Graspop Metal Meeting 2025

Ik vraag me eigenlijk af waarom Hellfest wel de hele line-up in een keer kan communiceren, en GMM niet. Want ik neem aan dat alle namen al lang bekend / geboekt zijn.

Dus dat betekent dat het een marketing strategie is van GMM, maar hoe effectief is dat... Want met een hoop ontbrekende namen, en een nog niet helemaal overtuigende line-up tot nu toe, raak je toch een hoop bezoekers kwijt aan bv Hellfest?
Ik heb hierover recent al eens mijn mening verkondigd en ik herhaal ze graag eens, laat ons vooral blij zijn dat Graspop niet zoals Hellfest of Wacken instant uitverkoopt en iedereen die dus wil gaan gewoon lekker de tijd heeft om zijn ticket te kopen.

Graspop en Hellfest zullen elkaar trouwens gewoon dankbaar zijn dat ze samen met dat Deens festival in hetzelfde weekend liggen om zo bands makkelijker in dat weekend beschikbaar te verkrijgen. Ik denk dus echt niet dat ze in Dessel wakker liggen van de ticketverkoop van Hellfest.

Let's open the morning with some music shall we?:)
I fell in love with Creeper in 2017 when their debut album "Eternity, in your arms" came out.
It's a perfect punk rock album with a unique atmosphere in my opinion.

Then came two albums that went more in a Classic rock/ rock opera kind of vibe.
they are both good but I guess you need to like that style to get into them.

Geen idee. Flixbus van Antwerpen naar Nantes of Parijs zal wel meevallen denk ik?

Dagtickets voor Hellfest zijn nog niet te koop. Voor Graspop nog niks gekocht want weet niet of ik combi of enkel donderdag nodig heb
tussen 30 en 40 euro enkel

• Leuk
Waarderingen: won666
Hellfest helpt je vervoer zoeken. Ze hebben een website waar je een rit kan aanbieden of zoeken. En daar zijn ieder jaar Belgen bij die een plaats vrij hebben.

Nog wat aankondigingen op andere festivals

Nancy Open-Air Heavy Weekend (FR) (6 - 8 jun): Dream Theater
Rock For People (CZ) (11 - 14 jun): Biffy Cliro - Lorna Shore
Rockfest (FI) (11 - 14 jun): Battle Beast - Cemetery Skyline - Demolition 23 - Die Krupps - Ghøstkid - Mokoma
Z! Live Rock (ES) (12-14 jun): Dream Theater
Iron Fest Open Air (DE) (12 - 14 jun): Power Paladin
Kilkim Žaibu festival (LT) (20 - 22 jun): Excrementory Grindfuckers - Wolfbrigade
Broken Summer (SE) (26 jun): Mental Cruelty - Whitechapel
Tuska (FI) (27 - 29 jun): Cemetery Skyline
Area 53 (AT) (10 - 12 jul): Korpiklaani - Warkings - Steve'n'Seagulls - South Of Salem - Senntus

De uitgelekte tourdata van GNR zijn inmiddels officieel gemaakt, en zijn dus uitgesloten voor Graspop, Hellfest, Copenhell etc.
Kans dat die 2 dagen achter elkaar spelen lijkt me nihil, zeker als je kijkt naar de rest van het tour schema. Die hebben duidelijk hun rustdagen nodig.
gunsnroses_alldates_1080x1080_r41733343747.jpg

De uitgelekte tourdata van GNR zijn inmiddels officieel gemaakt, en zijn dus uitgesloten voor Graspop, Hellfest, Copenhell etc.
Kans dat die 2 dagen achter elkaar spelen lijkt me nihil, zeker als je kijkt naar de rest van het tour schema. Die hebben duidelijk hun rustdagen nodig.
gunsnroses_alldates_1080x1080_r41733343747.jpg
Als GnR die rustdagen niet nodig heeft dan de sexpistols wel.
Dus 2 dagen blijft minimum frequentie

Ik vraag me eigenlijk af waarom Hellfest wel de hele line-up in een keer kan communiceren, en GMM niet. Want ik neem aan dat alle namen al lang bekend / geboekt zijn.

Dus dat betekent dat het een marketing strategie is van GMM, maar hoe effectief is dat... Want met een hoop ontbrekende namen, en een nog niet helemaal overtuigende line-up tot nu toe, raak je toch een hoop bezoekers kwijt aan bv Hellfest?
Het is inderdaad een marketing strategie, en daar mag je van alles van vinden. Kaartverkoop en doelgroep is echter wel verschillend tussen Hellfest, Wacken en GMM. Hellfest en Wacken zijn qua aankleding en activiteiten net Disneyland of de Efteling. Alles is een 'beleving'. GMM is gewoon alleen de muziek en verder eigenlijk niks.

GMM moet het dus meer van hun line-up hebben omdat er eerlijk gezegd, verder niets te doen is. Er zijn dus minder mensen die gaan ongeacht de line-up, wat je bij Hellfest en Wacken wel hebt. Op Wacken zijn er ook genoeg die misschien 1 of 2 bands gaan zien, de rest is gewoon 'er zijn'.

Daarom heeft GMM dan vaak wel een vele malen dikkere line-up dan Wacken, want in principe geld zat, en line-up is gewoon belangrijker voor GMM. Hellfest is wel een geval apart want die line-up is vaak ook absurd goed.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Minder goed nieuws voor mij omdat ik kaarten voor Wacken heb :cry:
Same.. Overleg is druk gaande op dit moment. Ondanks dat we deze maand nog 3x een moment krijgen waarbij er namen gegeven gaan worden, ziet het er niet best uit op dit moment.

Damh! Sterkte
Idd
Maar waren het niet eens met de andere festivalmanagers.
Moet akward geweest zijn:

GnR-manager: we hoorden dat er een headlinertekort is in juni? Look no further!! Welcome to the jungleeee, GnR to the rescue met een 3,5 uur durende set!

Festivals: *kijken naar elkaar* eeuhh we hebben FiR en Lindemann, we good, thank you anyway!
1 vinger (wacken) gaat omhoog: we hebben enkel MH, Gojira en Papa Roach. Hebben jullie nog een gaatje?

• Haha
Waarderingen: festivalryo
Je vergeet dat saltatio mortis ook een headliner is op wacken :/
Ja daar heb ik dus niet zo'n probleem mee. Afgelopen editie had je ook Hamatom op zo'n positie, dat was echt super. Saltatio Mortis vind ik wel geinig mee te pakken, en ja dat die hier niet zo'n positie hebben snap ik, maar in Duitsland is dat wel een band met wat meer status. Toen Alestorm dit jaar door Europa tourde met hun headline show, waar ze festivals en grotere zalen deden, waren ze in Duitsland voorprogramma van Saltatio Mortis, in nog grotere zalen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread