Graspop Metal Meeting 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Hoe kan je nu niet tevreden zijn over het metalgehalte van de nieuwkomers als Heart erbij komt? Ik denk dat alleen Toto nog bruter is.

Breaking Benjamin is misschien exclusief, maar zeker niet groot genoeg voor wat hierboven wordt verwacht. Door hun gebrek aan touren is daar gewoon een te groot "wie???" gehalte.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Met BMTH, Architects, While she sleeps heb je wel echt de grootste britse metalcore allemaal in 1 keer te pakken, mooi rijtje om op 1 van de mainstages te zetten. Ik verwacht hier eigenlijk ook nog wel een gastoptreden ergens, volgens mij zijn het allemaal goede vrienden van elkaar.
Ook nog Ice NIne Kills die ineens een logo band zijn geworden trouwens
Zal wel weer 1 mainstage vol metalcore staan op zaterdag net als vorig jaar
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
840
2.459
Voor de liefhebber:


Hierin even een overzicht opgenomen van de nieuwe namen. Welke volledig nieuw zijn, en welke Kamelot al gelekt had. Ook de namen die wél op de Kamelot poster stonden, maar voorlopig nog niet officieel zijn aangekondigd!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.408
6.704
En als we het over echte metal hebben, waar hebben we het dan over?

Keurige worp trouwens! Alien Weaponry, Turnstile, Heart, HEALTH, Ne Obliviscaris, Batushka, Mr. Bungle en Rival Sons (en ik vergeet er nog een paar) zijn helemaal top. Alleen... ik ben gek genoeg nog steeds niet overtuigd.
Hmm, wel toevallig. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jij. Prima drop voor mij, met een aantal van de namen die jij noemt. Maar ook nog Uriah Heep en Heart die ik graag van mijn lijstje 'nog te zien' af zou schrappen. En Amaranthe, wat voor mij een soort guilty pleasure is. Zo is de line-up voor mij inmiddels op donderdag waanzinnig, zaterdag erg goed en zondag zeer acceptabel. Enkel de vrijdag blijft behoorlijk achter. Maar staat ook weer nét genoeg om me in elk geval een dag mee te kunnen amuseren.

En toch ben ik er nog niet over uit of ik wil gaan. Heel vreemd, want dat gevoel heb ik in 15 jaar Graspop bezoek nog niet eerder gehad. Ik sluit zeker niet uit dat ik er alsnog ga zijn, maar dus niet met de volle overtuiging die ik voorheen wel had.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Voor de liefhebber:


Hierin even een overzicht opgenomen van de nieuwe namen. Welke volledig nieuw zijn, en welke Kamelot al gelekt had. Ook de namen die wél op de Kamelot poster stonden, maar voorlopig nog niet officieel zijn aangekondigd!
Even afwachten wat er nog gebeurt, maar het idee dat niet alles van de Kamelot-poster maar wel een meerderheid uiteindelijk op de affiche zou belanden, lijkt voorlopig niet te kloppen.
 

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
Iemand per toeval limb bizkit wisselen tegen Avantasia ? Askings for a friend.

Ok, It's me, I'm the friend.


Vraag me wel af wie er niet gelukt dat Architects (wrs) moet vervangen. Komt wel goed uit 😎
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Is er trouwens een reden voor de schaarste op alle festivals om een degelijke line-up te krijgen? Is dat een gevolg van de covid-jaren, waardoor alles de voorbije jaren tourde en velen dit jaar overslaan? Of zijn daar financiële redenen voor?
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
840
2.459
Is er trouwens een reden voor de schaarste op alle festivals om een degelijke line-up te krijgen? Is dat een gevolg van de covid-jaren, waardoor alles de voorbije jaren tourde en velen dit jaar overslaan? Of zijn daar financiële redenen voor?
Er zijn dit jaar gewoon veel bands niet mogelijk doordat ze er of vorig jaar al stonden, of niet touren.
Gelukkig opent dat ook de mogelijkheid om minder bekende bands te ontdekken!
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Persoonlijk blijft de zondag de moeilijkste dag, slechts 2 van de 8 logobands wil ik zien en daaronder zit wel wat "hey, leuk, even passeren" maar ook weinig must-see.
 

RapidGnome

Playlistbediener
7 dec 2023
11
15
Hoe kan je nu niet tevreden zijn over het metalgehalte van de nieuwkomers als Heart erbij komt? Ik denk dat alleen Toto nog bruter is.

Breaking Benjamin is misschien exclusief, maar zeker niet groot genoeg voor wat hierboven wordt verwacht. Door hun gebrek aan touren is daar gewoon een te groot "wie???" gehalte.
Haha, lets agree to disagree dan. We gaan het zien
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.948
Het slechte nieuws is dat het om Faketushka gaat volgens de webpagina. Dat is werkelijk geen echte metal.
Ze linken in ieder geval een video van Faketushka inderdaad, maar ik heb nog goede hoop dat dat een foutje is. De echte versie is namelijk wel op festivaltour, en staat oa. ook op Hellfest. Maar ik weet nog niet zo snel hoe we hier nu uitsluitsel over kunnen krijgen...
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Ze linken in ieder geval een video van Faketushka inderdaad, maar ik heb nog goede hoop dat dat een foutje is. De echte versie is namelijk wel op festivaltour, en staat oa. ook op Hellfest. Maar ik weet nog niet zo snel hoe we hier nu uitsluitsel over kunnen krijgen...

Welke is de echte? Het is niet degene die op Hellfest speelt.

Lijkt erop dat de versie met de zanger op Hellfest en de rest van de band met nieuwe zanger op Graspop.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Avantasia on main stage, don’t know if anyone mentioned
Hoe kom je bij die info?
Ik zie 't nergens staan
Hopelijk komt gaat dit dan niet m'n plan om frontrow Pendulum te komen in de weg zitten gezien ik Avantasia ook moet zien. Weet niet waar ik die dan op de main moet verwachten?
Voor Judas Priest misschien op diezelfde stage? Want ze vallen heel erg uit de stijl bij FFDP, dan passen ze meer bij JP
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken