Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.711
Tof om te zien dat de 3 grootste metalcore bands goed met elkaar bevriend zijn en graag samen optreden

Oli van BMTH met een gastoptreden bij While She Sleeps
Zanger while she sleeps met een gastoptreden bij Architects
Ben benieuwd wat we krijgen bij BMTH
Sam Carter singing Shadow Moses would be crazy.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Loek123

Iniquitous

Playlistbediener
22 jun 2024
10
28
Architects is fenomenaal via de stream. Heb me nooit zo in ze verdiept, maar dit smaakt naar meer.
Bij eerder beluisteren ook nooit echt volledig m'n ding geweest, maar live ziet het er gewoon heel leuk uit inderdaad. Ze hebben er ogenschijnlijk ook zelf veel plezier in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.949
Ik denk dat Fred niet heel blij is dat bmth achter hen speelt en ze de helft van het podium niet mogen gebruiken
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
65
120
Lijkt me gewoon de definitie te zijn van dé ideale festivalband. Even een uurtje flink doorfeesten op een festivalweide met z’n allen, maar dan toch niet de aanhang om een headlineshow in een (grote) zaal. Bands als Alestorm en zelfs Dropkick Murphys behoren m.i. ook in die categorie.
Dat 1 band veel bekijks heeft, zegt niks over de rest van de dag.
Tool staat minder vaak op festivals, Rammstein is Huge, Iron Maiden is een metalinstituut.
EC staat met mooie andere namen. Maar FFDP is een erg omstreden headliner. Ze trekken in zaalshows net zoveel man als Architects en Babymetal. Die staan (thank god) ook niet als headliners.
Judas Priest is een topband, maar trekt in zaalshows ook lang niet meer zoveel publiek. Avantasia is een van de grootste namen on de powermetal, maar op dit forum kende heel wat mensen de naam niet eens. Ze mogen best van mij headlinen over een jaar of 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en InsaniTiny

xaeres

Playlistbediener
14 feb 2023
37
102
Ondertussen ook terug thuis, had het helaas na de buien van gisteren helemaal gehad..
De modder op het terrein kon ik nog plaatsen maar aangezien mijn tentje op Inferno al vanaf dag 1 eigenlijk nat was, zodra ik druk zette op het grondzeil kwam het water naar boven, had ik ook niet echt een plekje om naar terug te keren.
Ter info, dit was het uitzicht van mijn tentje na de buien gisteren en dit was ook niet beter als ik 's nachts terug kwam, integendeel:

Schermafbeelding 2024-06-22 om 21.57.10.jpg
Zodra ik iets of wat bewoog liep het water en de modder gewoon binnen.
de mensen van Inferno zelf zeiden bij het uitchecken zelf van "Ik begrijp het, chapeau dat je het nog zo lang volgehouden hebt".. Zegt genoeg denk ik.
@Rockbeer Ik stond de rij achter jou, tentje 263 dus vergelijkbare situatie denk ik. De buitenkanten van de rijen waren perfect droog, het midden was helaas dit.
De mensen van Inferno zelf zeiden bij het uitchecken zelfs dat ze het snappen dat ik het niet maar zag zitten om in die tent te slapen lol. En chapeau dat ik het zo lang heb volgehouden.

Verder inderdaad geen enkel slecht optreden gezien deze editie.
Helaas te kort, keek hard uit naar vandaag aangezien het mijn topdag was (metalcore) maar het zei zo. Heb vrede met mijn beslissing, mijn mentale energie was op dus blij dat ik terug thuis ben. Vanavond nog naar BMTH kijken via de stream met een lekkere Duvel om de pijn wat te verzachten.

Volgend jaar beter! :)
Nog veel plezier en goede optredens gewenst aan iedereen nog aanwezig, het lijkt echt een topeditie!

Edit: leek me dat dit jaar op Inferno de tentjes werden uitgedeeld als in het moment dat je geboekt had. Vorig jaar was dit gewoon naar gelang je toe kwam. Vond dat tbh wel een beter systeem. Ik ben letterlijk ook op tijd gegaan om niet te ver te zitten van sanitair etc maar maakte echt niet uit, was puur random. Mensen die vrijdag toekwamen kregen een droge tent terwijl ik vanaf woensdag al in het moeras zat.
 
Laatst bewerkt:

wsk

Playlistbediener
7 dec 2023
12
55
Heeeeeerlijk optreden blind guardian en dan nog een kwartiertje roeien daarna met als hoogtepunt the bard song! Enkel 50min veel te kort!! Nu richting marquee om de energie eron te houden!
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken