Graspop Metal Meeting 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.335
Haha dan zijn er wel meer af ben ik bang.
Ik heb ook 10x liever Maiden dan Tool.
Maiden heb ik al erg vaak gezien, maar Tool ligt mij niet.
Maiden blijf ik leuk vinden, maar ben er eerlijk gezegd wel een beetje op uitgekeken. Ga er geen kaartje voor kopen.

Tool daarentegen… hallo Graspop, daar ben ik weer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Haha dan zijn er wel meer af ben ik bang.
Ik heb ook 10x liever Maiden dan Tool.
Maiden heb ik al erg vaak gezien, maar Tool ligt mij niet.
Ja over smaak valt nooit te twisten. Cliché, maar oh zo waar.

Al hoop ik wel dat de mensen die zelf niet van Tool houden, het wel kunnen opbrengen om er op z'n minst niet over te gaan klagen. Lijkt me fijn als iedereen zich beseft dat dit voor Graspop echt een extreem goede boeking is, getuige ook hoe snel die donderdag uitverkocht was. Gun elkaar dat ook een beetje. Zo heb ik zelf heel weinig met Bring Me The Horizon, maar ik was wel oprecht blij toen ze aangekondigd werden als headliner. Simpelweg omdat ik weet dat het voor heel veel mede-Graspoppers geweldig is om de grootste band uit hun favoriete genre met een headlineproductie aan het werk te gaan zien.
 

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
81
150
Ja over smaak valt nooit te twisten. Cliché, maar oh zo waar.

Al hoop ik wel dat de mensen die zelf niet van Tool houden, het wel kunnen opbrengen om er op z'n minst niet over te gaan klagen. Lijkt me fijn als iedereen zich beseft dat dit voor Graspop echt een extreem goede boeking is, getuige ook hoe snel die donderdag uitverkocht was. Gun elkaar dat ook een beetje. Zo heb ik zelf heel weinig met Bring Me The Horizon, maar ik was wel oprecht blij toen ze aangekondigd werden als headliner. Simpelweg omdat ik weet dat het voor heel veel mede-Graspoppers geweldig is om de grootste band uit hun favoriete genre met een headlineproductie aan het werk te gaan zien.
Natuurlijk, ik zou mezelf geen echte Tool fan noemen, maar ik vind wél dat ze enkele erg goede nummers hebben. Daarnaast ben ik vooral benieuwd naar hun show, kan wel speciaal worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.225
7.488
Ja over smaak valt nooit te twisten. Cliché, maar oh zo waar.

Al hoop ik wel dat de mensen die zelf niet van Tool houden, het wel kunnen opbrengen om er op z'n minst niet over te gaan klagen. Lijkt me fijn als iedereen zich beseft dat dit voor Graspop echt een extreem goede boeking is, getuige ook hoe snel die donderdag uitverkocht was. Gun elkaar dat ook een beetje. Zo heb ik zelf heel weinig met Bring Me The Horizon, maar ik was wel oprecht blij toen ze aangekondigd werden als headliner. Simpelweg omdat ik weet dat het voor heel veel mede-Graspoppers geweldig is om de grootste band uit hun favoriete genre met een headlineproductie aan het werk te gaan zien.
Precies dit inderdaad, ik vind maiden ook helemaal niks maar ik respecteer dat het een grote band is die veel mensen willen zien en veel tickets verkoopt en dat ze dus altijd geboekt zullen worden als ze beschikbaar zijn. Ook boekingen als Ghost of Gojira vorig jaar had ik niks mee maar vond het heel vet dat de organisatie nieuwe bands de kans geeft om die headline spot te pakken.

EDIT: Gojira heeft me uiteindelijk wel overtuigd trouwens
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
Fake zou ik het niet noemen. Kwam van een band zelf. Stonden gewoon de bands op die Graspop op dat moment op het oog had. Uiteindelijk bleken Limp Bizkit en Mr Bungle bv ook te kloppen. Ik zou er ook niet van verschieten als we er nog enkele van geleakte poster te goed hebben. John Coffey bv gaf in een reactie van een fan aan (de fan vroeg of de leak klopte of ik weet al niet meer de concrete vraag) aan dat ze er spelen maar het nog niet mochten zeggen. Dat zeiden ze met smilleys

Het geeft bovendien ook aan dat Graspop bv best Breaking Benjamin eens wil boeken. Er zullen wel gesprekken zijn geweest, maar misschien verzet de band hun Europe tour naar 2025. Het feit dat de zanger vliegangst heeft, maakt het er qua planning met de boot mogelijks ook niet makkelijker op denk ik?


Frog Leap is dan zo'n band die ik echt eens graag zie op Graspop. Hopelijk worden die ook nog gedropt bij de laatste bekendmaking
Misschien komt Frog Leap uiteindelijk niet op de poster te staan, maar staat het toch op GMM als entertainment in het Classic Rock Café (hoewel waarschijnlijk iets te groot daarvoor)?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en won666

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Misschien komt Frog Leap uiteindelijk niet op de poster te staan, maar staat het toch op GMM als entertainment in het Classic Rock Café (hoewel waarschijnlijk iets te groot daarvoor)?
zou het niet 1 van de afterparty bands kunnen zijn?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
denk je serieus dat de band Kamelot voor hun plezier een eigen Graspop poster heeft zitten maken met fake namen erop?
er is niets fake aan, was gewoon een voorlopige versie van de line up die uiteindelijk anders is uitgepakt
Precies, en daarnaast hoorden we ook (via @jimmywe of iemand anders?) dat de sfeer op bureau GMM te snijden was na die leak.
Waarom zouden die zich druk maken om een nepleak?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
zou het niet 1 van de afterparty bands kunnen zijn?
Ook mogelijk, misschien nog wel een betere optie.
Frog Leap kan volgens mij aardig wat volk trekken, wat overdag in het CRC wellicht te druk en onverantwoord zou zijn.
's Nachts in de Metal Dome is dat uiteraard geen enkel probleem, hoewel dat ergens ook weer zonde zou zijn voor al dat volk wat ze overdag wel zou gaan zien (niet iedereen wil/kan immers tot diep in de nacht doorfeesten).
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.181
1.240
CRC is inderdaadte te klein denk ik voor Frog Leap. Nachtact in de dome zou wel kunnen mijn inziens.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.661
5.137
CRC is inderdaadte te klein denk ik voor Frog Leap. Nachtact in de dome zou wel kunnen mijn inziens.
Ja, maar waarschijnlijk zijn ze daarvoor niet alleen te groot, maar dus ook te duur.
Ook al is het 'maar' een cover band, ze staan inderdaad relatief hoog op vele affiches.
Niet echt te vergelijken meer met een Bizkit Park, Present Danger of The Perfect Tool, denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Paddy

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Filter speelt in maart 2x in Nederland
Klopt en in de Trix. De laatste keer was in 2019 volgens mij.
Haha dan zijn er wel meer af ben ik bang.
Ik heb ook 10x liever Maiden dan Tool.
Maiden heb ik al erg vaak gezien, maar Tool ligt mij niet.
Ik herken het. Tool is een redelijk grote naam en de eerste keer op GMM, waardoor het wel iets unieks heeft.
Toch schat ik de kans groot dat ik ergens anders sta.
Ik deel een vand altijd op 2 manieren in, 1 is persoonlijke smaak (kan ik alles meebleren?) en "nieuwe/unieke namen" (wil ik de naam afstrepen?)
Als ik dan naar de headliners van dit jaar kijk, staat Tool helemaal onderaan mijn lijstje, terwijl ze "specialer/duurder" zijn dan bijvoorbeeld Scorpions, Judas Priest of Avenged Sevenfold.
Ik zal eerder FFDP en Alice Cooper gaan kijken, terwijl ik Tool veel meer een headliner vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet en Alma

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
273
457
Het is mij opgevallen dat de verdeling van de dagen voor mij exact hetzelfde is als vorig jaar
Beide edities is de zaterdag veruit de beste dag en de zondag veruit de zwakste dag
Zaterdag >>> Donderdag > Vrijdag >>> Zondag
Hoe ziet dit er voor jullie uit? :)

Zaterdag is voor mij absoluut de zwakste dag met maar 3 bands die mij aanspreken.

Donderdag en zondag zijn goeie dagen, maar vrijdag springt er ver bovenuit.

Vrijdag >> donderdag > zondag >> zaterdag
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.411
2.951
Bij mij is het:
Zondag>vrijdag>zaterdag>donderdag.

Maar de verschillen zijn wel minimaal. Ik heb de zondag bovenaan gezet omdat ik vorig jaar Machine Head heb gemist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken