nummer is voor de mensen die later zijn begonnen met luisteren.

Ik merkte wel in Ziggodome dat het publiek veel minder enthousiast was dan voorgaande shows. Op graspop vond ik ze de laatste keer ook wat "mak"

Maar deze tour vond ik heel gaaf en had ik zeker niet willen missen.

Ze hebben wel veel pauzes nodig, maar met die maskers op en gezien de leeftijd vind ik dat best begrijpelijk.

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Users who are viewing this thread