Graspop Metal Meeting 2024

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
336
602
Ok Ok

Ik waag me ook aan een must see top 3

Donderdag
Bury Tomorrow
Silverstein
Kerry King

Vrijdag
Eisbrecher
Judas Priest
Khemmis

Zaterdag
Pain
Steel Panthers
Iron Allies

Zondag
Black Stone Cherry
Future Palace
Machine Head

Maar echt ik heb in totaal een lijst van 50 Bands en doe een hoop ( headliners die ik zo wie zo wil zien ) enorm tekort

Heb dus maar een groot deel undercard gepakt omdat ik die ook echt wel wil zien maar dat is voor de rest ook
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Ja dat is geen probleem. Is bij ons elk jaar het geval. De eerste die aankomt regelt de check in en krijgt het aantal bandjes van de mensen die er dan zijn. Stel je hebt een 6 persoonshuisje en 2 mensen checken in, dan krijgen die een bandje. De andere bandjes blijven bij de balie en kunnen door de 4 anderen opgehaald worden zodra zij zich daar melden (wel een bewijs bij je hebben dat je bij dat boekingsnummer hoort). Hebben hier nog nooit problemen mee gehad.
Wat voor bewijs moet ik daarvoor voeren?
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Bij deze ook mijn top 3 per dag (sterretje is nog nooit live gezien):

DO:
- Tool *
- Bleed from Within *
- Bury Tomorrow *

Honorable mention: Erra *

VR:
- Electric Callboy
- Fit for a King *
- Fear Factory *

Honorable mention: Until I wake *

ZA:
- A7X
- BMTH
- Ice Nine Kills

Honorable mentions: Architects, Brutus*, While She Sleeps

ZO:
- Atreyu
- Machine Head
- Of Mice And Men*

Honorable mentions: Slaughter To Prevail*, Malevolence
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Top 3 per dag

Do:
1 Comeback Kid
2 Tool
3 Bleed From Within

Vr:
1 Electric Callboy
2 Judas Priest
3 Avantasia

Za:
1 Avenged Sevenfold
2 Flotsam and Jetsam
3 Architects

Zo:
1 Scorpions
2 Slaughter To Prevail
3 The Black Dahlia Murder
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.182
7.429
Ik zou bijna @gerbthederp zijn lijstje kunnen kopiëren, maar dat is ook niet origineel

donderdag:
1. Tool
2. Bury Tomorrow
3. Ne Oblivicaris*

Honorable mentions: Erra* en Bleef from Within*

Vrijdag:
1. Fit For A King*
2. Pendulum*
3. P.O.D.*

Zaterdag:
1. Bring me the horizon*
2. Avenged Sevenfold
3. Blind Guardian

Honorable mentions: Limp Bizkit, Architects (deze 2 hadden net zo goed nummer 3 kunnen zijn op een andere dag)

Zondag:
1. Machine Head
2. Corey Taylor*
3. Atreyu*

Op de zondag een gigantisch gat tussen nummer 1 en de rest. Bij Corey Taylor kom ik vooral voor de stone sour nummers, zijn eigen werk is niet zo mijn ding
 

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Je moet een VOG bij je hebben en een apart bewijs van goed gedrag

Alsmede je pit diploma en je crowdsurf certificaat.
Let op als je deze hebt opgedaan bij een concert van de toppers dien je een apart examen te doen
Goede feedback, tnx... .......
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
Aangezien meer mensen dit doen. Hier is mijn top 3 per dag (met * die ik nog niet gezien heb)

Donderdag:
- Ne Obliviscaris *
- Brothers of Metal
- Alien Weaponry

Vrijdag:
- Avantasia
- Pendulum (Alleen DJ set gezien, dus technisch gezien * )
- Electric Callboy

Zaterdag:
- Kamelot
- Blind Guardian
- Ice Nine Kills

Zondag:
- Extreme *
- Deep Purple
- John Coffey

Zaterdag word voor mij waarschijnlijk een dag vol clashes, maar die 3 mag ik sowieso niet missen gezien ze alle 3 in mijn top 10 artiesten staan!

Is het nog geen juni! Duurt me te lang!
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
336
602
Goede feedback, tnx... .......

Altijd fijn om een mede forum member van dienst te kunnen zijn met inhoudelijke en waardevolle informatie.

Over de Line-Up ben ik best tevreden, Dit mede omdat ik de afgelopen 2 edities maar 1 dag kon waardoor ik veel gemist heb
en niet altijd kon zien wat ik wilde.

Nu heb ik de kans om alles alsnog te zien dus ben een gelukkig man
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
I got a question: On the website it says that the Camping Boneyard will open on Wednesday, 3pm. From your experience, are the opening hours strictly enforced or do they usually open the Boneyard a little earlier (inofficially that is)?

We will travel from Northern Germany and will likely need to set out super early in order to avoid some serious traffic jams. I think we'll arrive in Dessel sometimes in the morning hours, 8am maybe. Should be speculate on the Campground opening a little earlier or should we find some nice café or something in a nearby town? Thanks.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.341
5.878
I got a question: On the website it says that the Camping Boneyard will open on Wednesday, 3pm. From your experience, are the opening hours strictly enforced or do they usually open the Boneyard a little earlier (inofficially that is)?

We will travel from Northern Germany and will likely need to set out super early in order to avoid some serious traffic jams. I think we'll arrive in Dessel sometimes in the morning hours, 8am maybe. Should be speculate on the Campground opening a little earlier or should we find some nice café or something in a nearby town? Thanks.
Last year it said the same, but when we arrived around that time, it felt like the gates had been open for a little while already. Can’t hurt to be a couple hours early I’d say.
 

ReasonsRemeain

Campingartiest
18 okt 2022
77
157
Last year it said the same, but when we arrived around that time, it felt like the gates had been open for a little while already. Can’t hurt to be a couple hours early I’d say.
Exactly! Last year we arrived at 15h sharp and we already had a lot of neighbours. The year before we'd calculated some extra time for traffic, which wasn't needed in the end, so we arrived at Metaltown earlier; it was already open and somewhat crowded. So no hard promise haha, but I think you can count on a early opening.

Edit; info is for Metaltown, sorry!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
I got a question: On the website it says that the Camping Boneyard will open on Wednesday, 3pm. From your experience, are the opening hours strictly enforced or do they usually open the Boneyard a little earlier (inofficially that is)?

We will travel from Northern Germany and will likely need to set out super early in order to avoid some serious traffic jams. I think we'll arrive in Dessel sometimes in the morning hours, 8am maybe. Should be speculate on the Campground opening a little earlier or should we find some nice café or something in a nearby town? Thanks.
The city centre of Dessel has some bars but it is like 3 km away. There are always some pop up bars on the road to the entrance where you can have a beer but they open only Thursday I think. Maybe you can have breakfast there on Wednesday morning but I am not sure. They offer breakfast on the other days but on Wednesday I don't know by heart anymore
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
14
12
DONDERDAG

-Kvelertak
-Silverstein
-Megadeth

VRIJDAG

- FFDP
- Pendulum
- Judas Priest

ZATERDAG

- BMTH
- Blind Guardian
- Limp Bizkit

ZONDAG

- Scorpions
- Body Count
- Corey Taylor

Dat zijn zowat men must sees voor het gehele weekend. Daarbij komt dan nog zeker en vast Brutus
 

J00st

Playlistbediener
3 apr 2023
13
48
Oke oke, top 3 per dag

Donderdag
Alice cooper
Megadeth
All them witches

Vrijdag
Electric callboy
Borknagar
P.o.d.
*pendulum!

Zaterdag (vind ik wel echt een mindere dag, maar zijn soms ook wel de leukste dagen qua verassingen)
Abbath
Brutus
Mr bungle

Zondag
Igorrr
Deep purple
Body count
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.633
5.070
Al 22 top-3 lijstjes, daar moet natuurlijk wat statistiek op worden losgelaten! ;)

1710768530818.png

Het zal natuurlijk geen verrassing zijn dat Tool het vaakst genoemd is.
Dat geldt een stuk minder voor co-headliner Alice Cooper, wat ook niet echt verrassend is.
Ne Obliviscaris en Bury Tomorrow zijn blijkbaar na Tool het populairst.

Op vrijdag scoort headliner Judas Priest toch wel beter dan verwacht, in tegenstelling tot FFDP (niet onverwacht).
Afgaande op dit lijstje zou je zelfs gaan denken dat Electric Callboy headliner is i.p.v. FFDP.
Avantasia en Pendulum scoren eveneens zeer verdienstelijk.

Op zaterdag zijn headliners BMTH en A7X goed aan elkaar gewaagd, een prima duo dus.
Blind Guardian en Limp Bizkit zijn na lange afwezigheid ook graag geziene gasten.
Dat lange afwezigheid niet per se een vereiste is, bewijst Ice Nine Kills, die er vorig jaar nog stonden.

Dat laatste geldt klaarblijkelijk des te meer voor Machine Head op vrijdag.
Ook co-headliner Scorpions scoort zeker niet onverdienstelijk, wellicht tegen verwachtingen in.
Slaughter To Prevail maakt de hype die rond de band hangt enigszins waar, al doet ook oudgediende Bodycount daar niet veel voor onder.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
336
602
Al 22 top-3 lijstjes, daar moet natuurlijk wat statistiek op worden losgelaten! ;)

Bekijk bijlage 8376

Het zal natuurlijk geen verrassing zijn dat Tool het vaakst genoemd is.
Dat geldt een stuk minder voor co-headliner Alice Cooper, wat ook niet echt verrassend is.
Ne Obliviscaris en Bury Tomorrow zijn blijkbaar na Tool het populairst.

Op vrijdag scoort headliner Judas Priest toch wel beter dan verwacht, in tegenstelling tot FFDP (niet onverwacht).
Afgaande op dit lijstje zou je zelfs gaan denken dat Electric Callboy headliner is i.p.v. FFDP.
Avantasia en Pendulum scoren eveneens zeer verdienstelijk.

Op zaterdag zijn headliners BMTH en A7X goed aan elkaar gewaagd, een prima duo dus.
Blind Guardian en Limp Bizkit zijn na lange afwezigheid ook graag geziene gasten.
Dat lange afwezigheid niet per se een vereiste is, bewijst Ice Nine Kills, die er vorig jaar nog stonden.

Dat laatste geldt klaarblijkelijk des te meer voor Machine Head op vrijdag.
Ook co-headliner Scorpions scoort zeker niet onverdienstelijk, wellicht tegen verwachtingen in.
Slaughter To Prevail maakt de hype die rond de band hangt enigszins waar, al doet ook oudgediende Bodycount daar niet veel voor onder.

Realistischer zou het zijn om een top 6 te maken

6 band per dag die je zeker wil zien, ik zie nu bands met geen vinkje die ik wel wil zien
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Ook al ga ik niet, lijstjes zijn altijd leuk
Donderdag:
1. Tool
2. Bury Tomorrow
3. Ne Obliviscaris

Vrijdag:
1. Turnstile
2. Fit For A King
3. Graveyard

Zaterdag:
1. Bring Me The Horizon
2. Ice Nine Kills
3. While She Sleeps

Zondag:
1. Slaughter To Prevail
2. Machine Head
3. Malevolence
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken