Ik heb hierover recent al eens mijn mening verkondigd en ik herhaal ze graag eens, laat ons vooral blij zijn dat Graspop niet zoals Hellfest of Wacken instant uitverkoopt en iedereen die dus wil gaan gewoon lekker de tijd heeft om zijn ticket te kopen.Ik vraag me eigenlijk af waarom Hellfest wel de hele line-up in een keer kan communiceren, en GMM niet. Want ik neem aan dat alle namen al lang bekend / geboekt zijn.
Dus dat betekent dat het een marketing strategie is van GMM, maar hoe effectief is dat... Want met een hoop ontbrekende namen, en een nog niet helemaal overtuigende line-up tot nu toe, raak je toch een hoop bezoekers kwijt aan bv Hellfest?
Graspop en Hellfest zullen elkaar trouwens gewoon dankbaar zijn dat ze samen met dat Deens festival in hetzelfde weekend liggen om zo bands makkelijker in dat weekend beschikbaar te verkrijgen. Ik denk dus echt niet dat ze in Dessel wakker liggen van de ticketverkoop van Hellfest.