Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Het is mij opgevallen dat de verdeling van de dagen voor mij exact hetzelfde is als vorig jaar
Beide edities is de zaterdag veruit de beste dag en de zondag veruit de zwakste dag
Zaterdag >>> Donderdag > Vrijdag >>> Zondag
Hoe ziet dit er voor jullie uit? :)
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
139
314
Weet iemand hoe het zit met de Shuttlebus naar Devil's Lake? Is dat met een speciaal bandje of dergelijke?
En hoeveel van die bandjes krijg je? Is dat 1 per combiticket of 1 per plaats in het huisje.

We hebben namelijk een vriend die maar 1 dag komt en dus idealiter voor 1 nacht in ons huisje zou slapen
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Het is mij opgevallen dat de verdeling van de dagen voor mij exact hetzelfde is als vorig jaar
Beide edities is de zaterdag veruit de beste dag en de zondag veruit de zwakste dag
Zaterdag >>> Donderdag > Vrijdag >>> Zondag
Hoe ziet dit er voor jullie uit? :)
Oof. Toch nog maar eens een lijstje* gemaakt. Momenteel de minste namen op donderdag, wat eigenlijk wel oké is, kan ik er rustig inkomen. Zondag ook iets minder, wat ook weer ideaal is = rustig afsluiten.

Donderdag:
Must-see: Megadeth, NeO, Tool
Nice to see: Amaranthe, Brothers of Metal
Indien geen clashes: Night Verses

Vrijdag:
Must-see: The Vintage Caravan, FFDP, Judas Priest, Pendulum, P.O.D, Avantasia, Bruce Dickinson
Nice to see: Turnstile, Dynazty, Thin Lizzy (kind of),
Indien geen clashes: EC, Fit for a King, Drug Church, Silverstein, Until I wake, Thursday, Eisbrecher

Zaterdag:
Must-see: A7X, BMTH, Ice Nine Kills, Vola, Limp Bizkit
Nice to see: Brutus, Kamelot, Steel Panther, Wolfmother
Indien geen clashes: Architects, Flotsam & Jetsam, Mammoth WVH, Iron Allies, Pain, Uriah Heep, While she sleeps

Zondag:
Must-see: Corey Taylor, Deep Purple, Machine Head, Rival Sons, Scorpions
Nice to see: Black Stone Cherry, Atreyu
Indien geen clashes: The Last Internationale

*deze lijst kan tot en met juni nog veranderen/bands bijkomen of afvallen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.384
2.888
Oof. Toch nog maar eens een lijstje* gemaakt. Momenteel de minste namen op donderdag, wat eigenlijk wel oké is, kan ik er rustig inkomen. Zondag ook iets minder, wat ook weer ideaal is = rustig afsluiten.

Donderdag:
Must-see: Megadeth, NeO, Tool
Nice to see: Amaranthe, Brothers of Metal
Indien geen clashes: Night Verses

Vrijdag:
Must-see: The Vintage Caravan, FFDP, Judas Priest, Pendulum, P.O.D, Avantasia, Bruce Dickinson
Nice to see: Turnstile, Dynazty, Thin Lizzy (kind of),
Indien geen clashes: EC, Fit for a King, Drug Church, Silverstein, Until I wake, Thursday, Eisbrecher

Zaterdag:
Must-see: A7X, BMTH, Ice Nine Kills, Vola, Limp Bizkit
Nice to see: Brutus, Kamelot, Steel Panther, Wolfmother
Indien geen clashes: Architects, Flotsam & Jetsam, Mammoth WVH, Iron Allies, Pain, Uriah Heep, While she sleeps

Zondag:
Must-see: Corey Taylor, Deep Purple, Machine Head, Rival Sons, Scorpions
Nice to see: Black Stone Cherry, Atreyu
Indien geen clashes: The Last Internationale

*deze lijst kan tot en met juni nog veranderen/bands bijkomen of afvallen.
"Rustig" afsluiten met Machine Head?😜
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
408
695
Ben met de vrijdag bezig en mag toch hopen dat dying fetus niet gaat clashen met thursday.
Zou uiteindelijk toch voor thursday kiezen maar wel jammer dan..maarja.
Dying fetus kom nog wel ergens terug.
Niet verwacht maar ook de vrijdag gaat druk worden...👌
#gmm24
#clash
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Don’t know if anyone made it, but here’s the difference between leaked and official poster. The bands which are on both posters are not included

Leaked:

A Day To Remember - Animals As Leaders - Breaking Benjamin - Bullet For My Valentine - Casey - Cavalera - Fit For An Autopsy - Frog Leap - John Coffey - Mudvayne - Nightranger - Static Dress - Stone Temple Pilots - Suicide Silence - The Dead Daisies - The Pretty Reckless - Theory Of A Deadman - Tremonti - We Came As Romans

Offical:

Alien Weaponry - Architects - Atreyu - Avantasia - Batushka - Brian Downey's Alive And Dangerous - Crownshift - Drug Church - Dying Wish - Eisbrecher - Fear Factory - Floatsam and Jetsam - Health - Heart - Mammoth WVH - Ne Obliviscaris - P.O.D. - The Last Internationale - Thursday - Underoath - Uriah Heep
Puur op aantal blijer met de official drop. Maar het feit dat BB daartussen staat STEEKT MIJN OGEN UIT.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Weet iemand hoe het zit met de Shuttlebus naar Devil's Lake? Is dat met een speciaal bandje of dergelijke?
En hoeveel van die bandjes krijg je? Is dat 1 per combiticket of 1 per plaats in het huisje.

We hebben namelijk een vriend die maar 1 dag komt en dus idealiter voor 1 nacht in ons huisje zou slapen
Iedereen die officieel op Devil's Lake verblijft, krijgt een apart bandje voor de shuttlebus.
Dus niet iedereen met een combiticket, dat geeft alleen maar recht op de Boneyard.
Je krijgt inderdaad net zoveel bandjes als dat er plaatsen in het huisje/hotelkamer zijn (2/4/5/6/8/10).
Geen idee of je los zo'n bandje zou kunnen kopen/bemachtigen, maar ik zou er niet vanuit gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dovytn

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.665
7.424
Het is mij opgevallen dat de verdeling van de dagen voor mij exact hetzelfde is als vorig jaar
Beide edities is de zaterdag veruit de beste dag en de zondag veruit de zwakste dag
Zaterdag >>> Donderdag > Vrijdag >>> Zondag
Hoe ziet dit er voor jullie uit? :)

Vrijdag > donderdag > zondag > zaterdag
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron en Loek123

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
Om toch nog is de BB kaart te trekken.
Zou er een kans bestaan dat, als ze komen, ze op RW passeren ipv op Graspop? Of is dat vrij ondenkbaar en kunnen we ze gewoon best afschrijven. 🤷‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.674
Om toch nog is de BB kaart te trekken.
Zou er een kans bestaan dat, als ze komen, ze op RW passeren ipv op Graspop? Of is dat vrij ondenkbaar en kunnen we ze gewoon best afschrijven. 🤷‍♂️
Ik vond het al vreemd dat die opeens op de geleakte poster verschenen, omdat die volgens mij nooit in Europa touren vanwege de vliegangst van de zanger. Ik denk dus dat je die inderdaad best helemaal kunt afschrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Ik vond het al vreemd dat die opeens op de geleakte poster verschenen, omdat die volgens mij nooit in Europa touren vanwege de vliegangst van de zanger. Ik denk dus dat je die inderdaad best helemaal kunt afschrijven.
Zijn al eens met de boot gekomen, maar lijkt me dat het dit jaar inderdaad niet zal gebeuren
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Het is mij opgevallen dat de verdeling van de dagen voor mij exact hetzelfde is als vorig jaar
Beide edities is de zaterdag veruit de beste dag en de zondag veruit de zwakste dag
Zaterdag >>> Donderdag > Vrijdag >>> Zondag
Hoe ziet dit er voor jullie uit? :)
Bij mij zijn donderdag, vrijdag en zaterdag eigenlijk wel aan elkaar gewaagd, alle drie hebben meerdere grote must-sees voor mij:
  • donderdag: Tool (1e x, APC telt uiteraard niet mee), Ne Obliviscaris, Heart (1e x), Kvelertak (1e x)
  • vrijdag: Avantasia, Tarja, Pendulum (1e x) , Turnstile (1e x)
  • zaterdag: Avenged Sevenfold, Uriah Heep, Rotting Christ, Kamelot (1e x)
De zondag is voor mij vooralsnog ook wel wat minder, maar nog steeds meer dan genoeg om me mee te vermaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.889
Het is mij opgevallen dat de verdeling van de dagen voor mij exact hetzelfde is als vorig jaar
Beide edities is de zaterdag veruit de beste dag en de zondag veruit de zwakste dag
Zaterdag >>> Donderdag > Vrijdag >>> Zondag
Hoe ziet dit er voor jullie uit? :)
Ik vind het nog lastig om alles onderling te rangschikken, maar waar donderdag vorig jaar misschien wel de minste dag was voor mij, is het dit jaar de beste. Dus het gaat zeker niet hetzelfde uitvallen :)
 

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
139
314
Bon, ook eens een lijstje maken, onder voorbehoud van wijzigingen als ik me wat meer ingeluisterd heb in de onbekende namen :) aanraders zijn zeker welkom!

Donderdag:

Must See: Bleed from Within, Comeback Kid, Counterparts, Kvelertak, TOOL
Graag: Bury Tomorrow, Dying Wish, Erra, Hanabie, Underoath, Crosses
Misschien: Asinhell, Babymetal, Megadeth

Vrijdag:

Must See: Biohazard, Electric Callboy, Pendulum, P.O.D., Turnstile
Graag: Fear Factory, Fit For A King,
Misschien: Dying Fetus, Five Finger Death Punch, Judas Priest, Nile

Zaterdag:

Must See: While She Sleeps, Avenged Sevenfold
Graag: Architects, Defects, Limp Bizkit,
Misschien: Abbath, BMTH, Brutus, Pain, Mr. Bungle

Zondag:

Must See: Body Count, Machine Head, Malevolence Slaughter To Prevail,
Graag: Atreyu, Crystal Lake, Corey Taylor, Of Mice & Men, Thy Art is Murder
Misschien: Monuments, Make Them Suffer
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Alice Cooper, Rob Zombie, Ministry en Filter gaan samen touren.....zou niet gek zijn om deze 4 samen op GMM te zien....kans ??
Zal wel alleen in de usa zijn.
Cruesome twosome tour o.i.d.
Is best vaak alleen in de usa, daar zijn ze groter dan hier. Filter komt helemaal weinig in Europa.
Don’t know if anyone made it, but here’s the difference between leaked and official poster. The bands which are on both posters are not included

Leaked:

A Day To Remember - Animals As Leaders - Breaking Benjamin - Bullet For My Valentine - Casey - Cavalera - Fit For An Autopsy - Frog Leap - John Coffey - Mudvayne - Nightranger - Static Dress - Stone Temple Pilots - Suicide Silence - The Dead Daisies - The Pretty Reckless - Theory Of A Deadman - Tremonti - We Came As Romans

Offical:

Alien Weaponry - Architects - Atreyu - Avantasia - Batushka - Brian Downey's Alive And Dangerous - Crownshift - Drug Church - Dying Wish - Eisbrecher - Fear Factory - Floatsam and Jetsam - Health - Heart - Mammoth WVH - Ne Obliviscaris - P.O.D. - The Last Internationale - Thursday - Underoath - Uriah Heep
Waarom noemen we het nogsteeds een leak. Het was overduidelijk een fake.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Zal wel alleen in de usa zijn.
Cruesome twosome tour o.i.d.
Is best vaak alleen in de usa, daar zijn ze groter dan hier. Filter komt helemaal weinig in Europa.

Waarom noemen we het nogsteeds een leak. Het was overduidelijk een fake.
Fake zou ik het niet noemen. Kwam van een band zelf. Stonden gewoon de bands op die Graspop op dat moment op het oog had. Uiteindelijk bleken Limp Bizkit en Mr Bungle bv ook te kloppen. Ik zou er ook niet van verschieten als we er nog enkele van geleakte poster te goed hebben. John Coffey bv gaf in een reactie van een fan aan (de fan vroeg of de leak klopte of ik weet al niet meer de concrete vraag) aan dat ze er spelen maar het nog niet mochten zeggen. Dat zeiden ze met smilleys

Het geeft bovendien ook aan dat Graspop bv best Breaking Benjamin eens wil boeken. Er zullen wel gesprekken zijn geweest, maar misschien verzet de band hun Europe tour naar 2025. Het feit dat de zanger vliegangst heeft, maakt het er qua planning met de boot mogelijks ook niet makkelijker op denk ik?


Frog Leap is dan zo'n band die ik echt eens graag zie op Graspop. Hopelijk worden die ook nog gedropt bij de laatste bekendmaking
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Jij bent af 😜

Edit: ohnee wacht ik heb zelf net iedereen lopen vertellen wat je in zo’n geval zegt
jeff bridges fgc GIF
Haha dan zijn er wel meer af ben ik bang.
Ik heb ook 10x liever Maiden dan Tool.
Maiden heb ik al erg vaak gezien, maar Tool ligt mij niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken