Graspop Metal Meeting 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Zeg en wat als Graspop aan het proberen is al die geleakte bands te cancellen en andere bands in de plek te boeken ? 😜🤣😂
 
  • Haha
Waarderingen: Wardibal

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
Wacht maar tot de klap dat Breaking Benjamin er niet op blijkt te staan.. 😝
Of (persoonsafhankelijk) Limp Bizkit, Tremonti, BFMV, Amaranthe, Turnstile, Night Ranger, Mr. Bungle, ... 😶
Dat is dus exact de reden waarom ik nog niet naar BB aan het luisteren ben, kwestie van hetzelf niet te jinxen 😅

Moet wel toegeven dat ik al naar paar andere leaked bands aan het luisteren ben, inclusief Mudvayne.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Dat is dus exact de reden waarom ik nog niet naar BB aan het luisteren ben, kwestie van hetzelf niet te jinxen 😅

Moet wel toegeven dat ik al naar paar andere leaked bands aan het luisteren ben, inclusief Mudvayne.
Same. Ik wacht met het luisteren van die bands tot ik weet dat ze er officieël staan.
Alleen BFMV en Limb bizkit kende ik al, maar nog nooit gezien dus hoop wel dat die komen
 
  • On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Zou toch wat zijn als uiteindelijk bijna niks van die gelekte poster klopt, zeg… van mij mag het hoor, ik ben niet wild over de meeste namen, zou best benieuwd zijn waar ze dan wel mee zouden komen. Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat de meeste er wel zullen staan. Zeker de namen die al andere Europese data bevestigd hebben.
Hier nog wat overgebleven kanshebbers die in/rond juni touren, maar nog niet zijn aangekondigd/gelekt, of op Werchter/Alcatraz staan (sommige namen kloppen wellicht niet, heb niet alles meer gecontroleerd; vetgedrukt en/of onderstreept wat ik graag resp. het liefst wil zien):

Accept
Amorphis
Angus McSix

Annisokay
Asphyx
Avantasia
Bad Religion

Beartooth
Betontod
Beyond The Black
Blackbriar

Boston Manor
Bowling For Soup
Brujeria
Brutal Sphincter
Bütcher
Canned Heat
Carcass
Cemetery Sun
Coffin Feeder
Crypta
Decapitated
Deez Nuts
Dimmu Borgir
Dogstar
Dream State
Dying Wish
Einar Solberg
Ensiferum
Fall Out Boy
Frank Carter & The Rattlesnakes
Gloryhammer
Guano Apes
Gutalax
HammerFall
Heilung

Holding Absence
Humanity’s Last Breath
Illumishade
Imminence
In Extremo
Insanity Alert
Jane's Addiction
Jelusick
KK's Priest
Knosis
Kontrust
Lacrimas Profundere
Leprous
Letzte Instanz
Lovebites
Mysticum
Nanowar Of Steel
Neck Deep
Necrophobic
Necrotted
Parasite Inc.
Pennywise
Persefone
Riverside
Royal Blood
Shores Of Null
Slomosa
Sonata Arctica
Stratovarius

Tankard
The Darkness
The Interrupters
The Last Internationale
The Offspring
Trollfest
Turmion Kätilöt
Underoath
Uriah Heep
Urne
Visions Of Atlantis
Vomitory
Xandria
Yngwie Malmsteen
Zeal & Ardor
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Dat is dus exact de reden waarom ik nog niet naar BB aan het luisteren ben, kwestie van hetzelf niet te jinxen 😅

Moet wel toegeven dat ik al naar paar andere leaked bands aan het luisteren ben, inclusief Mudvayne.
Ach, ik luister gewoon alles, ook al wordt het gecanceld (dat risico behoudt je toch met iedere band).
Dan is het maar een investering voor een andere keer, ooit ga ik die bands dan toch wel zien. ;)

Voor mij persoonlijk zitten er tussen de gelekte namen toch al geen absolute must-sees (Turnstile nog wel enigszins), dus zou de klap niet al te groot zijn mochten er bands afvallen.
Sowieso kan de teleurstelling eigenlijk niet meer groter worden dan vorig jaar, na de late afmeldingen van Coheed & Cambria (zoveel beluisterd vorig jaar dat ze bovenaan mijn Recap stonden) en Draconian, die pijn zit nog diep... 😩😢
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Kans op knocked loose? Komen met nieuwe plaat, in maart in trix
Wel nog geen aankondigingen in Europa denk ik voor de zomerfestivals
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
22
47
Hier nog wat overgebleven kanshebbers die in/rond juni touren, maar nog niet zijn aangekondigd/gelekt, of op Werchter/Alcatraz staan (sommige namen kloppen wellicht niet, heb niet alles meer gecontroleerd):

Accept
Alestorm
Amorphis
Angus McSix
Annisokay
Asphyx
Avantasia
Bad Religion
Beartooth
Betontod
Beyond The Black
Billy Talent
Blackbriar
Boston Manor
Bowling For Soup
Brujeria
Brutal Sphincter
Bütcher
Canned Heat
Carcass
Cemetery Sun
Coffin Feeder
Crypta
Decapitated
Deez Nuts
Dimmu Borgir
Dogstar
Dream State
Dying Wish
Einar Solberg
Ensiferum
Fall Out Boy
Frank Carter & The Rattlesnakes
Gloryhammer
Guano Apes
Gutalax
HammerFall
Heilung
Holding Absence
Humanity’s Last Breath
Illumishade
Imminence
In Extremo
Insanity Alert
Jane's Addiction
Jelusick
KK's Priest
Knosis
Kontrust
Lacrimas Profundere
Leprous
Letzte Instanz
Lovebites
Mysticum
Nanowar Of Steel
Neck Deep
Necrophobic
Necrotted
Parasite Inc.
Pennywise
Persefone
Queens Of The Stone Age
Rhapsody Of Fire
Riverside
Royal Blood
Shores Of Null
Slomosa
Sonata Arctica
Tankard
The Darkness
The Interrupters
The Last Internationale
The Offspring
Trollfest
Turmion Kätilöt
Underoath
Uriah Heep
Urne
Visions Of Atlantis
Vomitory
Xandria
Yngwie Malmsteen
Zeal & Ardor
Dit zijn de namen waar ik enthousiast van zou worden! Maar sommige bands lijken me veel te groot (Queens of the Stone Age bijvoorbeeld) om nog niet aangekondigd te zijn, Avantasia ook. Alestorm heeft helaas al gezegd dat ze niet naar GMM komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Dit zijn de namen waar ik enthousiast van zou worden! Maar sommige bands lijken me veel te groot (Queens of the Stone Age bijvoorbeeld) om nog niet aangekondigd te zijn, Avantasia ook. Alestorm heeft helaas al gezegd dat ze niet naar GMM komen.
Klopt, Alestorm en QOTSA had ik eruit moeten filteren, inmiddels aangepast, met favorieten. :)
Avantasia blijf ik nog lekker even op hopen tegen beter weten in.. 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
Dit zijn de namen waar ik enthousiast van zou worden! Maar sommige bands lijken me veel te groot (Queens of the Stone Age bijvoorbeeld) om nog niet aangekondigd te zijn, Avantasia ook. Alestorm heeft helaas al gezegd dat ze niet naar GMM komen.
Misschien, dat dat Alestrom weer wel kans maakt indien er een andere band niet kan.. proberen ze in hetzelfde genre te vervangen dan of kijken ze eerder naar het podium?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Kans op knocked loose? Komen met nieuwe plaat, in maart in trix
Wel nog geen aankondigingen in Europa denk ik voor de zomerfestivals
ik zou het hopen, weinig hardcore bands die een trix uitverkopen, en zeker op een weekje tijd.

schrap dat, weinig bands tout court die zo snel een trix uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
Klopt, Alestorm en QOTSA had ik eruit moeten filteren, inmiddels aangepast, met favorieten. :)
Avantasia blijf ik nog lekker even op hopen tegen beter weten in.. 😋
Heb er idd iets van gelezen enige pagina's terug. Begrijp niet goed waarom ze die niet willen boeken, hier op het forum is toch al goed te zien dat velen er fan van zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.087
Misschien, dat dat Alestrom weer wel kans maakt indien er een andere band niet kan.. proberen ze in hetzelfde genre te vervangen dan of kijken ze eerder naar het podium?
Alestorm is altijd wel een makkelijke vervanger, ja. Die touren zowat 365 dagen het jaar (dit jaar 366 ;) ), en doen volgens mij totaal niet moeilijk over waar ze staan ofzo (heb ze al net zo vaak in piepkleine zaaltjes gezien als op grote main stages).
Nog meer voor de hand liggend is een band als Fleddy Melculy, die zullen wel op speed dial staan bij de organisatie.

Over het algemeen lijken ze wel vervangers binnen een bepaald genre te zoeken (zoals afgelopen jaar Vanaheim voor Saltatio Mortis). Misschien eens een overzichtje van proberen te maken binnenkort. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lars.

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Beartooth gaat doen uiteindelijk. In eerste instantie had ik ze wel afgeschreven toen ze met die uitgebreide tour kwamen in het najaar (2x 013, 2x AB) maar ik zie dat ze wel op Rock Am Ring en Rock Im Park staan, dus het zou wellicht nog kunnen dat ze wachten tot hun zaalshows wat meer tickets hebben verkocht en dan alsnog meer festivals aankondigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
162
176
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Beartooth gaat doen uiteindelijk. In eerste instantie had ik ze wel afgeschreven toen ze met die uitgebreide tour kwamen in het najaar (2x 013, 2x AB) maar ik zie dat ze wel op Rock Am Ring en Rock Im Park staan, dus het zou wellicht nog kunnen dat ze wachten tot hun zaalshows wat meer tickets hebben verkocht en dan alsnog meer festivals aankondigen.
@jimmywe gokte dat zij de slope op RW zouden doen. Wat ik wel qua podium zowel als festival wel zonde zou vinden.

Langs de andere kant is er zo weer een kleine kans dat men zondag daar iets boeiender zal zijn als momenteel het geval is.

ik hoop ze hoe dan ook wel ergens in België te zien dit jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
@jimmywe gokte dat zij de slope op RW zouden doen. Wat ik wel qua podium zowel als festival wel zonde zou vinden.
dat was volgens mij niets meer dan een wilde gok, dat zei hij er ook later bij geloof ik
ik hoop ze hoe dan ook wel ergens in België te zien dit jaar
als je ze hoe dan ook wilt zien kun je natuurlijk ook een ticket kopen voor de AB ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken