Graspop Metal Meeting 2024

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Afgaande op je voorkeur voor Vola, Mr. Bungle, A7X ben je niet vies van de meer progressieve, experimentele of zelfs avant-garde kant van de metal.
Ik zou daarom zeker eens Empire State Bastard proberen, een zijproject van Simon Neil van Biffy Clyro en Mike Vennart van Oceansize, hoewel dat mogelijk bij vlagen wat te extreem is voor jouw smaak (gezien het gebrek aan extreme namen in jouw rijtje).

Zelf begint deze in ieder geval aardig op mij te groeien, zou zomaar een must-see kunnen worden.


Overige tips voor jou vind ik een beetje lastig.
Wellicht Iron Allies, aangezien je Uriah Heep noemt?
Nieuwe band, maar old-school heavy metal in de trant van Accept (waarbij enkele leden hebben gespeeld) en Judas Priest.


Verder misschien nog Mammoth WVH (als het herhalings-aspect je niet stoort), Steel Panther (als het 'vrouw-onvriendelijke' aspect je niet stoort), Red (als het christelijke aspect je niet stoort).

Mooi overzicht, bedankt! Het mag gerust wat harder nu en dan, zo staat Abbath nog op het 'misschien' lijstje.
Empire State Bastard dus een goede tip.

De rest geef ik zeker ook een kans!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.620
5.045
Mooi overzicht, bedankt! Het mag gerust wat harder nu en dan, zo staat Abbath nog op het 'misschien' lijstje.
Empire State Bastard dus een goede tip.

De rest geef ik zeker ook een kans!
Ah, in dat geval zou ik zeker ook Rotting Christ, Pain, Kampfar en Batushka (als het 'Faketushka' aspect je niet stoort ;) ) eens proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Parfex

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.167
7.407
Schitterend, maar zo eenvoudig werkt het allemaal niet. Er speelt veel meer achter de schermen dan je denkt. Het draait niet puur en alleen om het eten natuurlijk (voor een festivalorganisator toch). Meningen zijn altijd verdeeld over de kwaliteit, wat te begrijpen is.
ik tag je hier even, in het juiste topic.
je lijkt info te hebben over de catering van Graspop, heb je toevallig meer info die je met ons kunt delen hierover?
je geeft aan 'meningen zijn altijd verdeeld' maar er was hier toch wel een algemene consensus dat de prijs kwaliteit verhouding afgelopen jaar na de switch in cateraars behoorlijk achteruit is gegaan. verder gebeurde het vaak dat dingen dat dingen op waren en niet werden aangevuld.
heb jij toevallig enig idee hoe dit zo mis is gegaan het afgelopen jaar? ik weet natuurlijk niet wat voor info je hebt, maar het valt te proberen.
 

spectrum

Playlistbediener
17 jan 2014
8
13
ik tag je hier even, in het juiste topic.
je lijkt info te hebben over de catering van Graspop, heb je toevallig meer info die je met ons kunt delen hierover?
je geeft aan 'meningen zijn altijd verdeeld' maar er was hier toch wel een algemene consensus dat de prijs kwaliteit verhouding afgelopen jaar na de switch in cateraars behoorlijk achteruit is gegaan. verder gebeurde het vaak dat dingen dat dingen op waren en niet werden aangevuld.
heb jij toevallig enig idee hoe dit zo mis is gegaan het afgelopen jaar? ik weet natuurlijk niet wat voor info je hebt, maar het valt te proberen.
Feit is dat het voor de nieuwe cateraar het 1ste jaar op Graspop was, dus logisch dat het logistiek nog wat zoeken was.

Ander feit is dat het toen in hetzelfde weekend ook Pinkpop was, Bruce Springsteen op Werchter en een voetbalmatch van de rode duivels. Dit zorgt ervoor dat je een piek hebt in het aanbieden van etenswaren waardoor het voor leveranciers soms ook moeilijk is, ondanks een goede voorbereiding.

Over de kwaliteit kan ik niet oordelen, ik ken Melis kwaliteit niet op een festival maar weet wel dat de prijzen niet alleen worden bepaald door de cateraar. De organisatie vraagt ook een groot deel en de prijzen zijn algemeen de afgelopen jaren gestegen, zoals ook het bier oa. Misschien ben ik wel partijdig, maar een nieuwe cateraar en nieuwe verhoogde prijzen zorgen voor een groot deel mee dat er "klachten" zijn. De mens is nu eenmaal een gewoontedier, als je al jaren een bepaald eten gewoon bent en alles veranderd ineens (door omstandigheden), dan krijg je nu eenmaal een andere perceptie 🤷.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.173
1.237
Feit is dat het voor de nieuwe cateraar het 1ste jaar op Graspop was, dus logisch dat het logistiek nog wat zoeken was.

Ander feit is dat het toen in hetzelfde weekend ook Pinkpop was, Bruce Springsteen op Werchter en een voetbalmatch van de rode duivels. Dit zorgt ervoor dat je een piek hebt in het aanbieden van etenswaren waardoor het voor leveranciers soms ook moeilijk is, ondanks een goede voorbereiding.

Over de kwaliteit kan ik niet oordelen, ik ken Melis kwaliteit niet op een festival maar weet wel dat de prijzen niet alleen worden bepaald door de cateraar. De organisatie vraagt ook een groot deel en de prijzen zijn algemeen de afgelopen jaren gestegen, zoals ook het bier oa. Misschien ben ik wel partijdig, maar een nieuwe cateraar en nieuwe verhoogde prijzen zorgen voor een groot deel mee dat er "klachten" zijn. De mens is nu eenmaal een gewoontedier, als je al jaren een bepaald eten gewoon bent en alles veranderd ineens (door omstandigheden), dan krijg je nu eenmaal een andere perceptie 🤷.
Dit jaar valt Graspop opnieuw samen met Pinkpop. Geen Tw of iets dergelijks voorlopig. Maar wel de EK match tegen Roemenië. Is de cateraar bij uw weten dit jaar beter voorbereid hier op?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

spectrum

Playlistbediener
17 jan 2014
8
13
Dit jaar valt Graspop opnieuw samen met Pinkpop. Geen Tw of iets dergelijks voorlopig. Maar wel de EK match tegen Roemenië. Is de cateraar bij uw weten dit jaar beter voorbereid hier op?
Zeker. Na het festival zijn er al meetings gehouden wat goed was en zeker nog beter kan. De voorbereidingen zijn al volop bezig. Het moeilijk is ook om goed volk te vinden. Je merkt dit in de hele arbeidsmarkt maar dit is zeker ook voor flexi jobbers van toepassing. Jaarlijks worden de instructies en opleiding van deze mensen bijgewerkt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.167
7.407
Feit is dat het voor de nieuwe cateraar het 1ste jaar op Graspop was, dus logisch dat het logistiek nog wat zoeken was.

Ander feit is dat het toen in hetzelfde weekend ook Pinkpop was, Bruce Springsteen op Werchter en een voetbalmatch van de rode duivels. Dit zorgt ervoor dat je een piek hebt in het aanbieden van etenswaren waardoor het voor leveranciers soms ook moeilijk is, ondanks een goede voorbereiding.

Over de kwaliteit kan ik niet oordelen, ik ken Melis kwaliteit niet op een festival maar weet wel dat de prijzen niet alleen worden bepaald door de cateraar. De organisatie vraagt ook een groot deel en de prijzen zijn algemeen de afgelopen jaren gestegen, zoals ook het bier oa. Misschien ben ik wel partijdig, maar een nieuwe cateraar en nieuwe verhoogde prijzen zorgen voor een groot deel mee dat er "klachten" zijn. De mens is nu eenmaal een gewoontedier, als je al jaren een bepaald eten gewoon bent en alles veranderd ineens (door omstandigheden), dan krijg je nu eenmaal een andere perceptie 🤷.
Zeker. Na het festival zijn er al meetings gehouden wat goed was en zeker nog beter kan. De voorbereidingen zijn al volop bezig. Het moeilijk is ook om goed volk te vinden. Je merkt dit in de hele arbeidsmarkt maar dit is zeker ook voor flexi jobbers van toepassing. Jaarlijks worden de instructies en opleiding van deze mensen bijgewerkt.
Dankjewel voor je reactie. interessant om te lezen

Dat prijzen duurder worden begrijp ik overigens en ik geloof ook zeker dat de organisatie hier een rol in speelt, vond alleen bepaalde dingen wat ver gaan bijvoorbeeld dat je ineens een euro extra moet bijbetalen om wat mayo bij je frietjes te krijgen, weet niet of dat soort ideeën vanuit de organisatie of de cateraar komen maar goed dat doet er verder ook niet toe.

Hopelijk zien ze de problemen van vorige editie en wordt het dit jaar alleen maar beter. (al verwacht ik niet dat de prijzen ineens omlaag gaan, maar als het allemaal wat beter geregeld is dit jaar dan kan ik daar mee leven) het is in ieder geval fijn om te horen dat er hard aan wordt gewerkt :)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Niet te vergeten watermeloen. Zeker als het zo warm is als de laatste jaren een echte aanrader.

Verder inderdaad zaken als crêpes, vega, aardbeien, pasta, gebakken vis. Maar stamppot ofzo hoef je niet te verwachten.
Echt.
Meloenen dat ik daar al gefret heb.
 

thesummoning

Playlistbediener
18 jun 2019
44
115
Ik ben in het algemeen fan van de affiche dit jaar.
Wel één groot hiaat nog: Folkmetal!
Niets, op van ver Svartsot (die ik wel echt goed vind) na.
Nochtans altijd veel volk en machtige feestjes. De tent ontplofte vorig jaar bij Korpiklaani en Vanaheim. Heidevolk, Eluveitie en Finntroll ook dik in orde...

Hopelijk komt dit nog in de laatste worp. Liefst Arkona en Ensiferum bijvoorbeeld. Mag ook iets nieuws zijn zoals Sorcières.

En Zeal&Ardor natuurlijk. Die gaan ze toch niet laten schieten? Hun vorige passage in mijn all time top 5. En ik ga toch al een jaar of 20.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Sorry een klein beetje off topic

ik maar ik zit net in de auto naar
Living in the 20's van Green Day te luisteren
vooral stukje na 1.20

What the f*** als ze op deze manier doorgaan mogen ze van mij wel op Graspop staan

chills, good ol days
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.393
6.650
Feit is dat het voor de nieuwe cateraar het 1ste jaar op Graspop was, dus logisch dat het logistiek nog wat zoeken was.

Ander feit is dat het toen in hetzelfde weekend ook Pinkpop was, Bruce Springsteen op Werchter en een voetbalmatch van de rode duivels. Dit zorgt ervoor dat je een piek hebt in het aanbieden van etenswaren waardoor het voor leveranciers soms ook moeilijk is, ondanks een goede voorbereiding.

Over de kwaliteit kan ik niet oordelen, ik ken Melis kwaliteit niet op een festival maar weet wel dat de prijzen niet alleen worden bepaald door de cateraar. De organisatie vraagt ook een groot deel en de prijzen zijn algemeen de afgelopen jaren gestegen, zoals ook het bier oa. Misschien ben ik wel partijdig, maar een nieuwe cateraar en nieuwe verhoogde prijzen zorgen voor een groot deel mee dat er "klachten" zijn. De mens is nu eenmaal een gewoontedier, als je al jaren een bepaald eten gewoon bent en alles veranderd ineens (door omstandigheden), dan krijg je nu eenmaal een andere perceptie 🤷.
Dank voor je heldere antwoord!

Mijn persoonlijke kritiek gaat eerlijk gezegd niet zo zeer over de logistieke of financiële kant van het verhaal. Mij ga je bijvoorbeeld echt nooit horen over de inzet van personeel, omdat ik me er maar al te goed van bewust ben dat het geen vanzelfsprekendheid is dat er elk jaar weer voldoende personeel is voor een grootschalig festival als Graspop. De bars en stands worden volgens mij voornamelijk bemand door vrijwilligers. En dat vind ik oprecht de helden van het festival. En over hoe duur het allemaal is en welke berekeningen daarop los worden gelaten, weet ik simpelweg te weinig. Ja, ook ik vind het wel erg duur worden allemaal. Maar dat is de wereld waarin we leven. Alles wordt duurder. Dus geen enkel idee of het eten op Graspop onevenredig duur is. Ik sta daar neutraal in en reken op de integriteit van de betrokkenen.

Bij mij gaat het puur om het aan de kant schuiven van Melis, nota bene de directe buren van de Graspop organisatie. Die samenwerking voelde voor mij als een match made in heaven. Ik heb van zoveel mensen die zowel op Werchter als op Graspop zijn geweest dat het eten op Graspop altijd van betere kwaliteit was. En ik proefde zelf dus ook een groot verschil, afgelopen jaar. Ik kan het niet bewijzen, maar het voelt voor mij niet logisch dat het een beslissing van de organisatie van Graspop zelf zou zijn. Waarom zouden ze hun buren na al die jaren opeens aan de kant zetten? En mijn onderbuik wordt daarin extra gevuld door het feit dat Bevers de standaard leverancier is van Live Nation. Het komt op mij over, nogmaals ik kan het niet hard maken, als een beslissing vanuit Live Nation. En als dat zo is, dan is de bezoeker van Graspop daar de dupe van. En ik vind daar dus iets van.
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
71
185
Dank voor je heldere antwoord!

Mijn persoonlijke kritiek gaat eerlijk gezegd niet zo zeer over de logistieke of financiële kant van het verhaal. Mij ga je bijvoorbeeld echt nooit horen over de inzet van personeel, omdat ik me er maar al te goed van bewust ben dat het geen vanzelfsprekendheid is dat er elk jaar weer voldoende personeel is voor een grootschalig festival als Graspop. De bars en stands worden volgens mij voornamelijk bemand door vrijwilligers. En dat vind ik oprecht de helden van het festival. En over hoe duur het allemaal is en welke berekeningen daarop los worden gelaten, weet ik simpelweg te weinig. Ja, ook ik vind het wel erg duur worden allemaal. Maar dat is de wereld waarin we leven. Alles wordt duurder. Dus geen enkel idee of het eten op Graspop onevenredig duur is. Ik sta daar neutraal in en reken op de integriteit van de betrokkenen.

Bij mij gaat het puur om het aan de kant schuiven van Melis, nota bene de directe buren van de Graspop organisatie. Die samenwerking voelde voor mij als een match made in heaven. Ik heb van zoveel mensen die zowel op Werchter als op Graspop zijn geweest dat het eten op Graspop altijd van betere kwaliteit was. En ik proefde zelf dus ook een groot verschil, afgelopen jaar. Ik kan het niet bewijzen, maar het voelt voor mij niet logisch dat het een beslissing van de organisatie van Graspop zelf zou zijn. Waarom zouden ze hun buren na al die jaren opeens aan de kant zetten? En mijn onderbuik wordt daarin extra gevuld door het feit dat Bevers de standaard leverancier is van Live Nation. Het komt op mij over, nogmaals ik kan het niet hard maken, als een beslissing vanuit Live Nation. En als dat zo is, dan is de bezoeker van Graspop daar de dupe van. En ik vind daar dus iets van.
Tuurlijk is dat een beslissing/eis van Live Nation. Blijft een bijzonder spijtige zaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

spectrum

Playlistbediener
17 jan 2014
8
13
Tuurlijk is dat een beslissing/eis van Live Nation. Blijft een bijzonder spijtige zaak.
Bottom line is inderdaad dat het een beslissing is van Live Nation, weliswaar in samenspraak met organisator Graspop.
Hierin zijn ze evenwel niet over één nacht ijs gegaan, dit is een gebeuren dat een historie heeft wat geleid heeft tot de wissel van cateraar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken