Graspop Metal Meeting 2025

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.186
1.489
Vind toch ook vaak de line up van Graspop wel beter, al had Hellfest in 2023 wel KISS, dat spreekt dan weer in hun voordeel...
Maar Hellfest had voor mij in 2024 gewoon 3 dagen erbij zitten waarbij ik gewoon vrijwel geen bands zou willen zien.

Maar ook gewoon dat tijdschema van Hellfest. Rond 11:00 of iets dergelijks al beginnen en dan door tot 2:00 's nachts. Dat ga je toch niet een heel weekend volhouden...
En op graspop van 12 tot 4 uur 's nachts wel. haha
ja, ikke.
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en MarcoReusel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.415
1.494
Zowel Afas en Mainstage hebben 6.000 capaciteit.
Ziggo dome zit met 17.000 daar wel heel ver boven.
Ah ik dacht dat Afas maar 3000 was


Maar we wijken te hard af, dit is hardrock en metal chat materiaal. Waar we nu zitten is het Graspop topic (komt van de purist (ik dus) die altijd zo tegen 2 aparte topics was ;) )
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
529
565
Ah ik dacht dat Afas maar 3000 was


Maar we wijken te hard af, dit is hardrock en metal chat materiaal. Waar we nu zitten is het Graspop topic (komt van de purist (ik dus) die altijd zo tegen 2 aparte topics was ;) )
013 heeft 3000 plaatsen. Mainstage is in Den Bosch (6000) en Afas in Amsterdam (6000).
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
145
156
Kan je voorbeelden geven? Foos en Offspring als headliners is meer een Werchter zet. Wil zeker geen afbreuk doen aan die bands, maar daarvoor ga je toch niet naar een metalfestival. Om dan nog maar te zwijgen van MGK in 2023. Hellfest is toch geen metalfestival meer. Vind bij Graspop de line up overall beter. Top kwaliteit van de headliners tot openers. Waar zou de affiche van Hellfest dan zoveel beter zijn?
FF dat is echt werchter. Offspring kan zomaar overal zijn. Zeker met het nieuwe album? Wie weet waar ze weer overal opduiken.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.415
1.494
Paleis 12. Dan zijn we daar ook eens geweest.
Weeral Brussel? Laat die nog maar eens naar Antwerpen komen. Ze hebben nog nooit de Lotto Arena gehad!*


* Al weet ik ook wel niet of die zaal de productie van PWD aankan. Ik heb Powerwolf gezien zowel in Frankfurt als in Lotto Arena. Productie was groter in Frankfurt dan in Antwerpen, in Frankfurt. Dus Powerwolf is wat dat betreft flexiebel. Maar is Parkway Drive even flexiebel? Probleem lijkt me dan wel, als ze volledige productie willen doen hebben ze misschien het Sportpaleis nodig maar daar moeten ze misschient teveel tickets verkopen


Trouwens, Paleis 12 is nu ING Arena
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.409
2.765
Weeral Brussel? Laat die nog maar eens naar Antwerpen komen. Ze hebben nog nooit de Lotto Arena gehad!*


* Al weet ik ook wel niet of die zaal de productie van PWD aankan. Ik heb Powerwolf gezien zowel in Frankfurt als in Lotto Arena. Productie was groter in Frankfurt dan in Antwerpen, in Frankfurt. Dus Powerwolf is wat dat betreft flexiebel. Maar is Parkway Drive even flexiebel? Probleem lijkt me dan wel, als ze volledige productie willen doen hebben ze misschien het Sportpaleis nodig maar daar moeten ze misschient teveel tickets verkopen


Trouwens, Paleis 12 is nu ING Arena
Qua capaciteit valt ING Arena mooi tussen Lotto Arena en Sportpaleis in. Misschien is dat een goede oplossing. Qua productie, geen idee, nog nooit in die zaal geweest.
Kan daar ook met de metro of de fiets naar toe dus lekker handig. Al is Antwerpen ook maar een half uur met de auto natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
419
1.009
Niet geheel onverwacht maar Avatar en The Raven Age zijn ook aangekondigd op de "metal dag" (3 juli) van Eurockéennes waar Iron Maiden headlined.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
674
379
Weeral Brussel? Laat die nog maar eens naar Antwerpen komen. Ze hebben nog nooit de Lotto Arena gehad!*


* Al weet ik ook wel niet of die zaal de productie van PWD aankan. Ik heb Powerwolf gezien zowel in Frankfurt als in Lotto Arena. Productie was groter in Frankfurt dan in Antwerpen, in Frankfurt. Dus Powerwolf is wat dat betreft flexiebel. Maar is Parkway Drive even flexiebel? Probleem lijkt me dan wel, als ze volledige productie willen doen hebben ze misschien het Sportpaleis nodig maar daar moeten ze misschient teveel tickets verkopen


Trouwens, Paleis 12 is nu ING Arena
Men kan natuurlijk altijd kiezen voor het sportpaleis en de bovenste ring niet gebruiken, dat wordt nog wel vaker gedaan. Dan hebben ze meer ruimte voor hun productie. Maar we zullen het deze namiddag wel horen. Ik gok gewoon vorst opnieuw.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

TNFke

Support act
16 jan 2014
851
827
Weeral Brussel? Laat die nog maar eens naar Antwerpen komen. Ze hebben nog nooit de Lotto Arena gehad!*

Trouwens, Paleis 12 is nu ING Arena
Voor locals blijft dit en zal het altijd Paleis 12 (Palais Douze) zijn!
En op het einde van de straat in het volgend dorp heb je de Baradouz(e), daar is het ook fijn.

Maar het zou wel fijn zijn om daar meer alternatief te programmeren. Muse, Elbow en Editors in de eerste jaren van de zaal waren fantastisch. Kan ook fantastische producties aan, zie Rave Rebels. Dus Parkway Drive in deze zaal zou fantastisch zijn.
 
  • On fire
Waarderingen: Joe

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.415
1.494
Voor locals blijft dit en zal het altijd Paleis 12 (Palais Douze) zijn!
En op het einde van de straat in het volgend dorp heb je de Baradouz(e), daar is het ook fijn.

Maar het zou wel fijn zijn om daar meer alternatief te programmeren. Muse, Elbow en Editors in de eerste jaren van de zaal waren fantastisch. Kan ook fantastische producties aan, zie Rave Rebels. Dus Parkway Drive in deze zaal zou fantastisch zijn.
Een beetje zoals Trix en Hof Ter Lo. Voor mij blijft Hof Ter Lo gewoon Hof Ter Lo. Maar die bovenzaal noem ik wel Trix :)


Sum 41 en The Offspring komen er al vast, voor het "stevigere" werk :D
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
1.009
1.099
Ben nu al geen fan van de ING arena… ze houden ‘honderden tickets’ gereserveerd voor klanten van ING. Als het concert is uitverkocht kan het dus zijn dat er wel nog tickets voor ING klanten zijn. Ze worden 72uur vrijgehouden. De eerste 300 ING ers die tickets kopen krijgen ook early access. Bron, staat zo op hun website. Moet ik nu een ING kaart aanmaken voor deze voordelen 😂
Edit, ja discussie voor ander topic, maar waar dan?
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
419
1.009
Aankondigingen bij Rock Imperium zijn ook begonnen
Blind Guardian
Delalma
Inxight
King Diamond
Mind
Oniric Prison
Secret Rule

Geen idee of er vandaag nog volgen
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
134
124
Ben nu al geen fan van de ING arena… ze houden ‘honderden tickets’ gereserveerd voor klanten van ING. Als het concert is uitverkocht kan het dus zijn dat er wel nog tickets voor ING klanten zijn. Ze worden 72uur vrijgehouden. De eerste 300 ING ers die tickets kopen krijgen ook early access. Bron, staat zo op hun website. Moet ik nu een ING kaart aanmaken voor deze voordelen 😂
Edit, ja discussie voor ander topic, maar waar dan?
Is dat ook voor Nederlandse ING klanten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken