Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.333
Ik lees hier veel glammetal/glamrock namen. Ik zou graag H.E.A.T., POODLES, EUROPE, BLACKRAIN, HARDCORE SUPERSTAR, FREAK KITCHEN, BACKYARD BABIES en SANTA CRUS zien.
Op EUROPE na zijn ze minder te zien in Belgie en Nederland.

Europe gaat niet gebeuren, die staan als headliner op Alcatraz, die zaterdag daar vindt je misschien wel wat? Ook Dokken en Vengeance daar
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
Europe gaat niet gebeuren, die staan als headliner op Alcatraz, die zaterdag daar vindt je misschien wel wat? Ook Dokken en Vengeance daar
Dat valt net verkeerd, dus helaas.
Ik lees hier steeds Motley Crue, maar voor de liefhebbers hebben we veel goedkopere en mistens zo goede bands. Vooral Poodles spelen echt strak.


 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Weet niet hoe je hier bij komt maar in 2022 was dit gewoon iemand uit het publiek en niet een ingehuurde actrice of iets dergelijks die met ze mee tourt. Zie ook @Jamel zijn bericht van de vorige keer dat er deze discussie hadden.
Dan moet je er wel voor de eerlijkheid en volledigheid ook zijn tweede bericht erbij zetten, waarin hij zegt het niet helemaal zeker te weten. ;)

Het kan natuurlijk ook best een combinatie van beide zijn, soms een ingehuurde actrice, soms iemand uit het publiek, en soms ook gewoon geen dame op het podium (zoals bv. Hellfest 2022, in hetzelfde weekend als GMM).
Een ingehuurde actrice zou ook niet bepaald onlogisch zijn, aangezien je niet bij ieder optreden tientallen Aziatische dames op de eerste rijen kunt verwachten. En als die paar die er zijn niet willen, sta je als band ook voor lul..

Maar als @Jamel gelijk heeft, wat best het geval zal zijn, dan moet zo'n dame in eerste instantie nog steeds uit vrije wil het podium op zijn gegaan, en waarschijnlijk ook wel een aardig idee hebben gehad van wat er zou gaan gebeuren (ik ga ervanuit dat ze de band al kende, aangezien ze ver vooraan stond).
Ook vraag ik me af of ze niet al op weg naar het podium door iemand is gevraagd of ze daar ok mee is (het zijn wel Amerikanen natuurlijk, die hebben geen zin in juridisch gezeik). In enkele live filmpjes die ik kan vinden, komt de dame via de zijkant het podium op, en is ze dus al even backstage geweest.

Hoe dan ook kan ik me niet voorstellen dat iemand het podium opgaat die daar echt geen zin in heeft.
De band, die dit al vaker gedaan hebben, zullen ook wel goed kunnen inschatten welke dames dat wel en niet willen, en niet iemand gaan proberen over te halen die al resoluut nee heeft gezegd.

Uiteraard behoudt iedereen het recht zich te bedenken, en als ze het op een gegeven moment niet meer leuk vond, had ze gewoon direct van het podium af kunnen lopen.
Ik snap natuurlijk ook dat dat wellicht makkelijk gezegd is, en dat groepsdruk heel lastig kan zijn, en dat vrouwen daar mogelijk meer last van hebben dan mannen.
Maar dat neemt niet weg dat de meeste vrouwen daar volledig uit vrije wil staan, en we ze niet allemaal zielig hoeven te vinden.
Sterker nog, het gros van die dames staat gewoon volop en zichtbaar te genieten, niet alle vrouwen zijn immers hetzelfde.

Een band als Steel Panther bewandelt een grijs moreel gebied, maar dat maakt het voor velen ook juist zo leuk, want dat brengt een zekere vorm van spanning. Dat geldt eveneens voor andere vormen van entertainment, zoals film, tv of stand-up comedy (of wat te denken van andere kunstvormen als schilderijen, literatuur, poëzie, etc.). Controversiële onderwerpen en uitingen trekken de aandacht en scoren nu eenmaal goed, dat geldt al zo lang als de mensheid oud is.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
En zo is de tweedepagina met een nieuwe steel panther discussie aangesneden.
Wanneer nog eens electric callboy? Is ook weer tijdje geleden.
En wat is er nu weer mis met Electric Callboy?
Mag daar ook niet meer over gepraat worden, of ligt dat te gevoelig?
Nog meer bands die off-limits zijn..? 😯
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Dan moet je er wel voor de eerlijkheid en volledigheid ook zijn tweede bericht erbij zetten, waarin hij zegt het niet helemaal zeker te weten. ;)

Het kan natuurlijk ook best een combinatie van beide zijn, soms een ingehuurde actrice, soms iemand uit het publiek, en soms ook gewoon geen dame op het podium (zoals bv. Hellfest 2022, in hetzelfde weekend als GMM).
Een ingehuurde actrice zou ook niet bepaald onlogisch zijn, aangezien je niet bij ieder optreden tientallen Aziatische dames op de eerste rijen kunt verwachten. En als die paar die er zijn niet willen, sta je als band ook voor lul..

Maar als @Jamel gelijk heeft, wat best het geval zal zijn, dan moet zo'n dame in eerste instantie nog steeds uit vrije wil het podium op zijn gegaan, en waarschijnlijk ook wel een aardig idee hebben gehad van wat er zou gaan gebeuren (ik ga ervanuit dat ze de band al kende, aangezien ze ver vooraan stond).
Ook vraag ik me af of ze niet al op weg naar het podium door iemand is gevraagd of ze daar ok mee is (het zijn wel Amerikanen natuurlijk, die hebben geen zin in juridisch gezeik). In enkele live filmpjes die ik kan vinden, komt de dame via de zijkant het podium op, en is ze dus al even backstage geweest.

Hoe dan ook kan ik me niet voorstellen dat iemand het podium opgaat die daar echt geen zin in heeft.
De band, die dit al vaker gedaan hebben, zullen ook wel goed kunnen inschatten welke dames dat wel en niet willen, en niet iemand gaan proberen over te halen die al resoluut nee heeft gezegd.

Uiteraard behoudt iedereen het recht zich te bedenken, en als ze het op een gegeven moment niet meer leuk vond, had ze gewoon direct van het podium af kunnen lopen.
Ik snap natuurlijk ook dat dat wellicht makkelijk gezegd is, en dat groepsdruk heel lastig kan zijn, en dat vrouwen daar mogelijk meer last van hebben dan mannen.
Maar dat neemt niet weg dat de meeste vrouwen daar volledig uit vrije wil staan, en we ze niet allemaal zielig hoeven te vinden.
Sterker nog, het gros van die dames staat gewoon volop en zichtbaar te genieten, niet alle vrouwen zijn immers hetzelfde.

Een band als Steel Panther bewandelt een grijs moreel gebied, maar dat maakt het voor velen ook juist zo leuk, want dat brengt een zekere vorm van spanning. Dat geldt eveneens voor andere vormen van entertainment, zoals film, tv of stand-up comedy (of wat te denken van andere kunstvormen als schilderijen, literatuur, poëzie, etc.). Controversiële onderwerpen en uitingen trekken de aandacht en scoren nu eenmaal goed, dat geldt al zo lang als de mensheid oud is.
Een hele post met aannames en veronderstellingen.

Ik heb inmiddels een tijdje terug het verhaal kunnen verifiëren bij de dame waarvan ik dus al vermoedde dat het over haar ging. En als je het niet erg vindt, ga ik er, uit respect voor haar privacy, verder helemaal niets meer over zeggen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Een hele post met aannames en veronderstellingen.

Ik heb inmiddels een tijdje terug het verhaal kunnen verifiëren bij de dame waarvan ik dus al vermoedde dat het over haar ging. En als je het niet erg vindt, ga ik er, uit respect voor haar privacy, verder helemaal niets meer over zeggen.
Natuurlijk vind ik dat niet erg, het zou verder toch niets aan mijn verhaal veranderen.
Niet leuk voor die dame, maar zij lijkt me dan wel echt een uitzondering (zonder ook maar enige conclusie te trekken over haar).
Ja, ook dat is weer een aanname, maar laten we eerlijk zijn, 90% van dit hele forum bestaat uit aannames en veronderstellingen, tenminste dat veronderstel ik. ;)

Ik snap dat je je dit nu persoonlijk aantrekt, en je hoeft je daar ook niet voor te verdedigen, maar je kunt mij of anderen ook niet kwalijk nemen dat we daar met een iets ruimere blik naar kijken, en dat een anekdotisch geval daar weinig aan zal veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Natuurlijk vind ik dat niet erg, het zou verder toch niets aan mijn verhaal veranderen.
Niet leuk voor die dame, maar zij lijkt me dan wel echt een uitzondering (zonder ook maar enige conclusie te trekken over haar).
Ja, ook dat is weer een aanname, maar laten we eerlijk zijn, 90% van dit hele forum bestaat uit aannames en veronderstellingen, tenminste dat veronderstel ik. ;)

Ik snap dat je je dit nu persoonlijk aantrekt, en je hoeft je daar ook niet voor te verdedigen, maar je kunt mij of anderen ook niet kwalijk nemen dat we daar met een iets ruimere blik naar kijken, en dat een anekdotisch geval daar weinig aan zal veranderen.
Weet je, helemaal prima verder.

Als jij het schijnbaar (aanname op basis van het feit dat je er over door blijft gaan) vermakelijk vind dat een groepje 50ers een 19-jarig meisje ten overstaan van tienduizenden toeschouwers uitmaken voor Aziatische hoer en haar onder druk proberen te zetten om zich uit te kleden op het podium dan moet je dat zelf weten. Ik vind het, op z'n zachtst gezegd, zeer smakeloos.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Weet je, helemaal prima verder.

Als jij het schijnbaar (aanname op basis van het feit dat je er over door blijft gaan) vermakelijk vind dat een groepje 50ers een 19-jarig meisje ten overstaan van tienduizenden toeschouwers uitmaken voor Aziatische hoer en haar onder druk proberen te zetten om zich uit te kleden op het podium dan moet je dat zelf weten. Ik vind het, op z'n zachtst gezegd, zeer smakeloos.
Je zegt het gelukkig al zelf: ook dat is maar een aanname. ;)

Ik vind Steel Panther best een vermakelijke band, die aardige, aanstekelijke liedjes hebben en die ook nog eens prima spelen.
Echter na ze een paar keer gezien te hebben (met ook steeds dezelfde grapjes en imitaties e.d.), is de nieuwigheid er voor mij ook wel een beetje af, en hoef ik ze ook niet dringend opnieuw te zien (hangt van clashes en zin van het moment af).

De dames op het podium word ik eerlijk gezegd met m'n 45 jaar niet bepaald warmer of kouder van.
Laat ik het zo stellen, als ik tieten zou willen zien, dan zijn daar betere manieren voor.. 😅

Voor mij draait deze discussie echter volledig om vrije wil en zelfbeschikking, en dat is iets waar ik als liberaal wel zeer principieel voor sta!
Dat is dé reden waarom ik erover door blijf gaan (overigens door te reageren op anderen).
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Weet je, helemaal prima verder.

Als jij het schijnbaar (aanname op basis van het feit dat je er over door blijft gaan) vermakelijk vind dat een groepje 50ers een 19-jarig meisje ten overstaan van tienduizenden toeschouwers uitmaken voor Aziatische hoer en haar onder druk proberen te zetten om zich uit te kleden op het podium dan moet je dat zelf weten. Ik vind het, op z'n zachtst gezegd, zeer smakeloos.
Daarnaast, en dat is een secundaire reden, vind ik het feit dat iemand iets smakeloos vindt, geen reden om een bepaalde discussie te 'verbieden' of af te kappen in een vrij topic (ik zeg niet dat jij dat specifiek gedaan hebt). Je bent immers niet verplicht om iets te lezen of erop te reageren. Ook dat heeft alles te maken met vrije wil.

Als een discussie echt te ver zou gaan, of de sfeer in ernstige mate zou bedreigen (wat in mijn ogen nu absoluut niet het geval is, zolang iedereen nog netjes en respectvol met elkaar omgaat), is het natuurlijk zeer begrijpelijk wanneer iemand van team sfeerbeheer, of eenieder hier, daarop zou ingrijpen.
Maar buiten de mods heeft hier m.i. niemand het recht om anderen op te leggen waar ze het wel of niet over mogen hebben (een mening daarover geven mag uiteraard wel).

We zijn allang geen kneuterig forumpje meer waarin iedereen alles leest, en exact weet wat allemaal al dan niet besproken is.
Tussen al die honderden pagina's zullen onoverkomelijk berichten en zelfs hele discussies staan die je niet interesseren of zelfs tegenstaan.
Zolang dit topic niet opgesplitst kan of mag worden, wat nog steeds de consensus blijkt te zijn, zullen we dus elkaar moeten respecteren.
Als iets je niet bevalt, dan lees je het gewoon niet, dat doe ik ook continu.

Sorry verder als je het daar niet mee eens bent, het is zeker niet persoonlijk of kwalijk bedoeld.
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.817
Iemand hier ervaring met maar 1 nacht op de Boneyard camping overnachten? Is dat een beetje te doen?
Ga alleen donderdag en denk erover om toch te overnachten, want vermoed dat Tool pas na middernacht gedaan zal zijn. Dan vind ik het niet fijn om nog een uurtje naar huis te rijden.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Iemand hier ervaring met maar 1 nacht op de Boneyard camping overnachten? Is dat een beetje te doen?
Ga alleen donderdag en denk erover om toch te overnachten, want vermoed dat Tool pas na middernacht gedaan zal zijn. Dan vind ik het niet fijn om nog een uurtje naar huis te rijden.
Zelf geen ervaring mee, maar lijkt me perfect te doen. Er komen sowieso op donderdag nog heel wat weekend-mensen aan, dus plek is er nog wel als je op tijd komt. Mocht je vrienden hebben die woensdag al gaan kan je altijd bekijken om je tent al met hen mee te geven, zodat je bij hen een plekje hebt. Ook qua vertrek vrijdag zie ik geen enkel probleem, dus lijkt me een slimme beslissing om zo optimaal te kunnen genieten zonder te moeten denken aan nog huiswaarts gaan 's nachts.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Mark's Kal

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Sorry verder als je het daar niet mee eens bent, het is zeker niet persoonlijk of kwalijk bedoeld.
Ik wilde het er verder bij laten, omdat ik het gevoel heb er alles wel over te hebben gezegd. In elk geval tot het punt waar ik me nog comfortabel voel om over iemand anders te praten, zonder diegene haar medeweten. Want eerlijk gezegd voelt dat ongemakkelijk, maar dat is iets van mezelf.

Maar ik las je posts nog eens terug en zag deze laatste zin. En dan voelt het ook weer lullig om er helemaal niet meer op te reageren. Ik vatte het ook niet persoonlijk of kwalijk op. Ik denk dat het heel oké is dat een ieder een mening heeft over dit soort dingen en zeker als het met respect wordt verteld. Zoals hier ook gebeurt. Mijn oorspronkelijk inmenging ontstond nadat een ander lid destijds suggereerde dat ook in dit specifieke geval de persoon op het podium genoot van het moment, terwijl ik juist had gehoord dat dit door de persoon zelf anders werd beleefd. En ik vond dat de moeite waard om te benoemen. Waarna de oorspronkelijke poster ook heel netjes zijn woorden heeft gerectificeerd.

Dus lang verhaal kort, sorry is niet nodig. Ik balanceer zelf gewoon op een koord waar het gaat om enerzijds de behoefte om onterechte aannames over iemand die ik ken recht te zetten. En anderzijds ook weer niet teveel in het openbaar uit te willen wijden. Simpelweg omdat ik er niet bij was, het verhaal niet over mezelf gaat en ik me dus baseer op de ervaringen van iemand die niet meedoet in deze discussie. Ik denk dat ik het daar wel bij wil laten. Mochten er nog verdere vragen zijn, staat mijn PB-box uiteraard open. Al ga ik ook daar wel zorgvuldig afwegen wat ik wel en niet deel. Maar dat lijkt me, gelet op bovenstaande uitleg, ook niet meer dan logisch.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Iemand hier ervaring met maar 1 nacht op de Boneyard camping overnachten? Is dat een beetje te doen?
Ga alleen donderdag en denk erover om toch te overnachten, want vermoed dat Tool pas na middernacht gedaan zal zijn. Dan vind ik het niet fijn om nog een uurtje naar huis te rijden.
kleine toevoeging nog want @nikita heeft al uitgebreid gereageerd en het meeste al gezegd, in 2022 kwamen we op donderdag op de camping aan rond een uur of 11, en was er nog genoeg ruimte op de camping. dus zo lang je niet te laat aan komt, moet dat geen probleem zijn denk ik. ze proberen geloof ik ook op de woensdag wel op een deel van te camping te reserveren voor de mensen die op donderdag aan komen zodat niet de hele camping al vol staat.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Mark's Kal

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.420
Vorig jaar was er wel te weinig plek.
Er stonden laatkomers in de gangpaden, waar eerst niemand zou gestaan hebben.
Als je donderdag op tijd bent normaal geen probleem
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
196
270
Vorig jaar was er wel te weinig plek.
Er stonden laatkomers in de gangpaden, waar eerst niemand zou gestaan hebben.
Als je donderdag op tijd bent normaal geen probleem
Ik was er donderdag pas tegen 12u en heb mn tent toch wel ergens weggekregen nog.
Op zich wil je wel op tijd gaan inderdaad zodat je niet geforceerd op een kutplaats staat.

Sowieso wel aangeraden om te blijven slapen, al is het maar voor 1 nacht. Pak minder aan je hoofd op donderdag dan en kan je je laten gaan :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
986
En wat is er nu weer mis met Electric Callboy?
Mag daar ook niet meer over gepraat worden, of ligt dat te gevoelig?
Nog meer bands die off-limits zijn..? 😯
Helemaal niets hoor voor mij. Ik herriner me alleen al talloze discussies over of ze goed zijn, al dan niet op graspop thuis horen, welke spot,...
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Weet je, helemaal prima verder.

Als jij het schijnbaar (aanname op basis van het feit dat je er over door blijft gaan) vermakelijk vind dat een groepje 50ers een 19-jarig meisje ten overstaan van tienduizenden toeschouwers uitmaken voor Aziatische hoer en haar onder druk proberen te zetten om zich uit te kleden op het podium dan moet je dat zelf weten. Ik vind het, op z'n zachtst gezegd, zeer smakeloos.
Wanneer je het woord smakeloos in de mond neemt dan begrijp ik niet zo goed wat je dan op Graspop doet. Sowieso is "smakeloos" een diskwalificatie voor de liefehebber van deze band. Tevens gebeuren er dan op Geaspop heel veel smakeloze dingen die in de ogen van een moraalridder niet door de beugel kunnen. Helmut Lotti op Graspop daar vin d ik wat van maar er zijn liefhebbers voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Helemaal niets hoor voor mij. Ik herriner me alleen al talloze discussies over of ze goed zijn, al dan niet op graspop thuis horen, welke spot,...
op welke spot ze thuis horen is in ieder geval wel beantwoord door de organisatie zelf inmiddels
consensus op het forum was geloof ik wel een avondspot voor de headliners, en dat is ook waar ze staan
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Wanneer je het woord smakeloos in de mond neemt dan begrijp ik niet zo goed wat je dan op Graspop doet. Sowieso is "smakeloos" een diskwalificatie voor de liefehebber van deze band. Tevens gebeuren er dan op Geaspop heel veel smakeloze dingen die in de ogen van een moraalridder niet door de beugel kunnen. Helmut Lotti op Graspop daar vin d ik wat van maar er zijn liefhebbers voor.
Wanneer je het woord moraalridder in de mond neemt dan begrijp ik niet zo goed wat je dan op Graspop doet. Sowieso is "moraalridder" een diskwalificatie voor een ieder die niet gediend is van racisme en seksisme. Gelukkig zijn er op Graspop bijna uitsluitend mensen die het niet normaal vinden dat een jonge vrouw wordt uitgescholden voor Aziatische hoer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken