Graspop Metal Meeting 2025

Die snap ik dan weer niet helemaal. 130 bands waarvan je misschien 4 niet interessant vindt. En dan kan je beter naar Alcatraz? Vorig jaar had ik niets met de headliners op de zaterdag. Feest was er niet minder om. Het zijn er nog maar 4 hè? Zegt niets over de rest van de line up
Als je enkel naar graspop zou gaan voor de undercard, kan je toch evengoed naar een ander festival gaan. Daar krijgt de undercard van graspop de headline slots. Denk aan electric callboy en architects die op jera headliner waren.
Zit ik er zo naast?

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Al een afgang om die gast te boeken, denk je dan. En dan boek je hem ook nog als headliner.
Waarom vind je het raar dat hij als headliner wordt geboekt? 8300 kaarten Lotto, uitverkocht RTM Ahoy is samen een mooi aantal kaarten.
We hebben Machine Head, Gojira, In Flames, King Diamond, Judas Priest, Alice Cooper, FFDP, Korn, Emperor en Deftones als headliners gehad. Die trekken dat publiek niet hoor.
Komend jaar staat hij in de Ziggodome 17.000 kaarten. Dat zal ook wel uitverkopen.

Within Temptation zou ik toch eerder als North headliner zetten, voor zover North/South uitmaakt.
Within Temptation verkoopt in de Benelux erg veel kaarten, dus eerder South. Toch staan ze al overal komend jaar. Dus ik weet niet of we die hoeven te verwachten. Zou wel naai zijn voor Dynamo als Graspop ze ook boekt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Valthys
Als je enkel naar graspop zou gaan voor de undercard, kan je toch evengoed naar een ander festival gaan. Daar krijgt de undercard van graspop de headline slots. Denk aan electric callboy en architects die op jera headliner waren.
Zit ik er zo naast?

Andere festivals zijn andere festivals. Alcatraz is geen Graspop zonder grote headliners.

Zit ik er zo naast?
Niet per se maar het betekent ook niet per se dat een band beter uit de verf komt op het hoofdpodium laat staan als afsluiter.
Soms is het veel beter genieten op.een andere plek.

Getuige ne obliscaris in de metal dome. Beste plek.

Je moet vooral kijken waar je zin in hebt. De motivatie voor een festival kan verschillende redeneren zijn
- de headliner waar je al een decennia op aan het wachten bent
- de sfeer en lekker weekendje weg met de vrienden
- ontdekken van nieuwe muziek.
Onvolledig en redenen kunnen absoluut gecombineerd worden.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Joe
Super headliners tot nu toe.
KoRn is een wat zwakke naam, maar staat op de North. Dus daar zal nog wel een mooie naam bij komen.
Till Lindeman is sowieso gaaf en weer een nieuwe naam. Waar zijn onze "progressieve festivalgangers" ineens?
Iron Maiden is sowieso een groot feest.
Slipknot is een stabiele headliner. Beter dan dat ze een kleinere naam doorschuiven en je het geld niet terugziet in de line-up.

Lindemann gezien in Rdam. Was een leuke, vermakelijke show.
Ik vind wel dat hij, net zoals bij Rammstein, veel kijkpubliek trekt.
Amper dansen/rocken/pitten.

Komen volgens mij veel niet-rockers op af.
Of dit op Graspop gaat werken kan ik niet inschatten.
Een andere shockrocker was een aantal jaar geleden een drama.als.afsluiter.

En over de naambekendheid. Binnen Graspop is Powerwolf.wel bekend, maar doe trekken volgens mij alleen Afas vol en worden hier ook als headliner genoemd.
Ik ken geen nummer van ze, wamt het is mijn genre niet.

Die snap ik dan weer niet helemaal. 130 bands waarvan je misschien 4 niet interessant vindt. En dan kan je beter naar Alcatraz? Vorig jaar had ik niets met de headliners op de zaterdag. Feest was er niet minder om. Het zijn er nog maar 4 hè? Zegt niets over de rest van de line up
Ik bekijk het nu even neutraal. Graspop moet het nog steeds hebben van zijn headliners. Er is nu eenmaal een ouder publiek die daarop afkomt. Vele ouderen volgen het Metal genre niet meer zo op de voet. De uitschieters (Powerwolf, Sabaton, Machine Hea

Van het Guns n Roses forum:
This promoter's hinting at GNR in Luxembourg in July, announcement on Monday. https://streamable.com/dwiclz
Op een bepaalde manier heb ik mij 2 jaar geleden nog wel vermaakt met GnR. Maar als ik eerlijk ben.....laat ze please wegblijven. Ze doen totaal geen eer meer aan Appetite for Destruction helaas. Axl wil misschien wel, maar het zit er echt niet meer in😭

Users who are viewing this thread