Graspop Metal Meeting 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Iets heel anders. Was het eigenlijk al bekend dat een token (skully) dit jaar 3,50 euro gaat kosten? Gevonden in het artikel over camping boneyard en het betalen van 1 skully à 3.50 euro voor een douchebeurt. Wat was de prijs vorig jaar?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Dan is nu de vraag of Live Nation dit jaar nog korting geeft in voorverkoop. Zowel voor Werchter als voor Graspop is die nog steeds niet beschikbaar.

Ik dacht dat er hier een keer iemand had gezegd dat de skullies nu rechtstreeks via Graspop zouden gaan ivm dat digitale bandje. Maar geen idee of dat verder klopt uiteraard
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Bekijk bijlage 7876
Zo, weten we dat ook weer. ;)
Zat al te kijken waarom Nightwish in het lijstje stond en ik niemand herkende van Nightwish. maar dat was dus gewoon de bassist die pas net bij de band zit.
vind dat ene nummer dat ze hebben wel interessant klinken trouwens, dus ben benieuwd waar ze nog mee gaan komen.
ze staan op zondag dus dat is wel positief voor mij
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en MetalLimbo

Auryn37

Playlistbediener
25 aug 2023
15
28
Weet iemand of Corey Taylor vooral eigen werk brengt of ook bekende hits van stone sour bvb? Ik vind zelf op internet de ene keer eigen werk, de andere keer ook stone sour en slipknot hits.. vraag me of af het de moeite is dan, in het laatste geval voor mij wel. Alvast sorry voor mogelijke spoilers.
Wij zijn in tilburg geweest en het is een mooie mix van alles eigenlijk, van ieder project een paar nummers. Voor mij sowieso de moeite om het nog eens te beleven :)
 

Auryn37

Playlistbediener
25 aug 2023
15
28
Zal er wel een spoiler tag op zetten voor de mensen die het niet willen weten.

Ik verwacht een combinatie van eigen werk, slipknot nummers en stone sour nummers. (en spongebob) Zie hieronder de setlist van zijn world tour in 2023. Al weet ik natuurlijk niet of hij op festivals een soortgelijke setlist aanhoud.

Bekijk bijlage 7871

Zelf hoop ik vooral op song 3 en andere stone sour nummers aangezien ik die band nooit live ga kunnen meemaken.
Song 3 deed hij in Tilburg dus die kans zit er wel in.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
264
407
Trouwens de eerste 2 jaar dat ik naar GMM kom en de 'huisband' Iron Maiden komt 2 jaar niet :cry: Gelukkig dat ik ze vorig jaar nog in Ziggo Dome heb gezien met een volledige show. Was top. Maar ik begrijp dat er een bepaalde gewenning optreedt bij de mensen die al jaren gaan als ze bijna elk jaar komen natuurlijk.

Heb Maiden ook nog nooit gezien. Vind het daarom wel grappig dat ik Bruce (solo) eerst zie voordat ik Iron Maiden zie😂. K ga zeker er vooraan staan!

Ben ondertussen nog druk bezig met in luisteren maar begin echt te vrezen voor de timetable. Ben erg bang dat veel bands clashen(kga van Rotting Christ naar Heart😅) zolang Ice nine kills maar niet clasht. Want die ga ik niet voor een 2e x missen!
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
361
519
Don’t know if anyone made it, but here’s the difference between leaked and official poster. The bands which are on both posters are not included

Leaked:

A Day To Remember - Animals As Leaders - Breaking Benjamin - Bullet For My Valentine - Casey - Cavalera - Fit For An Autopsy - Frog Leap - John Coffey - Mudvayne - Nightranger - Static Dress - Stone Temple Pilots - Suicide Silence - The Dead Daisies - The Pretty Reckless - Theory Of A Deadman - Tremonti - We Came As Romans

Offical:

Alien Weaponry - Architects - Atreyu - Avantasia - Batushka - Brian Downey's Alive And Dangerous - Crownshift - Drug Church - Dying Wish - Eisbrecher - Fear Factory - Floatsam and Jetsam - Health - Heart - Mammoth WVH - Ne Obliviscaris - P.O.D. - The Last Internationale - Thursday - Underoath - Uriah Heep
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Alice Cooper, Rob Zombie, Ministry en Filter gaan samen touren.....zou niet gek zijn om deze 4 samen op GMM te zien....kans ??
Als dit een Amerikaanse tour is, dan is de kans dat dit naar Graspop komt nihil (als pakket bedoel ik)
UIteraard zijn de losse bands nog steeds kanshebbers als ze in juni in Europa touren, maar zo te zien zijn deze 3 bands niet in de buurt tijdens Graspop
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Don’t know if anyone made it, but here’s the difference between leaked and official poster. The bands which are on both posters are not included

Leaked:

A Day To Remember - Animals As Leaders - Breaking Benjamin - Bullet For My Valentine - Casey - Cavalera - Fit For An Autopsy - Frog Leap - John Coffey - Mudvayne - Nightranger - Static Dress - Stone Temple Pilots - Suicide Silence - The Dead Daisies - The Pretty Reckless - Theory Of A Deadman - Tremonti - We Came As Romans

Offical:

Alien Weaponry - Architects - Atreyu - Avantasia - Batushka - Brian Downey's Alive And Dangerous - Crownshift - Drug Church - Dying Wish - Eisbrecher - Fear Factory - Floatsam and Jetsam - Health - Heart - Mammoth WVH - Ne Obliviscaris - P.O.D. - The Last Internationale - Thursday - Underoath - Uriah Heep
Echt wel veel gemengde gevoelens, staan veel bands in het bovenste rijtje die ik graag had gezien maar daar tegenover ook weer veel bands in het onderste rijtje waar ik erg blij mee ben dat ze zijn toegevoegd.

ik zal maar alvast gaan hopen voor 2025 dat breaking benjamin en mudvayne alsnog deze kant op komen. ADTR wil ik ook nog wel eens zien, kon in 2022 slechts de halve show zien door een clash.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.182
Echt wel veel gemengde gevoelens, staan veel bands in het bovenste rijtje die ik graag had gezien maar daar tegenover ook weer veel bands in het onderste rijtje waar ik erg blij mee ben dat ze zijn toegevoegd.

ik zal maar alvast gaan hopen voor 2025 dat breaking benjamin en mudvayne alsnog deze kant op komen. ADTR wil ik ook nog wel eens zien, kon in 2022 slechts de halve show zien door een clash.
Voor mij absoluut official >>> leaked.
Alleen de namen Avantasia, Uriah Heep, Heart en Ne Obliviscaris al kunnen mij ieder op zichzelf veel beter bekoren dan het hele leaked rijtje.
Heerlijk momentje was dat om al die namen een voor een op de poster te ontdekken! 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.182
Zat al te kijken waarom Nightwish in het lijstje stond en ik niemand herkende van Nightwish. maar dat was dus gewoon de bassist die pas net bij de band zit.
vind dat ene nummer dat ze hebben wel interessant klinken trouwens, dus ben benieuwd waar ze nog mee gaan komen.
ze staan op zondag dus dat is wel positief voor mij
Klopt, de opvolger van Marco Hietala, dus die heeft wel aardig grote schoenen te vullen. ;)

Dat zie je natuurlijk wel vaker, dat zo'n 'supergroup' (dat begrip is overigens de laatste jaren ook wel een beetje aan inflatie onderhevig) hype probeert te creëren door het droppen van bekende(re) bands, ook als de bewuste leden maar relatief kort en/of summier met die betrokken zijn (geweest). Was ook een beetje het punt van m'n beetje protserige post, het ontleden van zo'n hype.

Zo zie je dus dat die beschrijving 'The members familiar from the ranks of Finland’s finest export titans like Nightwish, Children Of Bodom & Wintersun,' technisch gezien helemaal correct is, maar dat het dus in principe gaat om (met alle respect):
  • de bassist van Wintersun (een grotendeels inactief eenmansproject dat gebruik maakt van veredelde sessiemuzikanten), en recent dus Nightwish;
  • een gitarist die de laatste paar jaartjes bij COB/BAM heeft gespeeld (uiteraard in de schaduw van briljante gitarist Alexi Laiho);
  • de huidige drummer van Finntroll;
  • een vrij onbekende zanger (in ieder geval buiten Finland/Scandinavië).
Het is dan ook een typisch vriendenbandje van mensen die elkaar kennen van vorige bands als Norther, Naildown en Amberian Dawn.

Eerste single klinkt inderdaad zeker niet verkeerd, hoewel ook niet superboeiend.
Ik zal er sowieso ook wel staan (voorbehoudens clashes e.d.), al is het maar omdat ze een van de weinige (of zelfs enige?) melodic death metal bands op de affiche zijn..
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.657
Voor mij absoluut official >>> leaked.
Alleen de namen Avantasia, Uriah Heep, Heart en Ne Obliviscaris al kunnen mij ieder op zichzelf veel beter bekoren dan het hele leaked rijtje.
Heerlijk momentje was dat om al die namen een voor een op de poster te ontdekken! 😊
Ik ben het hier volmondig mee eens! De officiële rij namen maakt me zoveel blijer dan waar Kamelot mee kwam
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.182
Ik ben het hier volmondig mee eens! De officiële rij namen maakt me zoveel blijer dan waar Kamelot mee kwam
Ja, zo zie je maar dat de ene worp de andere niet is, en dat een of enkele namen voor iedereen persoonlijk een gigantisch verschil kunnen maken. :)

Dat gezegd hebbende: hoe zit het dan nu met Dimmu Borgir en Zeal & Ardor..?? :unsure:
Daar weten we dus nog steeds niet van of ze überhaupt naar België komen.
GMM kan natuurlijk nog steeds, al lijkt die kans me nu al een stuk kleiner, en Alcatraz heeft ook nog maar een naam of 3-4 te gaan (waarvan mogelijk nog wel één van het formaat DB of Z&A, maar waarschijnlijk niet allebei).
Of zouden ze toch allebei op Lokerse Feesten staan (zou ik natuurlijk ook prachtig vinden, aangezien ik daar nu ook een ticket voor heb ;) )?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
87
158
Heb Maiden ook nog nooit gezien. Vind het daarom wel grappig dat ik Bruce (solo) eerst zie voordat ik Iron Maiden zie😂. K ga zeker er vooraan staan!

Ben ondertussen nog druk bezig met in luisteren maar begin echt te vrezen voor de timetable. Ben erg bang dat veel bands clashen(kga van Rotting Christ naar Heart😅) zolang Ice nine kills maar niet clasht. Want die ga ik niet voor een 2e x missen!
Check, hier hetzelfde voor I9K. Bij mij wordt vooral zaterdag een clashfest vrees ik o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken