Graspop Metal Meeting 2025

Fair point, op de poster staan ze naast Till en Powerwolf. Maar ze hebben geen aparte aankondiging gehad, of heb ik dat gemist? Is ergens bevestigd dat ze North HL zijn? Elke headliner krijgt normaal gesproken een eigen aankondiging, zou dat betekenen dat FiR geen headliner is? Beetje á la Pantera in 2023. Stond op dezelfde hoogte als Parkway Drive op de poster, maar geen headliner aankondiging gehad.
Het hoeft ook niet altijd overeen te komen met het affiche. Een paar jaar terug stonden 3 van de "zogenaamde big 4" Slayer, Megadeth en Antrax. Megadeth en Slayer stonden op het affiche als 2e en anthrax als 3e.
Terwijl King Diamond en Nightwish op headliner waren op de main2

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ik ben zeker akkoord dat ze op de affiche tussen de headliners staan maar denk dat de meerderheid hier vooral doelt op het feit dat er geen aankondiging als headliner gebeurd is. Niet als aparte aankondiging en ook in de aankondiging van het pakje namen wordt dit niet vermeld, sterker nog de andere headliners worden wel in een lijstje gezet bij die aankondiging .Denk dat daarom verwacht wordt dat falling in reverse sub headliner is. Beetje zoals deep purple ook Sub headliner was maar wel even groot op de affiche stond. Of Pantera in 23 etc etc.

• Leuk
Waarderingen: mvl1980 en won666
Los van of het juist of fout is wil ik dit als bron gebruiken.
edit:
Wel interessant. Ik ken FiR verder niet dus sta er ook redelijk neutraal in.

Ik snap zijn argument, maar het wegwuiven op “tja het blijft een bedrijf” vind ik wel erg makkelijk. Als jij op een later moment besluit de productie te vergroten en dat je daardoor kleinere venues moet overslaan bijv is dat een zakelijke keuze, maar daarmee kom je wel afspraken niet na. Dat kweekt niet bepaald goodwill bij je klanten.

En als dit kennelijk vaak genoeg gebeurt dat het opvalt maak je dus of consequent verkeerde besluiten of je bekommert je niet om je klanten.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Projunk
Wel interessant. Ik ken FiR verder niet dus sta er ook redelijk neutraal in.

Ik snap zijn argument, maar het wegwuiven op “tja het blijft een bedrijf” vind ik wel erg makkelijk. Als jij op een later moment besluit de productie te vergroten en dat je daardoor kleinere venues moet overslaan bijv is dat een zakelijke keuze, maar daarmee kom je wel afspraken niet na. Dat kweekt niet bepaald goodwill bij je klanten.

En als dit kennelijk vaak genoeg gebeurt dat het opvalt maak je dus of consequent verkeerde besluiten of je bekommert je niet om je klanten.
Bon we zijn dus al in business taal aan het spreken. haha
Alle gekheid op een stokje: Het enige wat ik me afvraag: los van falling in reverse maar bands in het algemeen. Als bands zien dat ze door technische of plaatsgebrekkige problemen een gedeelte van hun productie laten vallen en een gedeelte hoe het op de laptop is geprogrammeerd kan daarom niet draaien: Kunnen ze dan niet gewoon aanvinken of afvinken: Een gedeelte van de productie gaat niet of gaat wel? Ik veronderstel van wel?
- Zie zijn voorbeeld van een venue waar ze een gedeelte van de productie bij een bepaalde band hebben moeten laten vallen.
- Of bv kamelot die tourgebonden een kleinere productie heeft dan op graspop? Maar dat is wss anders geprogrammeerd...
- Of parkway drive die nu tourgebonden een andere productie heeft
- enz...
Maar deze voorbeelden op het eerste voorbeeld na is allemaal tourgebonden.
Ik vind dit gewoon interessant los van alle commotie. Kan ik mss nog iets bijleren.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Ik ben zeker akkoord dat ze op de affiche tussen de headliners staan maar denk dat de meerderheid hier vooral doelt op het feit dat er geen aankondiging als headliner gebeurd is. Niet als aparte aankondiging en ook in de aankondiging van het pakje namen wordt dit niet vermeld, sterker nog de andere headliners worden wel in een lijstje gezet bij die aankondiging .Denk dat daarom verwacht wordt dat falling in reverse sub headliner is. Beetje zoals deep purple ook Sub headliner was maar wel even groot op de affiche stond. Of Pantera in 23 etc etc.
Exact. Maar volgens insiders zou FIR wel degelijk headliner zijn. Ik snap er nog de kloten van.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Het is vooral gewoon dat Jimmy heel duidelijk heeft aangegeven dat ze headliner zijn, en voor alle mensen die hier al langer meedraaien op het forum is het duidelijk dat hij altijd betrouwbare info heeft.

Alle gekheid op een stokje: Het enige wat ik me afvraag: los van falling in reverse maar bands in het algemeen. Als bands zien dat ze door technische of plaatsgebrekkige problemen een gedeelte van hun productie laten vallen en een gedeelte hoe het op de laptop is geprogrammeerd kan daarom niet draaien: Kunnen ze dan niet gewoon aanvinken of afvinken: Een gedeelte van de productie gaat niet of gaat wel? Ik veronderstel van wel?

Het ligt eraan. Als sommige lichten wegvallen zou het best vervelend zijn, en dit is niet simpel met één klik in een programma op te lossen. Feit is, ze hebben deze tour lang van tevoren geboekt, ze wisten hoe groot de podia en de zalen zijn. Als ze nu besluiten dat de productie te groot is is dat 100% hun schuld.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
- Zie zijn voorbeeld van een venue waar ze een gedeelte van de productie bij een bepaalde band hebben moeten laten vallen.
- Of bv kamelot die tourgebonden een kleinere productie heeft dan op graspop? Maar dat is wss anders geprogrammeerd...
- Of parkway drive die nu tourgebonden een andere productie heeft
- enz...
Maar deze voorbeelden op het eerste voorbeeld na is allemaal tourgebonden.
Ik vind dit gewoon interessant los van alle commotie. Kan ik mss nog iets bijleren.
Er zijn wel meer bands die van mening zijn dat ze met volledige stage setup moeten spelen op alle shows omdat het anders niet eerlijk is voor de fans, aangezien ze hebben betaald voor de volledige ervaring. Hierdoor zullen die bands eerder iedereen zijn geld terug geven, dan dat ze de helft van de show gewoon weglaten. Er zullen vast een hoop fans zijn die liever de show zien doorgaan met minder showelementen, maar niet alle fans zullen er zo over denken.

• Leuk
Waarderingen: dnak
Wordt die discussie over FiR inmiddels niet een klein beetje langdradig? Heb inmiddels volgens mij alle argumenten wel 20x voorbij zien komen. Ze staan er. Ga ze kijken of niet. Meer smaakjes zijn er niet🤦
Eens Piebe. Ik weet inmiddels niet meer zeker of ik de hoeveelheid post die hier over de band gaan irritanter vind of die knakker zelf.

Wordt die discussie over FiR inmiddels niet een klein beetje langdradig? Heb inmiddels volgens mij alle argumenten wel 20x voorbij zien komen. Ze staan er. Ga ze kijken of niet. Meer smaakjes zijn er niet🤦
Goh, ik stel voor dat we er nog eens 10 pagina's aan breien om het erover eens te zijn of ze wel of niet headliner zijn. Daarna misschien nog eens 5 pagina's of ze nu subheadliner of headliner zijn.

Denk dat we dat wel nodig hebben.

Users who are viewing this thread