Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.656
7.408
Inderdaad, ik vind in principe dat geen enkele band 2 jaar achter elkaar op een festival zou moeten staan, tenzij daar een goede reden voor is.
Ook al komt het soms wel eens goed uit, bv. als je door een clash een bepaalde band hebt gemist (zoals Machine Head in mijn geval), en zou ik ook wel 2 jaar achter elkaar gaan kijken als ik de band goed genoeg vind (zo hypocriet ben ik dan ook wel weer ;) ).

Maar voor mij heeft het weinig zin om hier herhalers als kanshebbers te benoemen, ook als ze wel rond GMM touren.
Dat maakt het allemaal alleen maar nog onoverzichtelijker erop.

Idem voor bands die al aangekondigd zijn voor Alcatraz of Werchter.
Natuurlijk is het altijd mogelijk (zie ook Architects dit jaar), maar erover speculeren is eigenlijk vrij zinloos wat mij betreft.

En toch is er elke editie wel een naam te vinden die dubbel staat of op herhaling komt. De mogelijkheid is er dus wel, áls de band tourt. Er zijn denk ik ook niet per se veel bands die twee jaar op rij touren in juni
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.634
5.073
En toch is er elke editie wel een naam te vinden die dubbel staat of op herhaling komt. De mogelijkheid is er dus wel, áls de band tourt. Er zijn denk ik ook niet per se veel bands die twee jaar op rij touren in juni
Ik zeg toch ook dat die kans er is, hoe klein ook.
Maar als je probeert een realistische lijst met kanshebbers op te stellen, dan heeft het m.i. weinig zin om naar herhalers of dubbelaars te kijken.
Als er dan toch eentje 'doorheen glipt', dan is dat eerder de uitzondering die de regel bevestigt.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.670
Helaas geen Night Ranger, zijn support bij REO Speedwagon in juni in de VS.
Volgend jaar weer een kans! Driemaal poster leak is scheepsrecht!
Damn.. Dat vind ik oprecht klote. Heel zuur dat je nu voor de tweede keer blij wordt gemaakt met een dode mus.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.670
Ben gelukkig altijd wel positief ingesteld, Dokken op Alcatraz is al een dikke winst voor dit jaar en ook Avantasia heeft een speciaal plekje in huize Koekdoos met de komende editie!
Goed om te horen! En Night Ranger zal vast nog eens naar Europa komen. Wat in het vat zit, verzuurt niet.

Herken overigens wel wat je zegt. Voor mij was het afzeggen van Draconian afgelopen jaar een enorme deceptie. Maar dat gaat goed gemaakt worden met een 30-jarige jubileumshow van hun in mijn eigen stad in een zaaltje waar 300 man in kunnen en ik met een grote groep fijne mensen naartoe ga. Dat soort vooruitzichten helpt wel om over de teleurstelling van een afzegging (of een fake affiche) heen te komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Helaas geen Night Ranger, zijn support bij REO Speedwagon in juni in de VS.
Volgend jaar weer een kans! Driemaal poster leak is scheepsrecht!
Balen man!
Tenminste weet je wel zeker dat graspop actief achter die band aan zit en ze graag wilt boeken, anders stonden ze niet tot twee keer aan toe op een gelekte poster. Hopelijk lukt het ze in de komende jaren wel een keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.504
Gisteren is mij verteld dat de vorige groep namen op een vrijdag kwam. Dacht dat alles op maandagen en donderdagen was tot nu toe, dus dat betekent maar één ding:

Vandaag is de dag!
Ja idd, laat maar komen vandaag. Ik had in alle enthousiasme al The Pretty Reckless in mijn Graspop Do afspeellijst gezet en ik wil graag de bevestiging dat ik ze erin kan laten staan!!!!! (en vooral niet eruit hoef te gooien)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Ja idd, laat maar komen vandaag. Ik had in alle enthousiasme al The Pretty Reckless in mijn Graspop Do afspeellijst gezet en ik wil graag de bevestiging dat ik ze erin kan laten staan!!!!! (en vooral niet eruit hoef te gooien)
ben toch bang dat die de line up niet gaan halen, gezien ze geen enkele tourplannen hebben dit jaar (of hun website is niet bijgewerkt?)
lijkt me in dat geval te vallen in de bands die de tour uiteindelijk toch maar hebben gecanceld net als ADTR, BFMV, Breaking Benjamin, Mudvayne, Night Ranger etc etc.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Brian

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.342
5.882
even off-topic: rock circus in den bosch gaat dit jaar niet door, geen headliners kunnen krijgen. :unsure:
Zet het dan niet hier als je weet dat het off-topic is :LOL:
Je kunt het beter hier bespreken:

Of hier, daar is zelfs al iets gedeeld over het eendaagse alternatief:
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
337
603
hoop voor graspop nog wel op hammerfall, is nog plek in hun tour schema.

en even off-topic: rock circus in den bosch gaat dit jaar niet door, geen headliners kunnen krijgen. :unsure:
In plaats van The Rock Circus zal op 3 november onder de noemer Sepulfest wel de afscheidstournee van Sepultura naar Den Bosch komen, die eigenlijk voor The Rock Circus gepland stond. Samen met Sepultura zullen ook Jinjer, Obituary, Gatecreeper, Jesus Piece, 200 Stab Wounds en Enforced die dag optreden in de Main Stage. Kaarten kosten 58,80 euro en zijn vanaf aanstaande vrijdag verkrijgbaar.

Ach ja bekend dit jaar he
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

prins

Dagopener
9 nov 2019
521
626
Zet het dan niet hier als je weet dat het off-topic is :LOL:
Je kunt het beter hier bespreken:

Of hier, daar is zelfs al iets gedeeld over het eendaagse alternatief:
sorry, zal niet weer gebeuren 😅
mag ik wel zeggen dat battle beast op 27 juni in tjechië staat en dit nog een optie is voor graspop
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken