Graspop Metal Meeting 2025

Af en toe word ik moe van wel of niet een typische gmm boeking.. zo zou green day not done zijn maar alien ant farm geen probleem
Muse is te soft volgens velen maar bij Wardruna knalt het ook niet echt toch ?
Over prodigy lees ik veel wisselende berichten maar pertubator is dan weer algemeen geaccepteerd..

Mij maakt het niet veel uit zolang de Dua Lipa's en goldband yroep maar weg blijft.. voor de rest denk ik dat als het gewoon lekker rockt het geen probleem moet zijn toch..

Enfin..
Still loving you.......
Het is al aangehaald, maar verschil zit in headliners vs undercard. Kleinere bands als EODM, Pertubator, Health, Pendulum kunnen prima in een Marquee gezet worden, niks mis mee. Ook Sum 41 en Offspring kunnen prima op Jupiler of zelfs op de mainstage met een laat middagslot of vroeg avondslot gezet worden. Het wordt een ander verhaal als grotere bands met een meer radiovriendelijk geluid als headliner geboekt gaan worden, dat zou breken met de tot nu toe ingezette lijn. We hebben nog geen Greenday, Foo Fighters of Muse als headliner gezien. Misschien dat dat gaat veranderen in de nabije toekomst, maar het zou a-typisch zijn voor GMM omdat ze dat nog niet eerder hebben gedaan.

• Leuk
Waarderingen: Nutellica
Een band die zowat wekelijks/dagelijks op studio brussel wordt gespeeld (Muse) heeft geen plaats als headliner op Graspop, zo simpel is het. Die bands moeten naar de studio brussel publiek festivals zoals Werchter, Pukkelpop of de Lokerse Feesten.

Dat is mijn mening.
Dus AC/DC, TOOL, Linkin Park, Rammstein horen niet thuis op graspop? Dit soort comments is echt totaal onlogisch. Het lijkt precies of bepaalde mensen een persoonlijk vendetta hebben tegen mainstream bands.

Deze bands hebben allemaal in de afgelopen 24 uur op stuBru gespeeld

Laatst bewerkt:
Een band die zowat wekelijks/dagelijks op studio brussel wordt gespeeld (Muse) heeft geen plaats als headliner op Graspop, zo simpel is het. Die bands moeten naar de studio brussel publiek festivals zoals Werchter, Pukkelpop of de Lokerse Feesten.

Dat is mijn mening.
edgy! gaat wel werken hoor als het een juiste setlist wordt

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Dus AC/DC, TOOL, Linkin Park, Rammstein horen niet thuis op graspop? Dit soort comments is echt totaal onlogisch. Het lijkt precies of bepaalde mensen een persoonlijk vendetta hebben tegen mainstream bands.

Deze bands hebben allemaal in de afgelopen 24 uur op stuBru gespeeld
AC/DC en Rammstein zijn te groot voor Graspop, die verkopen de weide uit in hun eentje.
Tool stond er vorig jaar, maar heeft al veel vaker op Werchter gestaan en horen daar ook gewoon thuis.
Linkin Park, de uitverkochte dag op Werchter binnen het uur bewijst dat ze gewoon op Werchter thuis horen.

Bovenstaande voorbeelden versterken eerlijk gezegd alleen maar mijn mening.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Jongens, serieus, ga nog een beetje muziek inluisteren...
Dit soort van complete waanzin wordt hier alleen gedoogd in de periode voor de eerste naambekendmaking wanneer iedereen op zijn tandvlees zit.
Die reden is er intussen niet meer 😘
Inluisteren is nog wat vroeg, maar ik ga terug naar mijn spotify.
Mening gegeven, eenmaal verdedigd, verder ga ik er niet meer op in. (omdat ik ook weet dat het toch een straatje zonder einde zou worden)

• Leuk
Waarderingen: wess en saurus
AC/DC en Rammstein zijn te groot voor Graspop, die verkopen de weide uit in hun eentje.
Tool stond er vorig jaar, maar heeft al veel vaker op Werchter gestaan en horen daar ook gewoon thuis.
Linkin Park, de uitverkochte dag op Werchter binnen het uur bewijst dat ze gewoon op Werchter thuis horen.

Bovenstaande voorbeelden versterken eerlijk gezegd alleen maar mijn mening.
Dus aangezien metal/ Hardrock bands te populair zijn zouden ze niet meer thuis horen op graspop, even normaal doen aub.

Dat is mijn mening.
Dus jij zegt dat Slipknot, Guns n Roses, Volbeat, Within Temptation bijvoorbeeld al niet op GMM horen? Want die worden toch geregeld gedraaid op Studio Brussel.
Also, Studio Brussel is de media partner van Graspop... Deze hele opmerking vind ik nergens op slaan...

Inluisteren is nog wat vroeg, maar ik ga terug naar mijn spotify.
Mening gegeven, eenmaal verdedigd, verder ga ik er niet meer op in. (omdat ik ook weet dat het toch een straatje zonder einde zou worden)
Het was niet eens op jou, maar hier de voorbije uren Olivia Rodrigo, Robbie Williams en Muse-als-back-up-plan lezen werd wel een beetje wild :D

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Satchvai kunnen we al schrappen denk ik. Staan op 23 juni al in de Lotto Arena
(Joe Satriani en Steve Vai die samen op tour gaan, Hellfest is al gelekt)

• Verdrietig
Waarderingen: Pauly Robin en Paul!
Wat mij het meest blijft verbazen over de metal gatekeepers is dat ze voornamelijk de hedendaagse mainstream haten.
De mainstream uit het verleden, zoals Kiss, Aerosmith, Guns n Roses, Scorpions zijn daarintegen volledig geaccepteerd.
Dus ik denk dat we eventjes 20 jaar moet wachten totdat Muse ook "classic rock" is en dan kan het opeens wel.

Wat mij het meest blijft verbazen over de metal gatekeepers is dat ze voornamelijk de hedendaagse mainstream haten.
De mainstream uit het verleden, zoals Kiss, Aerosmith, Guns n Roses, Scorpions zijn daarintegen volledig geaccepteerd.
Dus ik denk dat we eventjes 20 jaar moet wachten totdat Muse ook "classic rock" is en dan kan het opeens wel.
Exact dit! De engine reden dat de meeste gatekeepers deze wel accepteren is omdat ze "legacy" zijn.

Users who are viewing this thread