Graspop Metal Meeting 2024

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
18
47
Ik vermoed de link met GGZ-bezuinigingen. Dat gaat wel over iets serieuzere zaken dan een internetpoll.
die was inderdaad misschien niet zo handig. Is meer een sneer naar overheidsbeleid dan iets anders en iets waar het in mijn omgeving die in deze sector werken vaak over gaat (de bezuinigingen en de invloed daarvan dan). Maar kan begrijpen nu dat ie verkeerd opgepakt kan worden dus dat was nie zo handig, maar ook nie zo bedoeld.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Om het even terug wat vrolijker te maken. Maandag naar Nasty gaan kijken in 013 Tilburg en ook kennis gemaakt met Dying Wish. Was eigenlijk een aangename kennismaking maar heb niet de volledige show gezien. En dankzij dat artikel van Festileaks viel mijn oog opeens op Dying Wish, ik was me er nog niet van bewust dat ze dit jaar spelen op Graspop. Weer een must see er bij voor mij!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
die was inderdaad misschien niet zo handig. Is meer een sneer naar overheidsbeleid dan iets anders en iets waar het in mijn omgeving die in deze sector werken vaak over gaat (de bezuinigingen en de invloed daarvan dan). Maar kan begrijpen nu dat ie verkeerd opgepakt kan worden dus dat was nie zo handig, maar ook nie zo bedoeld.
Dat is een iets handigere uitleg. Ik ben zelf GZ Psycholoog en de term 'gekken' levert alleen maar verliezers op.

OT: Hanabie. lijkt me ook de moeite waard.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.007
Wat is eigenlijk de reden waarom Eskimo/Electric Callboy zo groot is geworden? Ik zie het verschil niet echt met bijvoorbeeld een Enter Shikari?
In het geval van EC is het in mijn ogen een vage elektronische mix tussen Engels en Duits met wat in de verte wat metal-invloeden?
 

Onne

Playlistbediener
1 dec 2023
12
24
Wat is eigenlijk de reden waarom Eskimo/Electric Callboy zo groot is geworden? Ik zie het verschil niet echt met bijvoorbeeld een Enter Shikari?
In het geval van EC is het in mijn ogen een vage elektronische mix tussen Engels en Duits met wat in de verte wat metal-invloeden?
Hun genre-blending van metal en rave is fantastisch, die mannen weten hoe ze een show neerzetten en combineren toffe tracks met humor en keihard moshmateriaal. De populairiteit verdienen ze zeker imo! :)
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Wat is eigenlijk de reden waarom Eskimo/Electric Callboy zo groot is geworden? Ik zie het verschil niet echt met bijvoorbeeld een Enter Shikari?
In het geval van EC is het in mijn ogen een vage elektronische mix tussen Engels en Duits met wat in de verte wat metal-invloeden?
Verschil tussen EC en Enter Shikari is er toch wel, en ik vind deze best groot.
Waar EC een mix is tussen metal en partymuziek, heeft Enter Shikari een hardcore inslag en zoekt zijn heil in Drum and Bass en Chiptune.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en RubenJS

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Hun genre-blending van metal en rave is fantastisch, die mannen weten hoe ze een show neerzetten en combineren toffe tracks met humor en keihard moshmateriaal. De populairiteit verdienen ze zeker imo! :)
Niet op u bedoeld, maar ik haat hoe alles rave wordt genoemd tegenwoordig.

Elektronische muziek? Rave!
Instagramwichten die halfbloot naar een technofuif gaan waar enkel top 40 hits versneld gespeeld worden met een beat onder? Rave!
Tomorrowland? Rave!
David Guetta? Rave!
Zonnebril op? Rave!
Uw betablokkers inslikken met hulp van Red Bull? Rave!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.263
3.838
BABYMETAL is geniaal en zoekt de grenzen van de metal op. Nooit eerder werd metal gefuseerd met J-pop tot een geheel nieuw geluid, en laat staan dat BABYMETAL niet 1, maar 3 dames op het podium heeft staan. Dat is meer dan de hele mainstage op zaterdag bij elkaar. Je moet het maar bedenken! BABYMETAL is niet alleen experimenteel, maar ook grensverleggend. Het podium moet namelijk een stukje opgerekt worden zodat alle 3 de dames op het podium hun dansjes kunnen uitvoeren. En dan is een beetje respect helaas weer ver te zoeken bij de elitaire metalheads. Jammer hoor!
Schaamteloos sarcasme of is dit oprecht?
 

Onne

Playlistbediener
1 dec 2023
12
24
Niet op u bedoeld, maar ik haat hoe alles rave wordt genoemd tegenwoordig.

Elektronische muziek? Rave!
Instagramwichten die halfbloot naar een technofuif gaan waar enkel top 40 hits versneld gespeeld worden met een beat onder? Rave!
Tomorrowland? Rave!
David Guetta? Rave!
Zonnebril op? Rave!
Uw betablokkers inslikken met hulp van Red Bull? Rave!
ik snap t, ben zelf niet helemaal thuis in dat wereldje. De meeste mensen noemen callboy rave en zelf weet ik het ook niet hoe ik t anders moet bewoorden haha. maar tis idd een en al geweldige party!
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Oh Foxy FOXGOD, met je elastieke benen. Die wil elke avond naar een dancing toe. Zeg jongeman mag ik je meisie effe lenen? Wil met haar swingen want ik ben nog lang niet moe. En wil je vrijer dan niet even met je dansen? Dan roep ik quick quick slow want Foxy grijpt z’n kansen. Oh Foxy FOXGOD, met je elastieke benen. Die wil elke avond naar een dancing toe.

Alles ok Jamel? Bel me als je me nodig hebt, ik ben er voor je xx
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
ik snap t, ben zelf niet helemaal thuis in dat wereldje. De meeste mensen noemen callboy rave en zelf weet ik het ook niet hoe ik t anders moet bewoorden haha. maar tis idd een en al geweldige party!
No hard feelings hoor, ik wou gewoon wat frustraties uiten rond het woord "rave".

Als er niks beters speelt tijdens EC, zal ik meefeesten voor de main stage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onne

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Is it not rather sad someone's ego took such a beating they felt the need to remove BABYMETAL from the poll? It's 2024, BABYMETAL are widely recognized as one of the best live Metal bands on the planet, respected by many of the great Metal artists. They're trailblazers for female artists in the genre and are helping to diversify what is considered Metal music. Bring Me The Horizon, Rob Halford, Polyphia, Sabaton, Tom Morello and more have all collaborated with BABYMETAL. With Electric Callboy and Bad Omens also rumoured to be making music with them.

You don't have to enjoy every band or musical genre. But you should at least acknowledge and respect talent.
Ik wil Babymetal niet afknallen ofzo (mensen afknallen is dan ook illegaal in België :cool:), maar Babymetal "trailblazers of the female artists in the genre" noemen?

Wel respect voor u dat je Babymetal consequent met hoofdletters schrijft. Hopelijk kom je naar één van onze meetings, FOXGOD. Stay wild.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Niet op u bedoeld, maar ik haat hoe alles rave wordt genoemd tegenwoordig.

Elektronische muziek? Rave!
Instagramwichten die halfbloot naar een technofuif gaan waar enkel top 40 hits versneld gespeeld worden met een beat onder? Rave!
Tomorrowland? Rave!
David Guetta? Rave!
Zonnebril op? Rave!
Uw betablokkers inslikken met hulp van Red Bull? Rave!

Dat is een mes da langs meerdere kanten snijdt. Ik heb een paar (jongere) collega's die naar hardstyle luisteren. Alle voorbeelden en uitleg van hun naar mij toe ten spijt, hoe vaak ik ook luister, ik hoor geen verschil met techno. Dus voor mij blijft dat allemaal techno.

Zij horen dan weer geen verschil tussen black, death, heavy, stoner, ... Metal. Voor hen blijft dat een bak herrie 😁 Idem met jazz. Ik houd van bebop en dergelijke, maar heb weinig met free jazz. Voor veel mensen ist allemaal geneuzel 🤷🏼‍♂️
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Ik heb geen probleem met BabyMetal. Is absoluut een band die op graspop kan staan. Tis gewoon niet mijn ding. Zijn vast ook bands die jij niks vind. Om dan mensen die het dan niks vinden gelijk Gatekeepers te noemen (zeg niet dat je dat hier benoemt maar zie het online enz wel voorbijkomen) vind ik dan ook niet nodig.
Baby metal is absoluut metal die uniek is. Maar tis gewoon niet mijn ding, niet iedereen vind elke band leuk.
Dan behoor jij ook duidelijk niet tot de categorie die ik bedoel. ;)
Ik heb het over mensen die problemen hebben met Babymetal (op GMM), jij hebt geen probleem met Babymetal, duidelijk toch? 💁‍♂️
Ik bedoel dus degenen die van mening zijn dat een band als Babymetal niks op GMM te zoeken heeft, en dat dus voor anderen menen te moeten bepalen, dát zijn gatekeepers.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
540
640
Voor de mensen die babymetal vet vinden, de band hanabie is nog vetter (naar mijn mening) zelfde straatje maar meer richting de hardcore kant echt een aanrader!
Idd vond het ook al vreemd dat niemand hanabie vernoemde want die staan er ook.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Voor de mensen die babymetal vet vinden, de band hanabie is nog vetter (naar mijn mening) zelfde straatje maar meer richting de hardcore kant echt een aanrader!
Die vind ik nu eens echt verschrikkelijk. Is met veel meer elektronica ook. Had die gecheckt voor Dynamo vorig jaar, en heb alle moeite gedaan van de wereld om daarvan ver weg te blijven
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken